Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Zo'n setje van Efka bedoel ik. Dacht dat ik destijds geen extra aansluitpijpjes had gekocht, maar dat weet ik niet zeker meer.
 
Vervolg koppelingskorf modificatie:

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook het koppelingsdeksel van een nieuw laklaagje te voorzien. Theo haalt er laagjes af, ik zet er een nieuw laagje op. :+
full

full


Opnieuw met Motip Heat Resistant 800°C gespoten, omdat ik vorig jaar aan de andere kant van het blok de deksels met die lak had gespoten. Ik wil wel eens het resultaat zien van een gespoten blok met VHT-lak, die Wout gebruikt. Het eindresultaat van Motip vind ik persoonlijk nogal ruw. Maar het is wel een stevige laag.

Schroefdraad M6 tappen:
full


Zorg voor een tap die voldoende diep (3cm) kan tappen. De tap die ik geleend had, was te kort. Ik ben er dan maar zelf een gaan kopen. (Niet zo duur trouwens)

Nieuwe rubbers en tandwiel terug erop:
full


Schijf terug erop, Loctite schroefdraadborgmiddel (middel sterk)
full


Koppelingskorf buitenkant, schijf vastgeschroefd:
full


Koppelingskorf binnenkant, schijf vastgeschroefd:
full


@Wout: In je handleiding schrijf je om eventueel aan de binnenkant de schroefdraad nog te borgen. Ik dacht dus dat de boutjes iets langer gingen zijn dan de pilaren, maar dat is niet zo. Sla ik dan gewoon schuin een centerpunt aan de zijkant van ieder boutje?
 
Vandaag ook naar de automaterialenhandel geweest om een Helicoil. Ik had de bout van mijn kleppendeksel meegenomen, maar ze konden mij daar niet helpen. De bout heeft rare draad, . . . op het einde aan de punt is de bout dunner om iets hogerop dikker te worden.

full


Waar halen jullie zo'n Helicoil?
 
Maakt het uit hoe de koppelingsplaten in de sleuven geschoven worden? Ik heb niet gemarkeerd hoe ze erin hebben gezeten en ik zie ook geen merktekens of zo. Ik heb enkele sleuven gemarkeerd met een pijl, om te tonen wat ik bedoel met "sleuven", maar ik bedoel eigenlijk alle sleuven van de korf. Die zijn toch allemaal gelijk, of niet?

full
 
Vandaag ook naar de automaterialenhandel geweest om een Helicoil. Ik had de bout van mijn kleppendeksel meegenomen, maar ze konden mij daar niet helpen. De bout heeft rare draad, . . . op het einde aan de punt is de bout dunner om iets hogerop dikker te worden.

[afbeelding]

Waar halen jullie zo'n Helicoil?
Waarschijnlijk zit de helicoil nog om de bout. Is dus mee gekomen.
Ontvetten en nieuwe helicoil erin zetten met loctite 620 of equivalent.
 
Laatst bewerkt:
Maakt het uit hoe de koppelingsplaten in de sleuven geschoven worden? Ik heb niet gemarkeerd hoe ze erin hebben gezeten en ik zie ook geen merktekens of zo. Ik heb enkele sleuven gemarkeerd met een pijl, om te tonen wat ik bedoel met "sleuven", maar ik bedoel eigenlijk alle sleuven van de korf. Die zijn toch allemaal gelijk, of niet?

[afbeelding]

Maakt niets uit.
 
Waarschijnlijk zit de helicoil nog om de bout. Is dus mee gekomen.
Ontvetten en nieuwe helicoil erin zetten met loctite 620 of equivalent.

Ik vermoedde al zoiets. Daarom had ik het boutje ook meegenomen, maar ik denk dat de man in de automaterialenhandel er weinig vanaf wist.

Met achter Loctite 620 te zoeken, zie ik nu dat je eerst hoort te ontvetten met een spuitbus van Loctite. Dat heb ik niet gedaan bij de schroeven v/d koppelingskorf. Terug loshalen en alsnog doen?
 
Loctite 643 mag gebruikt worden in een niet geheel ontvette omgeving; is goed zo.
 
Vervolg koppelingskorf modificatie:

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook het koppelingsdeksel van een nieuw laklaagje te voorzien. Theo haalt er laagjes af, ik zet er een nieuw laagje op. :+
[afbeelding]
[afbeelding]

Opnieuw met Motip Heat Resistant 800°C gespoten, omdat ik vorig jaar aan de andere kant van het blok de deksels met die lak had gespoten. Ik wil wel eens het resultaat zien van een gespoten blok met VHT-lak, die Wout gebruikt. Het eindresultaat van Motip vind ik persoonlijk nogal ruw. Maar het is wel een stevige laag.

Schroefdraad M6 tappen:
[afbeelding]

Zorg voor een tap die voldoende diep (3cm) kan tappen. De tap die ik geleend had, was te kort. Ik ben er dan maar zelf een gaan kopen. (Niet zo duur trouwens)

Nieuwe rubbers en tandwiel terug erop:
[afbeelding]

Schijf terug erop, Loctite schroefdraadborgmiddel (middel sterk)
[afbeelding]

Koppelingskorf buitenkant, schijf vastgeschroefd:
[afbeelding]

Koppelingskorf binnenkant, schijf vastgeschroefd:
[afbeelding]

@Wout: In je handleiding schrijf je om eventueel aan de binnenkant de schroefdraad nog te borgen. Ik dacht dus dat de boutjes iets langer gingen zijn dan de pilaren, maar dat is niet zo. Sla ik dan gewoon schuin een centerpunt aan de zijkant van ieder boutje?


Lekker BBQen :+
 
Gisteren niet ,(vette pitten en te weinig stroom) maar vandaag de eerste klappen en wat damp een beetje zwarte rook maar loopt gelijk netjes.
full
 
Nee, winterslaap niet, maar ik zit te wachten op onderdelen. En eerlijk . . ., die -1 graad zit er ook voor iets tussen ;)

Wout heeft iet sjiek in de aanbieding!
 
Nee, winterslaap niet, maar ik zit te wachten op onderdelen. En eerlijk . . ., die -1 graad zit er ook voor iets tussen ;)

Wout heeft iet sjiek in de aanbieding!

Heel sjiek, maar hij heeft nog iets veel sjiekers op Speurders staan. Een cb1100r.
Mijn droommotor. Helaas geen budget voor. ;(
 
Nieuw binnen werk in m,voorrem (mastercilinder) dan moet je een rubberen keerringetje met veel vet en gepiel over een verdikking schuiven, en je raad het al ringetje kapot, maar hoe kom ik nu aan een ander ringetje , nieuwe set kopen? daar zit ik eigenlijk niet op te wachten .
Iemand een tip misschien ?
full
 
je kan proberen om over dun metaal om de eerst plunjer te rollen en daar de rubber keering over te schuiven.

Werkte bij mij goed om keeringen over assen te krijgen
 
Laatst bewerkt:
V ring,zou een schraap ring zijn die vast op het asje zit en het "huis"schoon schraapt, in mijn ogen is het geen keerring,dan zou ik die oude ring kunnen gebruiken misschien? :?
full
 
hier wat foto's van het project:

zo was ie, erg origineel:
[afbeelding]

de voorvork, achterbrug en wielen komen van deze fiets:
[afbeelding]

zo staat ie er nu bij:
[afbeelding]

de achterbrug is pas. De steunen voor de achterveren zijn bijna klaar zodat die vast gelast kunnen worden.
De voorvork aanpassen ben ik nu mee bezig.

Goed uiteinde!!

Hoe zou het nog zijn met dit project?
 
Nieuw binnen werk (2e) in mastercilinder van de Bol gezet, maar nu zit er denkelijk een luchtbel in m'n hoofd cilinder, op druk pompen gaat niet ,dus ontluchten ook niet. Morgen weer verder, maar is er nog een handigheidje ,of iemand met een handige tip om dit op te lossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan