Brak lopen zx6r

Turbotetter

Die hard MF'er
30 jun 2003
749
0
Wieringerwerf
Nou ik heb dus beetje last van een brak lopenbde zx6r..... :(

Het is alweer een tijdje zo dat ie vooral onder de 4k toeren heel brak loopt. ok het is inet een toerengebied waar je heel vaak in rijd maar toch is het wel vervelend.

Paar weken terug dacht ik daar ff wat aan te gaan doen. Dus de plaatselijke motortent stelde voor om de carbs er ff af te trekken en daarmee naar hun toe te komen. Daar bleek dus ,dat de vorige eigenaar (of de monteur ervan) de verkeerder schroeven heeft gebruikt met het sinchroniseren. (de stationair schroeven dus) deze heeft hij op de fabrieksinstellingen gezet daarna weer opnieuw gesynchroniseerd en dan zou het wel over moeten wezen. (Niet dus) Daarna de bougies maar weer vervangen (zaten er net 1,5 maand in maar toch) ook de kabels daarvan zijn meteen vervangen. daarna nog een run gemaakt op de testbank en 98pk aan het achterwiel was toch niet erg slecht voor een zx6r van 95.

Het leek met pasen een heel stuk beter maar vandaag begint ie er weer vrolijk mee.... Het gekke is dus dat hij er alleen mee begint als alles echt warm is. Op een koude motor rijd hij eigenlijk prima maar als ik zo'n 10km heb gerden wordt het weer steeds erger onder de 4/5 k toeren. Net alsof hij gewoon op 3 cilinders loopt. Stationair is het ook een drama dan hoor je gewoon dat hij soms gewoon op 4 cilinders loopt en soms op 3.....

Ik ben een beetje ten einde raad.... en wil het gewoon goed hebben. enigste wat ik denk dat de carbs beetje vies zijn ofzo. maar waarom loopt ie dan wel goed als ik op een koude motor rij??? iemand nog sugesties?
 
Ja die kun je goed testen alleen niet zelf, je hebt daar een zogenaamde Megger voor nodig. Normaal gesproken kunnen alle motordealers dit wel, je hebt ook bedrijven die er in gespecialiseerd zijn. Je kunt hem dan opsturen, en na het testen sturen ze hem terug. Voor adressen moet je maar ff googlen op "CDI testen" ofzo.
 
hoi,

ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn GSXR 600 srad.
Dacht ook de hele tijd dat het aan de carbs lag, maar het probleem zat ergens anders verscholen.

De bedrading had hier en daar bij de stekkerdozen een beetje roest...dus alles bij contactspray ingespoten en alles goed bekeken op breuken en roest en alles vervangen dat er niet goed uitzag.

Liep meteen weer als een zonnetje.


succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan