Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarschijnlijk zit de helicoil nog om de bout. Is dus mee gekomen.Vandaag ook naar de automaterialenhandel geweest om een Helicoil. Ik had de bout van mijn kleppendeksel meegenomen, maar ze konden mij daar niet helpen. De bout heeft rare draad, . . . op het einde aan de punt is de bout dunner om iets hogerop dikker te worden.
[afbeelding]
Waar halen jullie zo'n Helicoil?
Maakt het uit hoe de koppelingsplaten in de sleuven geschoven worden? Ik heb niet gemarkeerd hoe ze erin hebben gezeten en ik zie ook geen merktekens of zo. Ik heb enkele sleuven gemarkeerd met een pijl, om te tonen wat ik bedoel met "sleuven", maar ik bedoel eigenlijk alle sleuven van de korf. Die zijn toch allemaal gelijk, of niet?
[afbeelding]
Maakt niets uit.
Waarschijnlijk zit de helicoil nog om de bout. Is dus mee gekomen.
Ontvetten en nieuwe helicoil erin zetten met loctite 620 of equivalent.
Vervolg koppelingskorf modificatie:
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook het koppelingsdeksel van een nieuw laklaagje te voorzien. Theo haalt er laagjes af, ik zet er een nieuw laagje op.
[afbeelding]
[afbeelding]
Opnieuw met Motip Heat Resistant 800°C gespoten, omdat ik vorig jaar aan de andere kant van het blok de deksels met die lak had gespoten. Ik wil wel eens het resultaat zien van een gespoten blok met VHT-lak, die Wout gebruikt. Het eindresultaat van Motip vind ik persoonlijk nogal ruw. Maar het is wel een stevige laag.
Schroefdraad M6 tappen:
[afbeelding]
Zorg voor een tap die voldoende diep (3cm) kan tappen. De tap die ik geleend had, was te kort. Ik ben er dan maar zelf een gaan kopen. (Niet zo duur trouwens)
Nieuwe rubbers en tandwiel terug erop:
[afbeelding]
Schijf terug erop, Loctite schroefdraadborgmiddel (middel sterk)
[afbeelding]
Koppelingskorf buitenkant, schijf vastgeschroefd:
[afbeelding]
Koppelingskorf binnenkant, schijf vastgeschroefd:
[afbeelding]
@Wout: In je handleiding schrijf je om eventueel aan de binnenkant de schroefdraad nog te borgen. Ik dacht dus dat de boutjes iets langer gingen zijn dan de pilaren, maar dat is niet zo. Sla ik dan gewoon schuin een centerpunt aan de zijkant van ieder boutje?
Soms kom je heel rare dingen tegen op Ebay....
Wie zou dit nou willen kopen?
[afbeelding]
Instrumenten Gehäuse Tacho Cockpit für Honda CB 900 Hornet CB 600 CBF 500 600 | eBay
Nee, winterslaap niet, maar ik zit te wachten op onderdelen. En eerlijk . . ., die -1 graad zit er ook voor iets tussen
Wout heeft iet sjiek in de aanbieding!
goed plan iemand nog een ringetje?je kan proberen om over dun metaal om de eerst plunjer te rollen en daar de rubber keering over te schuiven.
Werkte bij mij goed om keeringen over een assen te krijgen
hier wat foto's van het project:
zo was ie, erg origineel:
[afbeelding]
de voorvork, achterbrug en wielen komen van deze fiets:
[afbeelding]
zo staat ie er nu bij:
[afbeelding]
de achterbrug is pas. De steunen voor de achterveren zijn bijna klaar zodat die vast gelast kunnen worden.
De voorvork aanpassen ben ik nu mee bezig.
Goed uiteinde!!