Turbotetter
Die hard MF'er
Nou ik heb dus beetje last van een brak lopenbde zx6r.....
Het is alweer een tijdje zo dat ie vooral onder de 4k toeren heel brak loopt. ok het is inet een toerengebied waar je heel vaak in rijd maar toch is het wel vervelend.
Paar weken terug dacht ik daar ff wat aan te gaan doen. Dus de plaatselijke motortent stelde voor om de carbs er ff af te trekken en daarmee naar hun toe te komen. Daar bleek dus ,dat de vorige eigenaar (of de monteur ervan) de verkeerder schroeven heeft gebruikt met het sinchroniseren. (de stationair schroeven dus) deze heeft hij op de fabrieksinstellingen gezet daarna weer opnieuw gesynchroniseerd en dan zou het wel over moeten wezen. (Niet dus) Daarna de bougies maar weer vervangen (zaten er net 1,5 maand in maar toch) ook de kabels daarvan zijn meteen vervangen. daarna nog een run gemaakt op de testbank en 98pk aan het achterwiel was toch niet erg slecht voor een zx6r van 95.
Het leek met pasen een heel stuk beter maar vandaag begint ie er weer vrolijk mee.... Het gekke is dus dat hij er alleen mee begint als alles echt warm is. Op een koude motor rijd hij eigenlijk prima maar als ik zo'n 10km heb gerden wordt het weer steeds erger onder de 4/5 k toeren. Net alsof hij gewoon op 3 cilinders loopt. Stationair is het ook een drama dan hoor je gewoon dat hij soms gewoon op 4 cilinders loopt en soms op 3.....
Ik ben een beetje ten einde raad.... en wil het gewoon goed hebben. enigste wat ik denk dat de carbs beetje vies zijn ofzo. maar waarom loopt ie dan wel goed als ik op een koude motor rij??? iemand nog sugesties?
Het is alweer een tijdje zo dat ie vooral onder de 4k toeren heel brak loopt. ok het is inet een toerengebied waar je heel vaak in rijd maar toch is het wel vervelend.
Paar weken terug dacht ik daar ff wat aan te gaan doen. Dus de plaatselijke motortent stelde voor om de carbs er ff af te trekken en daarmee naar hun toe te komen. Daar bleek dus ,dat de vorige eigenaar (of de monteur ervan) de verkeerder schroeven heeft gebruikt met het sinchroniseren. (de stationair schroeven dus) deze heeft hij op de fabrieksinstellingen gezet daarna weer opnieuw gesynchroniseerd en dan zou het wel over moeten wezen. (Niet dus) Daarna de bougies maar weer vervangen (zaten er net 1,5 maand in maar toch) ook de kabels daarvan zijn meteen vervangen. daarna nog een run gemaakt op de testbank en 98pk aan het achterwiel was toch niet erg slecht voor een zx6r van 95.
Het leek met pasen een heel stuk beter maar vandaag begint ie er weer vrolijk mee.... Het gekke is dus dat hij er alleen mee begint als alles echt warm is. Op een koude motor rijd hij eigenlijk prima maar als ik zo'n 10km heb gerden wordt het weer steeds erger onder de 4/5 k toeren. Net alsof hij gewoon op 3 cilinders loopt. Stationair is het ook een drama dan hoor je gewoon dat hij soms gewoon op 4 cilinders loopt en soms op 3.....
Ik ben een beetje ten einde raad.... en wil het gewoon goed hebben. enigste wat ik denk dat de carbs beetje vies zijn ofzo. maar waarom loopt ie dan wel goed als ik op een koude motor rij??? iemand nog sugesties?