Bredere achterband op sv650s mogelijk??

melie020

MF'er
31 mei 2006
31
0
bladel
Hallo,
Ik heb een suzuki sv650s uit 2000. Nu wil ik er eigenlijk een bredere achterband op hebben, maar ik vraag me nu af om ik dan een heel nieuw wiel (dus ook de velgen) moet hebben of dat er gewoon een bredere achterband op kan?

Als iemand een fotootje heeft zou ik het graag zien.

Bedankt alvast mensen!!!
 
Nee kan niet. Of je moet idd een bredere velg monteren van een RF900/Bandit1200/GSXR oid. Goede kans dat dat met weinig moeite past (is vaak bij Suzuki spullen).

Maar waarom wil je het?

;) Ik heb zoiets al eens gedaan met een andere motor en zal het niemand aanraden.......beter rijden doe je er niet mee..........ook niet echt slechter al verandert het stuurgedrag wel wat.

Je mag alleen maar meer gaan dokken bij de bandenboer(blijvend!), wiel kopen, spuiten etc etc. Dure grap dus voor de 'looks'............

En als je je motor weer kwijt wilt zitten de meeste kopers niet te wachten op zulke grappen.
 
Denk ook niet dat de stuureigenschappen erop vooruitgaan, eerder achteruit. Een brede band zorgt ervoor dat je meer moeite moet doen om de motor 'om te gooien'.

Op mijn CBR600 van 1999 zit standaard een 180 brede achterband, maar heb meerdere malen gehoord dat mensen een 170 monteerden omdat dat toch beter stuurde.
(Ik heb de 180 laten zitten want het oog wil inderdaad ook wat.. :Y )
 
Mijn broer heeft een ZX7R achterwiel met 180er band op zijn SV. Past echt maar net. Hij heeft wel aanpassingen aan tandwiel en tandwieldrager moet maken. Een bredere suzuki velg zou gemakkelijker passen zoals hier boven gezegd. Ik zal thuis eens kijken of ik daar foto's vind.
 
Laatst bewerkt:
Nee kan niet. Of je moet idd een bredere velg monteren van een RF900/Bandit1200/GSXR oid. Goede kans dat dat met weinig moeite past (is vaak bij Suzuki spullen).

Maar waarom wil je het?

;) Ik heb zoiets al eens gedaan met een andere motor en zal het niemand aanraden.......beter rijden doe je er niet mee..........ook niet echt slechter al verandert het stuurgedrag wel wat.

Je mag alleen maar meer gaan dokken bij de bandenboer(blijvend!), wiel kopen, spuiten etc etc. Dure grap dus voor de 'looks'............

En als je je motor weer kwijt wilt zitten de meeste kopers niet te wachten op zulke grappen.

In sommige gevallen kan het wel een voordeel opleveren buiten het beter uitzien.
Ik had op mijn motor 150x16 gemonteerd zitten nu 180x17 blijkt dat daar wel af en toe aanbiedingen in zijn en in zo'n oncourante maat niet.
Bovendien kan ik nu een keuze maken uit vele merken en typen banden en met die 150x16 kon ik kiezen uit een stuk of 4 banden.
Heb nu voor minder of hetzelfde geld een dual compoundband.
 
ik heb voor de SV en de Bandit een CBR 600 Rossi gehad, maar ik heb nooit moeite gehad om plat door de bocht te gaan, dat ding reed zo ontzettend makkelijk. Ik vind de bandit met een 160 achterband persoonlijk minder sturen. Ik heb nu ook een SV 650 en ik ik vind het wel erg stoer staan hoor zon 180 achterband. in Amerika was er iemand (Jason) die het zelfs op zn site had staan hoe hij die achterband verwisselde (hij had wel het nieuwe type). Hij gebruikte een velg van een cbr uit 99 ofo, hij had het ervan dat je een 5 inch ofzo moest gebruiken.

Is het trouwens al gelukt met je uitlaat keus?

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten!

Maris
 
ik heb voor de SV en de Bandit een CBR 600 Rossi gehad, maar ik heb nooit moeite gehad om plat door de bocht te gaan, dat ding reed zo ontzettend makkelijk. Ik vind de bandit met een 160 achterband persoonlijk minder sturen. Ik heb nu ook een SV 650 en ik ik vind het wel erg stoer staan hoor zon 180 achterband. in Amerika was er iemand (Jason) die het zelfs op zn site had staan hoe hij die achterband verwisselde (hij had wel het nieuwe type). Hij gebruikte een velg van een cbr uit 99 ofo, hij had het ervan dat je een 5 inch ofzo moest gebruiken.

Is het trouwens al gelukt met je uitlaat keus?

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten!

Maris
:z

Idd komt door de 180 band hoor dat een cbr beter stuurt. :X
 
Het is in Amerika vrij populair om een andere achtervelg onder een SV te gooien. Ze gebruiken daar CBR 600 f3 achtervelgen voor. Zijn zelfs speciale spacerkits voor om ze passend te krijgen. Dan zou er volgens mij een 170 of 180 band opkunnen.

Je moet eens kijken op het forum van SVrider.com.
 
ik heb voor de SV en de Bandit een CBR 600 Rossi gehad, maar ik heb nooit moeite gehad om plat door de bocht te gaan, dat ding reed zo ontzettend makkelijk. Ik vind de bandit met een 160 achterband persoonlijk minder sturen. Ik heb nu ook een SV 650 en ik ik vind het wel erg stoer staan hoor zon 180 achterband. in Amerika was er iemand (Jason) die het zelfs op zn site had staan hoe hij die achterband verwisselde (hij had wel het nieuwe type). Hij gebruikte een velg van een cbr uit 99 ofo, hij had het ervan dat je een 5 inch ofzo moest gebruiken.

Is het trouwens al gelukt met je uitlaat keus?

Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten!

Maris

Ik ben op het moment aan het rondkijken hoe ik mijn motor kan verfraaien. Zo is de uitlaat een must vind ik en zo'n brede achterban vind ik ook gewoon super. Voor die uitlaat ben ik nog aan het rondkijken. Ik had er één op marktplaats gezien, maar dat was carbon en dat schijnt te kunnen scheuren lees ik hier overal, dus doe ik dat maar niet.
 
:( Ik bedoelde eigelijk dat er vast een reden zal zijn waarom supersports een 180 of groter op hun motor hebben liggen. Als een 160 beter had gestuurd dan hadden de die wel genomen...


je hebt t over supersports.... hoe sportief een SV ook stuurt, tis geen SS ;) rijd je trouwens met een 160 achterband al alle schaamrandjes weg en de slijtboutjes zijn ook helemaal versleten?
 
Zou het niet doen, toen ik mijn blade kocht lag er een bt010 200 onder en dat stuurde voor geen meter! ook in de regen had ik veel problemen met een 200 met uitbreken en dergelijke, na een 190 waren alle problemen over en dat is ook standaart op een 1000rr. Maar als je alleen voor de looks gaat dan kan je het doen.
 
Ik heb geen mooie foto kunnen vinden maar met deze kun je beetje een idee krijgen. De bandit heeft een 160, de CB1 een 140 en de SV een 180. Laat je trouwens niet te bang maken dat het stuurgedrag drastisch slechter wordt. Ik heb vaker met de SV van mijn broer gereden en het stuurt uitstekend.

IMG_0030%20(Small).JPG
 
:( Ik bedoelde eigelijk dat er vast een reden zal zijn waarom supersports een 180 of groter op hun motor hebben liggen. Als een 160 beter had gestuurd dan hadden de die wel genomen...


Klopt die hebben ze ook, zie mijn Catje (160 achter). Alleen toen ze over de 100 pk gingen, moest er ook meer rubber op helaas. Maar het slechtere sturen hebben de heren ontwerpers weer gecompenseerd door andere balhoofdshoeken en naloop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan