Brandstof lek?

Ballie_

Rookie
29 apr 2012
19
0
Roosendaal
Hallo allemaal,

Vanavond is mijn motor gebracht, een ouwetje, een Kawasaki ZR550 (Zephyr) uit 1990. Hij heeft een jaar stilgestaan, en ziet er niet uit, maar dat is slechts bijzaak. Hij loopt prima...

Toen ik vanavond even iets wilde checken en ik de motor even recht overeind wilde zetten, liep de benzine zo op straat. Dit was, zover ik het kon zien (het was al redelijk donker) aan de rechterkant, en het liep over mijn uitlaat. Lijkt me niet verstandig om daarmee te gaan rijden.

Kan het te maken hebben met de stand van de brandstofkraan? Ook al zit die aan de andere kant... Ik dacht die uitgezet te hebben, maar bij gebrek aan een duidelijke aanduiding, kan het zomaar zijn dat ik 'm de verkeerde kant uitgedraaid heb.

Heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken?

Ik hoor graag van jullie...
 
Als ik mijn crossmotor schuin houdt en trek hem weer overeind dan loopt er bij mij ook altijd brandstof uit. Denk dat hij de carb vol gooit en alles wat er niet in past er via een slangetje uit gooit.

Bij mijn crossmotor dus volkomen normaal
 
Ik heb vandaag bij daglicht nog eens gekeken, en er komt een slangetje ergens onder de tank vandaan, dat nergens naartoe gaat, daar komt de brandstof uitlopen. Ik zie overigens niets waar dat slangetje evt. op aangesloten zou moeten worden... Ik ga er (voor nu) even van uit dat dit een soort van overloop ergens van moet zijn.

@Zeeuwmeeuw: Er zit inderdaad een PRI stand op de kraan. En achteraf gezien heeft 'ie daar dus op gestaan.

Inmiddels ook een gebruikershandleiding te pakken gekregen en die heeft ook wat meer duidelijkheid gegeven. Ik was in de veronderstelling dat ik de kraan dicht moest zetten. Het blijkt echter een automatische kraan te zijn die afgesloten wordt wanneer de motor wordt uitgeschakeld.

Vraag ik mij alleen nog af wat de functie van dat ene slangetje is. De benzine loopt immers wel zo op de uitlaat wanneer hij in de PRI stand staat. Lijkt me niet echt handig wanneer dit onder het rijden gebeurt (bij het overschakelen op reserve). De uitlaat is dan immers wat aan de warme kant. Of zie ik het nou verkeerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan