Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Toch heb ik me wel eens verkeken vroeger bij een ā€˜ ouwe- Lxxā€™. Mn pa en ik reden op een binnendoor naar Strijen. Daar had je een kartbaan en wij hadden een VRO cursus. Bij Heinenoord de weg al kwijt. Hafin een ouwe pothelm stopt voor ons, gezicht bedekt met baard en haar alle kanten uit zijn pothelmpie, op GS500 soesje en vraagt: zoeken jullie de weg? Wij antwoorden... en hij zegt: joh, volg mij maar, ik weet waar je moet zijn! We hebben 12 min. voor ons gevoel moeten racen om t 500tje bij te houden, šŸ˜„ .... tot bij de afslag naar het terrein: ā€œ hĆ©, hier is het, enneh, ik ben je KNMV instructeur voor vandaag: Bastinck is de naam.šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­ (Vroeger N begrip in Rotterdam qua motorrijscholen)
 
Laatst bewerkt:
Ja we worden allemaal een dagje ouder šŸ¤Ŗ ,knietje aan de grond gaat me niet meer lukken,rij nu als een slak door de omgeving
die ik vroeger alleen maar voorbij zag flitsen:z,omgeving interesseerde me niks,gas geven en door de bochten raggen dat was het enigste wat belangrijk was:]*O*soms krijg ik weer die kriebels en dan kan je zelfs met een vrachtwagen als de GL nog aardig hard door de bochten,maar word niet over enthousiast want dan word het eng met de GL šŸ˜¬,lange snelle bochten vind hij niet fijn.
Hier nog zoeen. 57 jaar en niet meer raggen maar genieten van een antieke Goldwing..:)
 
Hmm, ben ik dan nog steeds een 60 jarige ondeugend ā€œjongetjeā€ ?
Enige wat mij op de wegmotoren interesseert zijn bochten en met de offroad ,snelheid en obstakels. Mijn zoon van 30 kan mij nergens bijhouden zowel met zijn Cbr600rr als met zijn WR400f.
Ben ik ā€œnormaalā€? šŸ¤”
 
Toch heb ik me wel eens verkeken vroeger bij een ā€˜ ouwe- Lxxā€™. Mn pa en ik reden op een binnendoor naar Strijen. Daar had je een kartbaan en wij hadden een VRO cursus. Bij Heinenoord de weg al kwijt. Hafin een ouwe pothelm stopt voor ons, gezicht bedekt met baard en haar alle kanten uit zijn pothelmpie, op GS500 soesje en vraagt: zoeken jullie de weg? Wij antwoorden... en hij zegt: joh, volg mij maar, ik weet waar je moet zijn! We hebben 12 min. voor ons gevoel moeten racen om t 500tje bij te houden, šŸ˜„ .... tot bij de afslag naar het terrein: ā€œ hĆ©, hier is het, enneh, ik ben je KNMV instructeur voor vandaag: Bastinck is de naam.šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­šŸ˜­ (Vroeger N begrip in Rotterdam qua motorrijscholen)
Ja die ken ik wel,reed op een CBR1000 achter de leerlingen aan,en was ook klant bij ons.
 
Hmm, ben ik dan nog steeds een 60 jarige ondeugend ā€œjongetjeā€ ?
Enige wat mij op de wegmotoren interesseert zijn bochten en met de offroad ,snelheid en obstakels. Mijn zoon van 30 kan mij nergens bijhouden zowel met zijn Cbr600rr als met zijn WR400f.
Ben ik ā€œnormaalā€? šŸ¤”
Nee hoor,ik weet ook van mezelf dat als ik iets sportiefs zou hebben ik gegarandeerd weer met de lange arm te maken krijg,omdat te voorkomen rijd ik op een vrachtwagen onder de motoren,en heb ik ook een hobbelhok wat niet vooruit te branden is,voorheen een 200pk+
motor en een rond de 400pk koekblik gehad en na een aanvaring met de lange arm gauw verkocht,beter voor m,n rijbewijs en beurs. :Y
 
Wat een super mooie foto!šŸ‘
Aan pak en helm te zien een paar jaar eerder op Zandvoort.
img013.jpg
 
Beetje erg glanzend,dat waren ze origineel niet,origineel waren ze meer mat zwart zijdeglans achtig.

Destijds de ex-Venloose voorvork met een spuitbusje zijdeglans zwart van Motip gedaan.

Maar..., omdat het koud was in de schuur, er een ventilator-verwarming-ding voor gezet..., en dat ging helemaal geweldig..., NOT..._O-

In dat verwarming-ding zaten tig gloeispiralen, en de fan er achter blaast dan warme lucht tegen in dit geval de vorkpoten.
Maar..., spuitbusjes geven bij gebruik al gauw flink wat spuitnevel..., en die fan natuurlijk vrolijk de lucht om het apparaat heen naar binnen slurpen.

...lucht inclusief spuitnevel... :+

En het duurde niet eens heel lang..., of al die gloeispiralen begonnen ernstig fout te ruiken..., en helemaal fel-oranje gloeiden ze ook niet meer op...

...en na nog wat draaien van de fan was het over en uit voor de verwarming-ventilator-dinges..., want de op de gloeidraden gedrukte verfnevel zorgde ervoor dat het ding bijna in vlammen op ging... :+



...en toen leek het mij toch beter om de verf maar verder aan de lucht te laten drogen... :Y



i-2Qbg2Zb-L.jpg




...und kaputt... :+

i-FWQhxD9-L.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan