buell 1125r

Siepje08

Rookie
6 mrt 2024
1
0
Hi,

Ik zit er aan te denken om een buell 1125r 2008 te kopen.(wat een pracht motor en hij rijd erg lekker!) Maar ik krijg mijn twijfels omdat ik van sommige mensen te horen krijg dat het echt project motoren zijn. Dus elke week bezig met reparaties. Ik ben (nog) niet technisch met motoren maar wil dit uiteraard wel leren.

Mijn vraag: Zijn Buell motoren nou echt zo breekbaar? Zul je echt elke week weer reparaties moeten uitvoeren? Of is het een kwestie van een beetje geluk hebben en kan precies het zelfde gebeuren met een mt-09.


Alvast bedankt voor de reacties.
 
Dit zijn de laatste generatie buells. Gewoon moderne motoren met afwijkende technische keuzes. Indien goed onderhouden en verzorgd, heb je dezelfde risico’s als andere motoren van die leeftijd. Iedere week moeten sleutelen, zou het zeker niet moeten zijn.

Anders vraag het ook eens in het buell gedeelte van dit forum.
 
Ik heb zelf zo een motor (CR versie) gehad en het enige waar ik extra op zou letten is het kromtrekken van de remschijf aan de voorkant. Verder niets bijzonders t.o.v. andere motoren. Nog steeds een beetje spijt van de verkoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan