Brandstof

Ik wordt ook wel eens wakker en dan ben ik niet helemaal klopvast in mijn kop :+

Zal de avond ervoor wel weer iets genuttigd hebben met het verkeerde gehalte _O-
heb ik ook, dan verlaag ik de compressie even op t toilet en ben ik weer klopvast :+
 
Grootste probleem in NL is het ontbreken van toezicht vanuit de overheid, hierdoor kunnen ze lekker klooien om de winstmarges zo groot mogelijk te krijgen.

in bijv. Dld is er controle vanuit de overheid en dan laat je het wel om brandstoffen te leveren die zwaar onder de maat zijn.

Maar hoe weet die kennis van jou dat? zijn dat monsters die genomen zijn bij de plants of bij de tankstations?

Die maat van mij analyseert de monsters van de plants, de schaapsladingen en checkt de voorraden die zijn opgeslagen in landtanks. Daarnaast geeft hij ook advies welke addititeven er toe moeten worden gevoegd. Controleert octaan, klopvastheid, kookpunt etc etc. Voordat het gedistribueerd wordt naar de tankstations kijkt hij of het voldoet aan de onder en bovenwaarden.

En wat betreft de kwaliteit ik vernam net dat BP ultimate de beste is. Maar voor de allerbeste brandstof is die in Duitsland het beste. Ik geloof iets van Aral
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd naar de boven en onderwaarden voor het octaangehalte.


BP is geen blend van verschillende soorten. Shell doet aan winstmaximalisatie :D dat gaat ten koste vd kwaliteit.

Als de brandstof onder de de onderwaarden zit dan mengen ze bij voor de bovenwaarden hetzelfde
 
BP is geen blend van verschillende soorten. Shell doet aan winstmaximalisatie :D dat gaat ten koste vd kwaliteit.

Als de brandstof onder de de onderwaarden zit dan mengen ze bij voor de bovenwaarden hetzelfde
Ja BP geeft gratis meerwaarde aan hun producten. :')
Geen grotere winstkapers dan Seven Sisters+BP. (Google die tem maar even) :+
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat wist ik dan weer niet. Shell schijnt echte rommel te zijn. Die gasten kopen partijen op mengen het weer en verkopen het zo weer door. Ik stond er van te kijken in elk geval hoe dat gaat

Het zou natuurlijk kunnen wat je zegt, maar in Pernis staat de grootste raffinaderij van Europa en laat die nu net van Shell zijn..... al kan shell wel heel erg met het rekenen achter de komma bezig zijn en zo een zo goedkoop mogelijke brandstof maken die met hun eigen dopes aan de pomp wel goed zijn, maar de witte gebruikers een veel minder goede brandstof hebben om zo nog meer verschil te creëren voor de automobilist( en motorist)

De dingen die je noemt hoor(de) ik weer vaak over de G**f.

benzine aan de shellpomp is per definitie niet van Shell, alleen de additieven zijn naar shell recept.

n amsterdam is er bijvoorbeeld het BP depot en daar komen ook tankwagens van esso, Shell en Total. Alleen de dopes die vlak voor het storten wordt toegevoegd bepaald de uiteindelijke tankstation kwaliteit.
 
last update.
mijn triple 9 is nu getuned en afgesteld bij Biggelaar.
en hem gelijk dus advies gevraagd voor de brandstof.

De fiets mag lekker 95 oct drinken :9 met wat ik nu aan vermogen heb en compressie.
Biggelaar kan het weten toch? hij tuned ze en krijgt ze ook terug voor onderhoud.

Zo en dan op 5 april in Assen de fiets eerst even inrijden op Assen. *O*

Maar even zo goed een leerzaam topic .
 
last update.
mijn triple 9 is nu getuned en afgesteld bij Biggelaar.
en hem gelijk dus advies gevraagd voor de brandstof.

De fiets mag lekker 95 oct drinken :9 met wat ik nu aan vermogen heb en compressie.
Biggelaar kan het weten toch? hij tuned ze en krijgt ze ook terug voor onderhoud.

Zo en dan op 5 april in Assen de fiets eerst even inrijden op Assen. *O*

Maar even zo goed een leerzaam topic .

De vraag is natuurlijk wat er getuned is aan het blok. Is die alleen beter afgesteld ? Of hebben ze de compressie verhoogd etc etc . En zoals je zelf al aangeeft elk fiets is anders. Een r6 loopt 17000 toeren dat doet jou triple 9 niet me dunkt.
 
De vraag is natuurlijk wat er getuned is aan het blok. Is die alleen beter afgesteld ? Of hebben ze de compressie verhoogd etc etc . En zoals je zelf al aangeeft elk fiets is anders. Een r6 loopt 17000 toeren dat doet jou triple 9 niet me dunkt.

Als die 999 17.000 toeren draait, dan zit de zuiger klopvast in de kop. :+
 
De vraag is natuurlijk wat er getuned is aan het blok. Is die alleen beter afgesteld ? Of hebben ze de compressie verhoogd etc etc . En zoals je zelf al aangeeft elk fiets is anders. Een r6 loopt 17000 toeren dat doet jou triple 9 niet me dunkt.

volgens mij heb je dezelfde compressie of je nu 11 of 17K aan toeren draait....
 
krukas buigt licht door bij hoge toerentallen

ja, gaan we ook nog even berekenen hoeveel precies?

Of kunnen we 11.800 met een grote 2-cilinder wel vergelijken met een kleine zuiger van de R-6 bij 17K. zal beide wel redelijk in de buurt zitten van de maximale zuigersnelheid.
 
Laatst bewerkt:
ja, gaan we ook nog even berekenen hoeveel precies?

Of kunnen we 11.800 met een grote 2-cilinder wel vergelijken met een kleine zuiger van de R-6 bij 17K. zal beide wel redelijk in de buurt zitten van de maximale zuigersnelheid.
de zwaarder de zuiger des te meer ie doorbuigt.
zijn wel minimale waardes hoor die niet meteen de compressie zo verhogen dat je met andere benzine moet gaan rijden.
maar hij buigt echt door :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan