Brandstofpomp zx6r 2007

Svenbiel

Rookie
10 aug 2023
5
0
Ik reed een zx6r 2007, deze rijd op het moment dus niet. Wanneer ik hier opstap start de motor en ga ik rijden, een paar kilometer verder begint hij te haperen en slaat hij uit wanneer ik de koppeling inknijp. De motor blijft wel op contact maar start niet, hierop volgt dat ik de motor een paar keer van het contact af haal en er op zet, tot ik de benzine pomp hoof en dan start de motor gewoon weer. Hierna is het afwachten tot hij weer afslaat.

Hierdoor ga ik er vanuit dat de brandstofpomp het probleem is. Dat deze gewoon helemaal kapot is of het vermogen niet aankan wat ik vraag.

Nu de vraag of iemand een ander idee heeft wat dit kan zijn?
En of ik ook een benzine pomp van een zx6r 2009 model er in kan doen. (600 euro voor een nieuwe pomp is me even te gek om te proberen.) 2e hands pompen staan online, maar meer voor 2009 modelen dan 2007 en 8 modelen.

Gr Sven
 
Test eerst even de Benzine pomp .
Met multimeter meten of er spanning op staat als je motor weer uitvalt.
Of nog beter benzinepomp uit bouwen en deze aansluiten rechtstreeks op een 12 v accu en in een bakje met benzine (water kan ook ) let op pomp draai richting ( dus waar de + en - aansluiting niet zitten , pas op bij test in benzine dat uitstroom aansluiting voorzien is van een slang .waar van de uiteinde weer in het bakje zit
 
Pomp uit elkaar liggen, zeef zit compleet verstopt is dit makkelijk schoon te maken ? Of kan ik zonder rijden?
 

Bijlagen

  • IMG-20230812-WA0003.jpeg
    IMG-20230812-WA0003.jpeg
    86,5 KB · Weergaven: 5
Ik zou de pomp even testen op 12v. Even terug plaatsen met nieuw filter is de goedkoopste manier om diagnose te stellen en te zien of alles nog werkt.
 
Pomp getest, prima niks aan de hand. Nu viel me op als ik de motor op contact zet dat je een brom geluid hoord deze hoor je niet wanneer ik dat probleem dus heb. Nu de vraag waarvan is die brom?
 

Bijlagen

  • received_301495402411298.mp4
    1,7 MB
Brom of gezoem? Het is normaal wanneer je het contact aan zet, de Brandstofpomp even geluid maakt. Deze zet het systeem op druk alvorens de motor te starten.

Mocht er nog een kleppen systeem in de uitlaat zitten kan dat ook nog geluid maken bij het omdraaien van het contact.

Nog eens het filmpje afgespeeld. Lijkt op de secundaire gaskleppen. Ook die doen bij contact om even een testcyclus.
 
Het geluid schijnt idd het kleppensysteem te zijn. Pomp is dus niet het probleem. Wanneer ik rij en motor is op temperatuur valt deze uit, hierna van het contact en er weer op. Dat moment hoor ik de kleppen dus niet, na 2 a 3x op en af contact hoor ik m wel en start de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan