Bougie kapot, dat ie nog loopt

INAMLE

MF'er
Donateur
14 apr 2010
115
46
Vorige week samen begonnen met een beurt van de Yamaha mt 03 van mijn zoon om het hem ook te leren. Fiets is vorig jaar gekocht met aantoonbaar een bon van de grote beurt waarbij de bougie vervangen zou moeten zijn….. Ik ga geen namen noemen dat is niet netjes maar ik denk dat de vorige eigenaar bij de neus genomen is. Daarnaast is het onvoorstelbaar dat deze 1 pitter nog liep met een losse bougie-pin.
De linker is de nieuwe, de rechter zou in theorie in 2020 vervangen zijn. De verwering is niet van de winter want de fiets heeft nooit pekel gezien.
 

Bijlagen

  • 10D592B2-3DE3-4410-A2C6-4E30D22F1059.jpeg
    10D592B2-3DE3-4410-A2C6-4E30D22F1059.jpeg
    310,7 KB · Weergaven: 157
Laatst bewerkt:
Wat is nu je vraag?

Een dealer heeft bij een motor van mij ook weleens een bougie gebroken met monteren, ging er met 3 pitten heen en halverwege terug naar huis plofte het binnenste deel van één van de nieuwe bougies er uit. _O-
 
Dit kan denk ik beter in dit topic, denk ik
 
Ik heb niet zozeer een vraag maar ik vind het verbazingwekkend dat de motor nog liep terwijl de pin van de bougie gewoon loszat. Het contact is dan niet optimaal te noemen. De motor staat pas sinds de aankoop buiten onder een motorzeil en daarvoor altijd binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan