borstprotectie en vrouwen?

Das een goeie, die van revzilla, dank.
Die van Alpinestars is voor Alpinestars pak of vest. Heb ik niet.
En, NEE, foto krijge julle niet, valt weinig te zien óók, met cup B.. _O-

Zullen we dat oordeel aan de experts hier overlaten? O-)

:W Hey dude
 
Laatst bewerkt:
Dat hangt er van af wat je met "groot" bedoelt. Want een 76D heeft hetzelfde volume als een 92A maar ik zou die toch zeker niet even groot noemen. Het volume is hetzelfde, maar het aanzich is aanmerkelijk anders.

haha tsja, ziet er dan wel heel anders uit inderdaad. Maar die maten zijn wel apart ja, cupmaat betekend niet altijd grotere borsten. Precies wat je zegt.

Maar als TS zo'n protectie wil voor bijvoorbeeld motorsport of crossen lijkt het me wel zinvol maar gewoon voor rijden op de weg? ik weet het niet. Lijkt me ook niet lekker zitten onder leer. Bij sommige leren pakken past niet eens een rug/borst protector tenzij je wat ruimte over hebt. Lijkt me niet fijn zitten van die harde dingen tegen je borsten :? maar daar heb ik verder geen ervaring mee gelukkig, een gewone bh gaat prima op de motor. Gewoon op je kont vallen als je valt :+
 
Heb je van die zachte airbags aan de voorkant wilt ze er een plaat veur. :+


Maar even zonder gein. Op straat lijkt het mij niet noodzakelijk. Maar als je wil offroaden bijvoorbeeld kunnen tetten de pasvorm wellicht belemmeren.

Hier Is er wel rekening gehouden met vrouwen(voorgevormd) maar daar zitten dan geen platen aan de voorkant. Het is meer een backprotectorvest of zo.
 
Maar als TS zo'n protectie wil voor bijvoorbeeld motorsport of crossen lijkt het me wel zinvol maar gewoon voor rijden op de weg? ik weet het niet. Lijkt me ook niet lekker zitten onder leer. Bij sommige leren pakken past niet eens een rug/borst protector tenzij je wat ruimte over hebt.

Ben een keer heel blij geweest met borstprotectie (wegrace) en gebruik deze
borstprotectie ook op de openbare weg, maar gelukkig daar nooit in de praktijk getest.
Vooral bij het raken van een obstakel heb je de plaats van impact niet echt te kiezen, dus op de openbare weg meer kans op een tik tegen de borstkas dan bij een schuiver op het circuit, dus ik zie wel degelijk nut van borstprotectie op de openbare weg.

Mijn exemplaar is overigens niet zo'n enorme dikke plaat, maar een stevig schokabsorberend ding met 2 soorten schuim, wat zachter binnen en harder aan de buitenkant.

full


Bij het passen van een racepak (2009) merkte ik op dat er maar weinig ruimte was voor rug- en al helemaal niet voor de borstprotectie.
Zegt mevrouw (eigenaresse van motorkledingtoko): "Wie gebruikt er nu borstprotectie in een racepak, je valt toch nooit op je borst!"
"Ik", zei de gek, "al jaren en getest in de praktijk ook"

Vervolgens liet ik haar raden waar ik mijn borstprotectie had aangeschaft.
Ze had geen idee natuurlijk, ik wel en ze keek best wel zuur toen ik zei dat dat bij dezelfde toko was (maar dat was voor zij daar rondliep en bij iemand die wel verstand van zaken had (en heeft)) en dat het gek was om zo over pasvorm van een pak te praten terwijl ze toch bekend zou moeten zijn met deze materie, en nee ik heb geen te dikke romp voor een confectiepak: met 1m.85 en 73 kilo moet maat 50 passen en zwem ik doorgaans in maat 52.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan