Buell fightertje

Ook nog wat aan de motor gedaan, achterste motorsteun gemaakt:


Finished product:



Daar komt hij te zitten:

 
Laatst bewerkt:
De Motorsteun zit er in:


Denken jullie dat dit sterk genoeg is?
Of moeten er nog twee buisjes naar boven?





Volgende probleem is het achterwiel. De oude wielas is 25mm de nieuwe 30mm Er bestaan geen wiellagers met een binnendiameter van 30 met de juiste buitendiameter.
 
Lekker bezig hier. :}
Als de motorsteun ook nog aan dat onderste buisje gelast is moet het sterk genoeg zijn.
 
Lekker bezig hier. :}
Als de motorsteun ook nog aan dat onderste buisje gelast is moet het sterk genoeg zijn.
Dat zijn ze, maar ik denk dat ik die weg haal en dan dikkere buis schuin naar achteren. Zo wordt het meer een driehoek.
 
Volgende probleem is het achterwiel. De oude wielas is 25mm de nieuwe 30mm Er bestaan geen wiellagers met een binnendiameter van 30 met de juiste buitendiameter.

Conische bussen in je brug?
 
Conische bussen in je brug?
De as die bij de brug hoort, schroeft aan 1 zijde in de brug. Dit systeem wil ik eigenlijk behouden. Enigste optie is het wiel uitkotteren, zodat er grotere lagers inpassen. Zal eens kijken of daar ruimte voor is. En dan nog iemand vinden die dat kan doen.
 
Nieuwe as laten draaien? Is dat een idee, Als je de maten opgeeft kan ik wel eens kijken wat dat kost voor je. We kunnen deze draaien met machine passing uit diverse kwaliteiten materiaal.

Je hoeft dan niet aan het gietalu van je wiel te zitten. Misschien wel aan een zijde dan het gat in de brug en stelbus aanpassen. Maar dat is niet veel werk denk ik.

Ik heb al meer assen laten draaien dat valt op zich best mee hoor.

Grt Dré
 
Dat gaat niet werken. Het makkelijkste is de naven van het wiel uitdraaien naar 55mm ipv 52mm. Daar is voldoende ruimte voor. Dan nog een 30mm tussenbus.
Kan jij dat ook?
 
Dat kunnen ze bij onze draaiafdeling wel denk ik. Ik moet enkel even weten hoe groot de buitendiameter van je wiel is ivm inklemmen?

Grt Dré
 
Dat kunnen ze bij onze draaiafdeling wel denk ik. Ik moet enkel even weten hoe groot de buitendiameter van je wiel is ivm inklemmen?

Grt Dré
Grootste maat is 145mm. Ik betwijfel of dit perfect rond is, aangezien het een gietwiel is. Zit natuurlijk ook een coating op.
 
Geen idee of het gelukt is. Het gaat fout bij de post....
Ik zag idd dat Marcel het ook kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan