Beste forumers,
Als 22 jarige heb ik zonet een okkazie Suzuki GS500E gekocht om te leren rijden. Volgende week krijg ik mijn rijlessen waarna ik een voorlopig rijbewijs krijg.
Hoewel ik op onze huidige moto nog niet gereden heb, ben ik toch al aan het dromen over een nieuwe, tegen een jaarke ofzo als ik al een beetje kan rijden.
Aangezien ik klein ben (1m66), zoek ik een moto met een lage zithoogte.
Ook zit ik graag vrij recht op de moto en wil ik een naked bike
Verdere vereisten:
- niet te zwaar in gewicht en in cilinderinhoud (600 tot 900 cc)
- goedkoop in onderhoud
- betrouwbaar
- naked
- mooi geluid!
- ...
Als ik deze zaken in het achterhoofd houd, kom ik uit bij twee moto's, namelijk de Ducati Monster 600 en de Buell Lightning (versie 600cc).
Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met beide motoren, er iets meer over kunnen vertellen (geen brochure-praat), of deze dingen betrouwbaar zijn, hoe klinkt een Buell?, enzovoort... of heb je nog andere voorstellen die aan mijn criteria voldoen, kortom laat je gaan!
Wat kost het onderhoud van een buell nouVolgens mij moet je een duc bij een betrouwbaar adres kopen (dealer) en daar ook laten onderhouden, dan komt het wel goed. Het onderhoud is wel (flink) duurder en vaker dan bij een Buell.
Wat kost het onderhoud van een buell nou
En bij hoeveel km
Ik heb 595 euro uitgegeven aan een grote beurt (dat was de eerste beurt...10.000km)Buell moet om de 8000 km een beurtje hebben, kleine beurt is net geen 100 euro. Mijn oude monster moest om de 5000 km een beurt (moeten alle 2 kleps blokken van ducati), en daar was een kleine beurt ruim 200 euro. En daarnaast heeft een ducati nog een ketting en tandwielen die slijten en dus regelmatig (om de 10.000-15.000 km) vervangen moeten worden. De Buell heeft een tandriem die om de 40.000 km pas vervangen hoeft te worden. Al met al scheelt het nogal.
Dat maakt de fors duurdere aanschafprijs van een Buell weer goed
Ik heb me inderdaad vergist over de cilinderinhoud van de Buell.
Ik had het over de SB9SX.
Die XB12Scg had ik ook al opgemerkt (extra lage versie), maar ik vrees dat die de veel power heeft. En die is ook al duurder natuurlijk.
bla bla
Weinig problemen en veel power
TuurlijkAls je een laverda gewend bent is al het andere betrouwbaar
Tuurlijk
De laverda heeft mij zeker al 2500 euri gekost.........duur kreng
Maar dat is dan wel over 35 jaar inclusief alle onderdelen en beurten en meer dan 300000 km
Duurste was nog het opnieuw verchromen van sommige delen
Laat topic starter nu maar lekker een duc kopen
Volgens mij is dat cherrybomb Buelltje alleen nog maar besteldEn volgens mij is die Buell nog niet ingereden
En die Brikkie lekker laten lullen daar is nog nooit een verstandig woord uit gekomen (dat had hij al in de tijd dat hij nog een monster reed)
schoenen ook....Ducati's gaan toch ook altijd kapot
Toen ik weer motor ging rijden heb ik er ook over nagedacht om een Buell te kopen...heb erop gereden en zoiets stuurt en remt...da's gewoon niet meer normaal .Vindt de Buell ook nog steeds heel gaaf om te zien ...waarom dan toch voor een monster gekozen zul je denken?Twee dingen ten eerste is een 900 veel en veel te traag,dus moet je al voor een 1200 gaan,het liefste met kitje(en dan word het echt te duur) en waar ik echt op ben afgeknapt is dat gebonk tussen je benen als je voor een stoplicht staat.Het zal ongetwijfeld z'n charme hebben maar mij irriteerde het toen gelijk en dan moet je zoiets niet kopen(denk ik)...uiteindelijk toch maar een monster gekocht en ben er nog steeds blij mee en heb er ook nog geen stukken aan gehad
Buell moet om de 8000 km een beurtje hebben, kleine beurt is net geen 100 euro. Mijn oude monster moest om de 5000 km een beurt (moeten alle 2 kleps blokken van ducati), en daar was een kleine beurt ruim 200 euro. En daarnaast heeft een ducati nog een ketting en tandwielen die slijten en dus regelmatig (om de 10.000-15.000 km) vervangen moeten worden. De Buell heeft een tandriem die om de 40.000 km pas vervangen hoeft te worden. Al met al scheelt het nogal.
Dat maakt de fors duurdere aanschafprijs van een Buell weer goed
Power is het probleem niet, het gaat er om hoe je het gebruiktZelf heb ik de Scg besteld, komt over een week of 4 binnen
Ook heb ik proefgereden met de xb9sx, het scheel maar 15 pk in vermogen. Maar vooral het verschil van bijna 40Nm koppel merk je wel
In vergelijking met een ducati 2 klepper rijden de Buells wel een stukje soepeler. Maar dat moet je zelf maar ervaren in een proefrit