Bougie probleempje

TYRI F1

MF veteraan
15 sep 2003
1.364
0
Nijkerk
Ik was net aan het sleutelen. Ik wou ff kijken in welke condities mijn bougies waren. Welliswaar van mn auto, maar hetvolgende is nog al n ramp:

Mn verlengstuk zit nog in de motor. Mijn ratel hielt mijn verlengstuk niet vast en toen zat die vast in mijn motor van de auto. Iemand enig idee hoe ik dit kreng dr uit kan halen?
 
Waar moet dat ding vast of in komen te zitten dan. :?
Hij zit nog op de bougiedop of wat ..

En wat voor een koekblik mag het wezen? Een moderne waar je nergens bij kan of ..
 
Mn bougie zit in een langere buis van een centimeter of 10. Beetje lastig om in te komen dus gebruikte ik het verlengstuk. Allen deze is bijna net zo breed als het gat zelf, dus daarom zit die vast denk ik...

tis n hyundai lantra
 
Waterpomptang moet je er wel op kunnen zetten lijkt mij, van de middendiameter van het verlengstuk tot de wand heb je toch wel grip..
Of is het verlengstuk precies even lang als het gat?

En het voornaamste is vast dat het nu donker is.. |( :?

Als er trouwens een rubber in je bougiedop zit van je ratel dan moet je het geheel loswrikken om eruit te krijgen. Dus gewoon trekken doet weinig..
 
meerdere opties.. stuk tape om het eind van de ratel zodat deze strakker in het uiteinde van het verlengstuk komt.

als dat niet werkt stuk dubbelzijdig tape aan het eind zodat het zichzelf vast plakt in het uiteinde.

anders een andere ratel(een verlengstuk met een alletje met sterkere veer dus dat hij strakker er in klemt)

andere optie, "effe" je kop er af halen ;)

maar hoe diep zit hij er in? of steekt hij nog uit? (bovenstaand is enkel als hij er een stukkie in zit)

anders gewoon een tang er op en draaiend(beetje heen en weer wrikken) er uit halen...
 
slijptol door het blok halen :D kan zo'n blok niet slechter van presteren dan hij al doet ;)

maar idd ff iets anders er in vast klemmen of lijmen.. dikke klodder bisonkit aan een stukkie ijzer ofzo.. (wel zorgen dat je die kit niet in dat buissie smeert ;) )
 
Zo te zien is je verlengpijpje te kort voor het gestelde doel en zit het nu daarom verdronken in de toegang tot de bougie?

Heel misschien is er precies ruimte om met een lange puntbek-tang een randje van de wand van dat pijpje te grijpen en daaraan voorzichtig omhoog te jutteren.

Er bestaan ook heel slanke tangetjes waarvan de bekpunten bij knijpen VAN elkaar worden gedrukt; zoiets zou je een stukje in het pijpje kunnen steken, voorzichtig knijpen en wat trekken.

Maar misschien bestaat er ook een verlengstukje OP het verlengstuk en als je daarmee de bougie losser draait moet het pijpje een stukje omhoog komen. Iets anders is natuurlijk dat je de bougie daarmee wel los krijgt maar bij vastdraaien opnieuw hetzelfde probleem creëert.
 
nou, dis de situatie...

full


de lijm is nu aan het drogen...
 
vanmiddag ook maar ff n echte bougie sleutel gekocht en heb de andere drie er wel uit gekregen... zie het resultaat, ze zien dr aardig smerig uit maar zijn ze ook aan vervanging toe?

full
 
PRUTSER :P :P

Als ik jou was zou ik wat seconden lijm aan je
verlengstuk doen en op je bougiedop drukken.
Even laten drogen en "voorzichtig" de verlengstuk
al wrikkend naar boven trekken.

Groet Zeldzame

ps: Zeldzame is ervaringsdeskundige :X :X
 
Hij staat sowiezo verkeerd idd, want schuint hoort al helemaal niet. :X
Of heeft onze meestersleutelaar dat per ongeluk gedaan met het verwijderen van de bougie? :+

Verder is deze bougie :r veel viezer dan die ik vorige week uit mijn 2 takt monster haalde.
(en die krijgt nog wel mengsmering te verduren)
 
neuh, dr nog nie uit... :X

dit weekend ga ik wel weer verderd, ben dr nu spuug zat van... vandaag weer ff kijken in de ijzerwaren zaak of zn leuk tangetje hadden, enige wak zag waren bougie sleutels :( damn! klote zooi... maargoed, hoe maak ik die warm dan? met n klein gasbranderjte ofzow? lijk me nie verstandig zo boven mn motor, met al dat plastic, olie en benzine ;)
 
magneet ?? of is je dop niet magnetisch??

anders je auto op zn kop gooien.... :+

he w8 , ik krijg een ingeving... :::: stofzuiger erbij!!!!!

tadaaaaaaa slang erin, desnoods met smaller stuk (pvc)buis op de slang vastmaken
stekker erin, slang/buis naar je dop op je bougie, en plop slluurggggg je doppie zit in je stofzuiger of aan je slang!!

( ik kijk veel films )

:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan