BT010 voor en BT020 achter op me gixxer

Heb net een nieuwe set BT020's gemonteerd. Na 20km schraapte ik al met de voetsteunen van mijn deauville over de grond. Die banden grippen ONVOORSTELBAAR (zowel voor als achter) en komen snel op temperatuur. Iedereen monteert hier een BT010 vooraan. Wel die BT020 gript vrijwel even fel. BT020's zijn DUAL-COMPOUND-banden wat wil zeggen dat ze harde rubber (in het midden) gebruiken, om lang mee te gaan op rechte stukken en zachte rubber (zoals de BT010) op de flanken om een hoge grip in de bochten te garanderen.
DUS BT020 :}
 
020 is een leuke band...maarum...ik heb er nou een paar keer mee gereden...maar als je m te zwaar belast gaat ie sneller opzij als de 010 hoor!!!

voor het toer/sportief werk...020 voor het hak werk toch echt een 010...en anders wat nog beter is is rennsport...
 
Jeezus wat interesseert mij het profiel, als ie maar stuurt, grip geeft en naar behoren levensduur heeft.
Als je heel veel vermogen hebt, zou ik geen BT020 nemen; ik hoorde pas van een kennis die was overgestapt van Pilot Sports naar BT020 op een GSXR 1100 Streetfighter, dat ie bijna op zijn muil was gegaan, omdat de achterband een stap opzij zette. Op een weg die brandschoon was, en hij bijna dagelijks rijdt. Dus die kon gewoon niet dat vermogen aan, en de rijstijl die hij gewend was met die andere band. Dus: Levensduur is leuk, maar bezint eer ge begint!

Op >110pk zou ik geen BT020 meer leggen. Zou dan richting BT010, D207/208, Pilot Sport of ME-Z3 of zachter gaan. Tenzij je rijdt als een mietje 8-)
Maar dat is natuurlijk niemand... :+

Grtzz HagaSan.
 
Oh ja, een BT010 op mijn Thundercat ging vorig jaar bijna 7000km mee, de Pilot Sports van mijn Gixxer zijn na 4500-5000km ram-gaar.

Mijn maat heeft nu de eerste set banden vna ijn Telefonica kaal; bijna 7500km op de Pirelli Corsa MRT Dragon, waar hij 100% ONTEVREDEN over is, en ik ook, zeer onstabiel en snel glijden. Eenmaal goed warm redelijk, maar korte bochtjes, snel omleggen blijft link.
BT010 is super, Pilots ook goed warmrijden! wel goed, ook in de regen.

Grtzz HagaSan.
 
Mijn maat heeft nu de eerste set banden vna ijn Telefonica kaal; bijna 7500km op de Pirelli Corsa MRT Dragon, waar hij 100% ONTEVREDEN over is, en ik ook, zeer onstabiel en snel glijden. Eenmaal goed warm redelijk, maar korte bochtjes, snel omleggen blijft link.

Deze had ik dus op m'n gsxr toen ik em kocht en had dezelfde ervaring. In de eifel een aantal keren bijna onderuit gegaan omdat de voorband gewoon begon te glijden. Later in België nog een keer op de snelweg. In een mooie lange bocht bij Spa, begon de voorband met 150 te glijden, terwijl m'n maat met z'n MV Agusta er met 190 doorheen knalde :(

Terwijl we exact dezelfde weg/tijd gereden hadden, was zijn band veel warmer dan de mijne :?
 
Ik heb deze combinatie ook, alleen bij sportief gebruik (kneedownen, gummen) wordt de 020 aan de randen zo heet datie gaat smelten. Daarnaast wilie nog wel eens " stapjes" zetten in een bocht. Maar dan heb ik het wel over extreem gebruik. Verder bevalt het goed... maar ik denk dat de volgende ook een 010 achter wordt.
 
Zelf heb ik sinds gisteren voor de tweede keer deze combinatie laten monteren. Wat mij opviel is dat de banden veel minder grip hadden toen ze wat verder versleten waren. Vooral de voorband had dit, terwijl het profiel net op de slijt indicatoren zat.

Het lijkt er wel op dat dat dual compound toch iets anders zit als ik dacht. Wel zachter rubber aan de buiten kant en harder rubber aan de binnenkant, maar dan zo dat je eerst op de zachte laag rijdt en als die weg is gesleten kom je op de harde laag. Op zich zou dat ook geen gek idee zijn. Kun je lekker gaan scheuren als je op vakantie gaat en kun je toch op dezelfde banden thuis komen met voldoende profiel.

Met het smelten van de achterband heb ik trouwens ook ervaring, maar dan in het midden van de band. Dat zouden meer mensen moeten hebben denk ik zo omdat mijn sv650s toch niet zo heel veel vermogen heeft.
 
Die Sniper! Vindt profiel belangrijker dan grip. Ja, het moet er vooral goed uitzien! En 2km woon-werkverkeer? Worden die banden lekker warm van om maar niet van je motorolie te spreken... ;(
 
Die Sniper! Vindt profiel belangrijker dan grip. Ja, het moet er vooral goed uitzien! En 2km woon-werkverkeer? Worden die banden lekker warm van om maar niet van je motorolie te spreken... ;(

Nee Arckira, dat is niet de hoofdprioriteit, zeker niet ! B.T.W. de BT010 is beter en oogt gewoon mooier, is toch lekker meegenomen zeker ?
Ikzelf heb geen auto meer , en ik kan de bike niet achterlaten (lees : ben dus te lui om met de fiets te gaan werken). En op die 2 km ga ik niet de gek uithangen, ik weet ook dat de olie en de banden niet warm zijn .... ;)
 
Binnenkort krijg 'k ook een BT010 (110/70/17) voor en een BT020 (150/70/17) achter op m'n RS 125! Ik verwacht niet dat die stapjes gaat zetten aangezien het geringe vermogen!?
 
Net bandjes vervangen, lag achterop een michelin hi-sports oid, nou als je het over een kutband hebt zeg, nu dus een bt020 geeft stukken meer vertrouwen en ook na een 10 kilometers beide kantjes op de rand. Voor een pirelli evo suprcorsa vervangen voor een bt56 (voor degene die het niet weten, de voorganger van de 010), is weinig verschil merkbaar maar wel een supersetje bijmekander.
 
even reageren want ik denk niet dat bridgestones
bt 020 en bt 010 op de markt heeft gezet om ze te
combineren de een is toer/sport en de ander puur
sport,en het gaat er toch om dat de band goed
presteert en als je dan toch zo hard rijd kan je
mischien beter op de nieuwe aanwinst de bt 012ss
over stappen.

 
Laatst bewerkt:
Na afgelopen week me band kapot te hebben gereden (BT56SS) gaat er achter ook een BT020 op, voor zit dan nog de BT56ss. Ben blij te horen dat het geen slechte combo is. Gelijk maar een K&N filtertje erbij en een hyperpro stuurdemper na mijn whobble van afgelopen week *D

Zonde om zo'n sportieve fiets te voorzien van een TOERsport (BT020) band :r

Als je dan toch een goede combinatie wilt van grip, perfecte nat eigenschappen en een lange levensduur koop dan b.v. een Michelin Pilot Sport...

Ik had zéker ook een vooroordeel over deze band (vroeger werden die Michelins net zaagtanden en vierkant), hij lag standaard op mijn nieuwe Blade maar ik ben best tevreden, na 3.500 km snelweg worden ze nog niet vierkant en op de Nordschleife rijdt je (net) onder de 9 minuten zonder dat er ook maar iets wegglijdt!!!

Uiteindelijk haal ik 9.000 km met de achterband en 13.500 km met de voorband, zeker niet slecht met 144 pk op het achterwiel dunkt me :}

Wat ik persoonlijk ook erg belangrijk vind is hoe de band presteert als hij bijna glad is, wat heb je aan een lange levensduur als je de laatste 50% al een schijtband onder je kont hebt!Bij de verwisseling naar nieuw rubber heb ik vrijwel geen verschil gemerkt en dat is normaal gesproken wel anders :(

Toch stap ik nu over naar dezelfde band met iets meer grip, deze zit tussen de MPS en de MPS Race in en heet Michelin Pilot Sport Cup. Omdat ik ook tevreden ben met zeg 7.000 km levensduur maar toch iets meer reserve wil hebben op de Ring maar NIET de nadelen wil van een semi-race band die op de gewone weg (in het najaar) niet/nauwelijks op temperatuur te krijgen is!
Tja, wat heb je dan aan zo'n semi-race band die uiteindelijk sneller wegglijdt omdat hij koud blijft...

René :]
 
Laatst bewerkt:
even reageren want ik denk niet dat bridgestones
bt 020 en bt 010 op de markt heeft gezet om ze te
combineren de een is toer/sport en de ander puur
sport,en het gaat er toch om dat de band goed
presteert en als je dan toch zo hard rijd kan je
mischien beter op de nieuwe aanwinst de bt 012ss
over stappen.

BT012ss zijn véél te zacht om in het dagelijks verkeer te rijden. Als je met die banden 100 km autostrade rijdt, heb je bij wijze van spreken al een plat vlak gereden op je band.
De BT012 is dus eigenlijk het best voor op een circuit te rijden met véél bochten, afwisselend met rechte stukken...
Deze is dus wel af te raden om bv. woon-werk verkeer te rijden, hij is daar te zacht voor ...
De BT010 is dan veel beter voor dit verkeer...
 
snipper had niet begrepen uit je eerste bericht
dat je hem voor het werk ook gebruikte en de
bt 012ss is net op de markt dus weet ik niet hoe snel deze slijt ,stond stukje over in bij de
promotor en moet super rijden. :]
 
Zonde om zo'n sportieve fiets te voorzien van een TOERsport (BT020) band :r

Als je dan toch een goede combinatie wilt van grip, perfecte nat eigenschappen en een lange levensduur koop dan b.v. een Michelin Pilot Sport...

Ik had zéker ook een vooroordeel over deze band (vroeger werden die Michelins net zaagtanden en vierkant), hij lag standaard op mijn nieuwe Blade maar ik ben best tevreden, na 3.500 km snelweg worden ze nog niet vierkant en op de Nordschleife rijdt je (net) onder de 9 minuten zonder dat er ook maar iets wegglijdt!!!

Uiteindelijk haal ik 9.000 km met de achterband en 13.500 km met de voorband, zeker niet slecht met 144 pk op het achterwiel dunkt me :}

Wat ik persoonlijk ook erg belangrijk vind is hoe de band presteert als hij bijna glad is, wat heb je aan een lange levensduur als je de laatste 50% al een schijtband onder je kont hebt!Bij de verwisseling naar nieuw rubber heb ik vrijwel geen verschil gemerkt en dat is normaal gesproken wel anders :(

Toch stap ik nu over naar dezelfde band met iets meer grip, deze zit tussen de MPS en de MPS Race in en heet Michelin Pilot Sport Cup. Omdat ik ook tevreden ben met zeg 7.000 km levensduur maar toch iets meer reserve wil hebben op de Ring maar NIET de nadelen wil van een semi-race band die op de gewone weg (in het najaar) niet/nauwelijks op temperatuur te krijgen is!
Tja, wat heb je dan aan zo'n semi-race band die uiteindelijk sneller wegglijdt omdat hij koud blijft...

René :]


Hmm, klinkt goed. Zelf heb ik er dus wel een bt010 voor en bt020 achter op. Maar jouw commentaar en dat van een paar anderen maakt de MPS byzonder interessant. De levensduur van een bt010 achterband is maar 5000km met mijn 70pk. Dat is toch echt te weinig, vandaar dat ik de bt020 achter heb genomen. Met de bt020 haal ik ongeveer 11000km.

Ook de opmerking dat een bijna versleten band nog net zoveel grip geeft als een nieuwe vindt ik hoopgevend. Een nieuwe bt010 voorband geeft ongeloofelijk veel grip, maar als hij nog niet op de indicatoren zit begint de grip al behoorlijk af te nemen. Eerst dacht ik dat ik mij dat inbeelde todat er een nieuwe opkwam.

Is er iemand die ervaring heeft met lage temperaturen op een MPS ? (Met laag bedoel ik dus minder als 5 graden) Mijn huidige setje kan nog wel even en met de volgende set moet ik waarschijnlijk de winter doorkomen. Ik ga de MPS zeker proberen, maar misschien kan ik beter wachten tot het voorjaar.
 
De reden dat er nu een BT020 acter zit bij mij is dat ik in mijn aankomende vakantie naast aardig wat bochten ook een hoop autobahn kilometers ga maken. Met een te zachte band ben ik toch bang dat ikmet een vierkant bandje terug kokm vandaar! En op dit moment is een superzachte band nog niet aan mij besteed. Ik heb nog niet het gevoel dat ik het uiterste van een BT010 benut, dus waarom dan geen BT020? (met de vele rechtdoor kilometers in het vooruitzicht).
 
Wat is er zo erg aan een beetje een vlakke rand in je band? Ja het rijd minder lekker, maar dat doet een band met minder grip ook!

Als je je fiets alleen voor woon- / werkverkeer gebruikt zou ik BT020 kiezen. Voor in de winter en woon- / werkverkeer met spelen de BT010.

Ik rijd het liefste op BT010. Ook bij remmen is de grip belangrijk, en een hardere achterband kun je toch minder hard mee remmen. Of het allemaal in de praktijk veel uitmaakt? Weet het niet, als het niet zo was dan reed iedereen wel op houten wielen...
 
is een bt010 voorband in combinatie met een 020 achter nou beter als je het hele jaar door rijdt?

heb nu bt020 voor en achter op een cbr 600 f2
 
is een bt010 voorband in combinatie met een 020 achter nou beter als je het hele jaar door rijdt?

heb nu bt020 voor en achter op een cbr 600 f2

Een 010 voor warmt eerder op en heeft meer grip. Ik heb liever meer grip voor dan achter.

Dus voor een 010 voor de grip en een 020 voor de levensduur (voor mij).
Deze combo heeft voor mij in principe genoeg grip. Ligt ook aan je rijstijl natuurlijk :)
 
Een 010 voor warmt eerder op en heeft meer grip. Ik heb liever meer grip voor dan achter.

Dus voor een 010 voor de grip en een 020 voor de levensduur (voor mij).
Deze combo heeft voor mij in principe genoeg grip. Ligt ook aan je rijstijl natuurlijk :)
heeft een 010 ook meer grip in de regen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan