een vraagje aan de experts
ik kan een classic BSA racer (C15) kopen, 1 cilinder 250cc, deze heeft op Methanol gelopen, maar moet weer terug gebracht worden naar benzine. moet je hier veel toepassingen / veranderingen doen.
Waarschijnlijk staat de ontsteking te vroeg voor gewone benzine aangezien methanol langzamer brand.moet je nog wat aan de onsteking doen.
Ik rij zelf ook met methanol in m'n klassieke racer.
Ligt er inderdaad maar net aan wat voor zuiger er in zit, compressieverhouding kan (maar hoeft niet) te hoog zijn.
Voor de rest afstelling van de carburateur aanpassen (hoofdsproeier, naald en naaldsproeier) en eventueel ontstekingstijdstip aanpassen.
Ben je van plan er mee te gaan demo-rijden? En zo ja, bij welke vereniging?
Als je meer wilt weten moet je me maar even een mail of PB sturen!
Waarschijnlijk staat de ontsteking te vroeg voor gewone benzine aangezien methanol langzamer brand.
Kun je hem niet gewoon op ongeveer hetzelfde spul laten lopen? E85 is best goed verkrijgbaar.
E85 is heel wat anders dan methanol he. Is een dubbel zo lange koolstofketen los van de 15% benzine die er nog bijgemixt zit .
grz Thijs
Als je meer wilt weten moet je me maar even een mail of PB sturen!
Neem contact op met Jan de Jonge van ABSAF (Appingedammer BSA Fabriek)
Neem contact op met Jan de Jonge van ABSAF (Appingedammer BSA Fabriek)
Methanol is ook goed te krijgen hoor.
Ik betaalde een paar jaar terug net geen 7 euro voor een 5-liter kan bij de modelbouwzaak. Niet eens zo gek veel duurder dan benzine dus (al verstook je wel 2x zoveel methanol als benzine)
Je kunt niet alles weten, daarom heb je ookeen forumGOOGLE
bedankt voor de bruikbare tip.