Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Dat is een zeldzame fiets hier,10 versnellingen als ik het me goed herinner,
prijs is afhankelijk van de staat en km stand,een nette zal rond de 2000,- tot 2500,- waard zijn,
een met een heel lage km stand zal nog wat meer opbrengen.
 
Als je die hebt met die hoge/lage gearing dus 10 versnellingen heb je idd een rariteit,
Neem dan contact op met Jorg Fasse, die zit in Duisburg. Super-boldor.com.
 
Voor zover ik weet zijn ze voornamelijk voor de amerikaanse markt geleverd inderdaad. Best zeldzaam om er hier 1 te vinden dus.
 
In de USA staan er nog genoeg te koop,gemiddelde prijs is daar 1900,- Dollar,
dat is ongeveer 1550,- euro,reken daar de kosten bij om zoiets hierheen te krijgen dan kom
je rond de 3000,- uit.
 
Laatst bewerkt:
Voor de nieuwe NPO dramaserie 'de droom van de jeugd' voor de NPO ben ik opzoek naar een Bol d'or uit de jaren 80. Hier rijdt een van onze personages mee. Er wordt in 1 scene hard mee gereden en diep door de bochten. De acteur kan dit zelf niet dus dit wordt gedaan door een stuntrijder (tenzij jij dit zelf heel goed kan en wil dan kunnen we kijken of je het zelf kan doen).

Ik weet helaas de dag en plaats nog niet maar ik verwacht ergens in september, oktober, november. Hoop eind volgende week meer te weten!

Is hier iemand die een fantastische Bol d'or uit de jaren 80 en het leuk lijkt om hieraan mee te werken?

Thanks alvast!!!
 
Zal denk ik niet veel animo voor zijn,stel er gebeurd wat kan het zomaar einde Bol zijn.
 
Zal denk ik niet veel animo voor zijn,stel er gebeurd wat kan het zomaar einde Bol zijn.
Snap dat dat eng is! Niemand wil natuurlijk dat dat gebeurd dus we doen er ook alles aan om dat te voorkopen. We zijn er ook voor verzekerd maar nog belangrijker is dat niemand zonder super veel ervaring daarvoor zal er op rijden.
 
Het probleem is dat wat voor de 1 wel werkt dat niet zo hoeft te zijn voor een ander,ook is het circuit heel
wat anders dan de openbare weg,daarnaast is er weinig standaard meer aan de Bol van Jonson,zijn voorvork
is bijvoorbeeld heel anders dan de standaard Honda slappe en iele voorvork,en hou er rekening mee dat voor ook doorwerkt naar achteren
en andersom,ook zitten er heel andere wielen onder dan standaard,dat zal ook een effect hebben op de vering.
Ik ben bij HK suspension geweest, uiteindelijk de hele voorvork aangepast naar het gewicht van de bol d’or. Voorvork was volgens hen veel te slap. Nu een stuk stugger aan de voorkant. Als het iets beter weer is kijken of het ook anders rijdt. HK Suspension gaat de fijn afstelling doen als ik met de motor langs kom. Dan kijken ze nog of de balans goed is.
Soms is een expert wel handig😁 maar wel duur….
 
Voor de nieuwe NPO dramaserie 'de droom van de jeugd' voor de NPO ben ik opzoek naar een Bol d'or uit de jaren 80. Hier rijdt een van onze personages mee. Er wordt in 1 scene hard mee gereden en diep door de bochten. De acteur kan dit zelf niet dus dit wordt gedaan door een stuntrijder (tenzij jij dit zelf heel goed kan en wil dan kunnen we kijken of je het zelf kan doen).

Ik weet helaas de dag en plaats nog niet maar ik verwacht ergens in september, oktober, november. Hoop eind volgende week meer te weten!

Is hier iemand die een fantastische Bol d'or uit de jaren 80 en het leuk lijkt om hieraan mee te werken?

Thanks alvast!!!
Ik zou zeggen kijk eens op marktplaats en koop zo'n ding. Op het budget van een film maken die één a twee duizend euro voor een bol ook niet echt veel uit lijkt me.

Na de film productie verkoop je de bol weer met een mooi verhaal erbij nog met winst ook.
 
In voorgaande jaren vond de Landelijke Bol d'Or Dag altijd plaats in Loosdrecht. Vorig jaar kon dit helaas niet doorgaan, maar dit jaar is de Landelijke Bol d'Or Dag er weer. Nu echter op een ander plaats en wel in Lunteren.
Iedereen met een Honda Bol d'Or is welkom, zowel leden als niet leden. We hopen dat velen zullen komen en maken er een gezellige dag van.

15e Landelijke Bol d'Or Dag 2021.JPG
 
Bekende aanblik. Ik heb er al een jaar of 7-8 RVS in zitten en die hebben nog niet vast gezeten of gelekt.
 
Net terug van een weekendje Eifel en Ardennen bij elkaar 1254 km op de klok, eind van dag twee vlakbij het hotel begon hij op drie cilinders te lopen, uitlaat bleef koud (de volgende morgen) en bougiekap erop en eraf maakte geen verschil dus bougie verwisseld voor een andere en lopen.
Nu is mijn vraag ,iridium bougies zou beter zijn ,heeft iemand die er in zitten en wat is het type nummer? FB_IMG_1628012823871.jpg
 
Iridium gaan langer mee maar werken niet beter dan gewone bougies,ondanks de belofte van de fabrikant
dat de acceleratie beter zou zijn ,ik heb ze zelf ook wel gemonteerd bij verschillende motoren,een
merkbaar verschil heb ik nooit kunnen constateren,type kan je zelf uitzoeken door van je oude bougies
het typenummer te vergelijken met het type iridium wat daarmee overeenkomt.
Standaard NGK is als het goed is DR8ES iridium word dan DR8EIX,er zit veel prijsverschil in die bougies per leverancier,
het loont om dat uit te zoeken op het net.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tank van een bol d’or op mijn Guzzi project, en heb het probleem dat ie bij een volle tank nogal wat benzine eruit gooit via de dop. Alles ziet er goed uit, ik zie niet hoe ik de dop open kan maken.
Weet iemand van jullie wat een oplossing kan zijn?
BVD
18D749D0-3D38-4E9C-A086-357E7C45E586.jpeg
 
Ik heb een tank van een bol d’or op mijn Guzzi project, en heb het probleem dat ie bij een volle tank nogal wat benzine eruit gooit via de dop. Alles ziet er goed uit, ik zie niet hoe ik de dop open kan maken.
Weet iemand van jullie wat een oplossing kan zijn?
BVD
Bekijk bijlage 1663090
Is de tank rand wel goed schoon en vlak?
nieuw rubber is overigens nog te koop,
 
Is de tank rand wel goed schoon en vlak?
nieuw rubber is overigens nog te koop,
Tankrand was aan de voorkant niet goed vlak,precies op de plek waar ie het dunste is.Heb hem voorzichtig iets gericht,zou veel beter moeten zijn,maar lekt bij flink remmen heel erg.
Rubber ring heb ik omgedraaid,zodat de ingedeukte rand naar de dop wijst.
Dop is niet open te maken?Ik neem aan dat er een ontluchting en beluchting in zit.
 
Dop heb ik nog nooit geopend en of dat gaat..🤔
Na al die jaren dat tank pistool in die rand gehangen te hebben is die wat lager plaatselijk daarom die zo netjes mogelijk weer goed proberen te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan