bt020 combineren met bt014 incl reactie Bridgeston

Geroen

Die hard MF'er
18 nov 2002
583
0
Utrecht
Twitter
Ik moet binnenkort een nieuwe band en dacht: laat ik es informeren bij Bridgestone naar de nieuwe bt014.

Vandaag dus een mailtje gedaan:

Ik heb even een vraagje omdat ik binnenkort een nieuwe voorband om mijn motor moet.
Ik rijd een yamaha yzf r6 uit 1999. Achter heb ik een bt020.
Een veel gekozen combinatie banden is: achter een bt020 en voor bt010.
Maar ja, nu wordt dus zowel de 010 als 012 vervangen door de bt014. Wat kan ik dan het beste kiezen? Is een (oude versie) bt020 goed te combineren met een bt014? Of moet ik nog snel een bt010 kopen? Wat is jullie advies (alleen voor de voorband dus)?
Alvast bedankt,



Dit antwoord kreeg ik nog geen tien minuten later (hulde voor de snelle reactie!! :} ):

Hartelijk dank voor uw interesse in ons merk. Op dit moment kunnen wij u nog niet zeggen of een BT-020 achterband gecombineerd kan worden met een BT-014 voorband. Deze ervaringen hebben wij nog niet kunnen opdoen. Daarom adviseren wij u op dit moment nog een BT-010 of BT-012 voorband te laten monteren. Dit is namelijk nog wel mogelijk in combinatie met een BT-020.

Voorlopig dus nog geen bt014 voor moi.

Heeft iemand hier nog andere ideeeeen over deze combinatie 020 - 014?
 
moet kunnen toch? brigestone zegt dat alleen maar omdat jij dan een BT-010 of BT-012, die zal wel duurder zijn :P
 
Hoi,

Ik zit met hetzelfd probleem. Rij op 010's en moet ook aan een nieuwe voorband. De 014 trekt mij wel maar over een combi (010 achter en 014 voor) zecht Bridgestone het volgende:

Hiermee bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mailbericht. Hartelijk dank voor de interesse in ons merk. Voor een Kawasaki ZX7R adviseren wij zowel voor als achter een BT-014. Op dit moment weten wij nog niet of een combinatie van BT-010 voor en een BT-014 achter geschikt is, dus adviseren wij u dit niet te doen.

Met vriendelijke groeten,
Vivian van Kaam
PR & Communicatie
Bridgestone Benelux B.V.
 
Rij zelf met een combinatie van bt010 achter en bt012 voor,bevalt prima(goede grip).
Bt020 heb ik ook gehad maar heeft bij flink gummen en lagere temperaturen toch een mindere grip.


















 
ik hoop dat het wel kan. want ik heb gisteren een nieuwe bt-014 voorband laten monteren en heb een bt-020 achterband op een fazer 600. volgens de bandenzaal geen probleem en in het korte stukje rijden (50km) ook niks raars gemerkt.
 
volgens mij is die 014 toch de vervanger van de 012 010 ze moeten dus eerst die ouwe meuk kwijt dus raden ze de 010 en 012 aan
Ik heb trouwens zelf voorop een 012SS en achter een Pilot Sport en dat gaat ook
Als die 014 beter is dan de 010 012 dan past hij toch automatisch ook
Je hebt toch nooit teveel grip op je voorwiel
 
Is totaal geen probleem, maar Bridgestone kan het zich natuurlijk moeilijk permiteren iets fouts op papier te zetten.
Ik heb met vele combinatie's gereden, ook verschillende merken, no problemo.

Maar stel je ook niet teveel voor van de antwoorden van Bridgestone, heb eens met zo'n knakker op de beurs staan praten, ik ben maar weg gelopen, die kerel lulde gewoon klinkklare onzin.
Echt diep triest.
 
Is totaal geen probleem, maar Bridgestone kan het zich natuurlijk moeilijk permiteren iets fouts op papier te zetten.
Ik heb met vele combinatie's gereden, ook verschillende merken, no problemo.

Maar stel je ook niet teveel voor van de antwoorden van Bridgestone, heb eens met zo'n knakker op de beurs staan praten, ik ben maar weg gelopen, die kerel lulde gewoon klinkklare onzin.
Echt diep triest.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Misschien rijdt het iets minder (of niet ;) ), maar je zal er echt niet in een keer mee op je bek gaan ofzo. :P
Maar stel dat je op je plaat gaat, dan kun je Bridgestone in ieder geval niet aansprakelijk stellen. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan