Bougiesleutel maat bandit600

xcorpio

MF'er
2 apr 2013
40
6
Bilzen
Ik zou mijn bougies van onlangs aangekochte bandit600 Willen vervangen.
Dit zou als ik opzoek 16 mm moeten zijn, dus een sleutel maat 16 besteld maar deze gaat er niet op.
Kan er ook een andere maat in een bandit zitten?
 
Een sleutel? Als in een steek- of ringsleutel?
De bougies zitten hartstikke diep daar kom je alleen bij met een diepe (bougie)dop op een ratel.

Het internet zegt me dat je een 18 mm dop nodig hebt, dat komt overeen wat ik bij mijn 1100 oliekoelerblok nodig heb.

Specificaties
ArtikelnummerNGK-DPR8EA-9
SleutelmaatD = 18mm
StructuurP = Verschoven isolatorpunt
OntstoringsweerstandR = Weerstand
Hittegraad8
 
Ik zou mijn bougies van onlangs aangekochte bandit600 Willen vervangen.
Dit zou als ik opzoek 16 mm moeten zijn, dus een sleutel maat 16 besteld maar deze gaat er niet op.
Kan er ook een andere maat in een bandit zitten?

Of een goedkope bougie dop bestellen met een dunne wand of een dure. De dunne wand kun je ook maken door de sleutel af te slijpen.

Welke sleutel heb je nu besteld?

PLUG,SPARK(CR9EK) for GSF600U 1999 (X) GERMANY (E22) - order at CMSNL

Bougie NGK CR9EK

db
 

Bijlagen

  • IMG_3217.jpeg
    IMG_3217.jpeg
    62,9 KB · Weergaven: 1
Noem eens een reden waarom je in een standaard wegmotor andere bougies zou monteren dan dat de fabrikant voorschrijft?
Het is niet zo dat hij opeens veel beter/anders zou rijden dan zoals met bvb een ander type band.
Met een verkeerde bougie heb je wel kans dat hij slechter gaat lopen of een gat in je zuiger brandt,beter gaat hij er niet mee lopen.
De enige optie zijn irridium bougies,maar dat kun je zo ook beslissen om die te monteren.
 
ik denk eerder dat TS is gaan twijfelen doordat de gekochte sleutel niet past.

De schacht is echt smal bij een Bandit.
Verwacht niet dat er iets anders in zit maar dat het echt aan je sleutel ligt.

Rij anders even langs de lokale motorzaak. Misschien kunnen ze je even helpen. Zo ja, dan koop je gelijk bij hun de bougies.. :p

Je mag ook bij mij langsrijden. Ik heb sowieso wel iets dat past. (Pc: 5122)
 
Noem eens een reden waarom je in een standaard wegmotor andere bougies zou monteren dan dat de fabrikant voorschrijft?
Het is niet zo dat hij opeens veel beter/anders zou rijden dan zoals met bvb een ander type band.
Met een verkeerde bougie heb je wel kans dat hij slechter gaat lopen of een gat in je zuiger brandt,beter gaat hij er niet mee lopen.
De enige optie zijn irridium bougies,maar dat kun je zo ook beslissen om die te monteren.
Ik deel die mening niet
 
Ik heb een gat in de zuiger gehad door een verkeerde bougie.
Maar dat was wel een tweecilinder tweetakt met een willekeurige autobougie.
Leuk startklaar gemaakt aan mij voor de verkoop. -O-
 
Een sleutel? Als in een steek- of ringsleutel?
De bougies zitten hartstikke diep daar kom je alleen bij met een diepe (bougie)dop op een ratel.

Het internet zegt me dat je een 18 mm dop nodig hebt, dat komt overeen wat ik bij mijn 1100 oliekoelerblok nodig heb.

Specificaties
ArtikelnummerNGK-DPR8EA-9
SleutelmaatD = 18mm
StructuurP = Verschoven isolatorpunt
OntstoringsweerstandR = Weerstand
Hittegraad8
Volgens mij moet er een CR9E in.. welke dan weer een 16mm is.. 😂

Ben uitgegaan van een 600 mk1
 
Kun je dan ook een zinnige reden geven waarom je een ander type zou monteren dan wat voorgeschreven is?
En niet beginnen over getunede of racemotoren,want dat is hier niet het geval.
1. Vooruitgang in techniek. Of monteer jij ook nog de banden die bij levering van je motor werden geadviseerd?
2. Dat je gaat monteren wat is voorgeschreven zegt niks over wat er nu in de motor zit. Het kan prima dat er ooit door een vorige eigenaar of motorzaak wat anders is gemonteerd. De ene bougie is 16mm, de ander 18mm. Dan kan je wel eeuwig blijven kloten met je sleutel van 16mm “omdat dat is wat is voorgeschreven”. Maar daar gaat je die bougie er niet mee uit krijgen.
 
1. Vooruitgang in techniek. Of monteer jij ook nog de banden die bij levering van je motor werden geadviseerd?
2. Dat je gaat monteren wat is voorgeschreven zegt niks over wat er nu in de motor zit. Het kan prima dat er ooit door een vorige eigenaar of motorzaak wat anders is gemonteerd. De ene bougie is 16mm, de ander 18mm. Dan kan je wel eeuwig blijven kloten met je sleutel van 16mm “omdat dat is wat is voorgeschreven”. Maar daar gaat je die bougie er niet mee uit krijgen.
Jij bent precies een zeer ervaren sleutelaar. _O-
Denk je echt dat je in een motor die voorzien is voor een 16 mm bougie een 18 mm exemplaar kan monteren?
Of andersom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan