Buell Lightning versus Ducati Monster 600

Als je voor goedkoop ga moet je geen van beide kiezen...

Wil je totaal niet gezien worden en als een grijze muis rijden...dan zou ik voor de Buell gaan.... :+ (binnenkort kan je ook HD's op botorzegels krijgen)

Wil je echt motorrijden en overal direct aandacht hebben...dan zou ik een ducati monster nemen > 900 cc :P

Weinig problemen en veel power 8-)

_O-

O-)


de 900 is wel mooi maar de 600 vindt ook een saai iel motortje, dan 10x liever een buell denk ik.
 
Dat die monster 695 drie cm lager komt te liggen, is inderdaad zeer goed! :)

Merci al voor alle reacties.
 
Kent iemand de Belgische aankoop prijzen van de Ducati 620, Ducati 695, Ducati S2R en enkele Buells?
 
Als je voor goedkoop ga moet je geen van beide kiezen...

Wil je totaal niet gezien worden en als een grijze muis rijden...dan zou ik voor de Buell gaan.... :+ (binnenkort kan je ook HD's op botorzegels krijgen)

Wil je echt motorrijden en overal direct aandacht hebben...dan zou ik een ducati monster nemen > 900 cc :P

Weinig problemen en veel power 8-)

_O-

O-)
volgens mij heb je je vergist in de volgorde van motoren.
duc= niet opvallen en grijze muis
buell= aandacht en echt motorrijden :Y
 
Volgens de www.ducati.com site ligt 'ie even hoog als de 620 hoor... namelijk 770mm.

Maar ze zijn te verlagen zeker?

De 695 is even hoog als de 620 en is niet regelbaar in de hoogte, ik heb een 695 en zou hem hoger willen plaatsen maar het is een vaste stang die naast de veer achteraan zit.
Vanaf de S2R zijn het regelbare.
Prijs nieuw voor een regelbare is ongeveer €350.
Was ook van het idee dat de 695 kon geregeld worden,een punt dat uit mijn gedachten is gegaan bij aankoop.
Er zit wel een hoger zadel op dan er normaal opzit, is geruild met één van s2r.
Daardoor toch 1cm hoger.
 
Laatst bewerkt:
De 695 is even hoog als de 620 en is niet regelbaar in de hoogte, ik heb een 695 en zou hem hoger willen plaatsen maar het is een vaste stang die naast de veer achteraan zit.
Vanaf de S2R zijn het regelbare.
Prijs nieuw voor een regelbare is ongeveer €350.
Was ook van het idee dat de 695 kon geregeld worden,een punt dat uit mijn gedachten is gegaan bij aankoop.
Er zit wel een hoger zadel op dan er normaal opzit, is geruild met één van s2r.
Daardoor toch 1cm hoger.

[/quote]

wat vind je van de 695 ?
met wat reed je ervoor?
ik ben mss van plan om in de toekomst ook de 695 aan te schaffen...
 
Toen ik weer motor ging rijden heb ik er ook over nagedacht om een Buell te kopen...heb erop gereden en zoiets stuurt en remt. :9~ ..da's gewoon niet meer normaal :N .

Ik heb 2 maanden geleden ook een proefrit gemaakt op een Buell Firebolt (een Lightning was niet voorhanden) maar ben geschrokken van het slechte remmen en heb deze gelijk van mijn kort lijstje geschrapt en ben Italiaans gegaan O-)
 
wat vind je van de 695 ?
met wat reed je ervoor?
ik ben mss van plan om in de toekomst ook de 695 aan te schaffen...
[/quote]

Fuel86,

Sorry dat nog geen antwoord heb gestuurd, druk met werken.

Ik vind het een leuke motor om mee te rijden, maar overweeg om mischien te veranderen.

Zal je later meer uitleg geven maar moet nu dringend weg.

dmk





 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 06 september 2006 16:09 schreef Fuel86 het volgende:
wat vind je van de 695 ?
met wat reed je ervoor?
ik ben mss van plan om in de toekomst ook de 695 aan te schaffen...
[/quote]

Is eigenlijk een opstart na meer dan 25jaar.
De laatste jaren met karting bezig geweest, 2takt,4takt en Twins.(niet op wedstrijdniveau)

Vind het een zeer wendbare moto om mee te rijden, had niet gedacht er zo vlug aan gewend te zijn.
Wat de pk's betreft kan ik niet vergelijken met de 600 maar hij heeft een redelijk goed koppel in de lage toeren.
Heb er al eens 180km/u mee gereden, kan mischien nog sneller.
Nog niet uitgetest.

De reden dat ik zou willen veranderen is omdat ik er een 180 van band opwil en dan moet ik ook een ander wiel plaatsen + een andere voorband(hoogte).
Zou hem ook hoger willen maar gaat ook niet(vaste stang)
Als ik de kostprijs reken kan ik evengoed overstappen op een s2r800 heb er dan ook een oliekoeler bij en meer pk's en koppel, maar men zij me om direkt over te gaan naar een 1000

Is er iemand die de stap al heeft gezet van 620 naar 800 en 1000 en wat zijn de ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Dat hoor je best veel. M600/620 rijders die het na een jaar wel gezien hebben en dan toch maar een M900/1000 kopen.

Zelf wel eens op een M944 gereden. Als je dan een S4r gewent bent dan is dat helemaal niets.
Maar zo kan je natuurlijk wel aan de gang blijven.

Zou zelf ook geen M600/620/695 nemen.
 
Dat hoor je best veel. M600/620 rijders die het na een jaar wel gezien hebben en dan toch maar een M900/1000 kopen.

Zelf wel eens op een M944 gereden. Als je dan een S4r gewent bent dan is dat helemaal niets.
Maar zo kan je natuurlijk wel aan de gang blijven.

Zou zelf ook geen M600/620/695 nemen.

nja niemand zou de 600/620/695 nemen moest hij poen hebben voor de S4R...
maar qua onderhoud,verbruik,rond rijden in stad (dus meer functioneel) lijkt de 695 me een betere keuze...
 
Het is helemaal wat je te besteden hebt. Een m600 is gewoon goedkoper. Althans als je een beetje geduld hebt. Er zijn mensen die de hoofdprijs willen voor hun monster. Voor zowel de 600 als de 900. Je kunt ook over de grens kijken. Duitsland of belgie? Ik heb zelf een m600 gehad en daar drie jaar met plezier mee rond gereden. Nu heb ik een m900. Ik heb deze uit Belgie gehaald. Het hoe en wat over het invoeren is via de zoekfunctie wel wat over te vinden.

Dat je alleen goede monster bij de dealer kunt kopen is flauwe kul. Particulier zijn ze stukken goedkoper en als je een beetje kritisch bent kun je het kaf wel van het koren scheiden. Zaken als onderhoudshistorie en nota's zijn daarbij handig om in te zien.
 
Het is helemaal wat je te besteden hebt. Een m600 is gewoon goedkoper. Althans als je een beetje geduld hebt. Er zijn mensen die de hoofdprijs willen voor hun monster. Voor zowel de 600 als de 900. Je kunt ook over de grens kijken. Duitsland of belgie? Ik heb zelf een m600 gehad en daar drie jaar met plezier mee rond gereden. Nu heb ik een m900. Ik heb deze uit Belgie gehaald. Het hoe en wat over het invoeren is via de zoekfunctie wel wat over te vinden.

Dat je alleen goede monster bij de dealer kunt kopen is flauwe kul. Particulier zijn ze stukken goedkoper en als je een beetje kritisch bent kun je het kaf wel van het koren scheiden. Zaken als onderhoudshistorie en nota's zijn daarbij handig om in te zien.

idd heb zelf een 2dehands monster gekocht met 40.000 km op de teller,voro de zekerheid binnen gedaan,en die zeiden dat hij nog heeeeeel lang zou mee gaan
 
Zo kan die wel weer :X :X

Het prijsverschil is soms ook wel de motivatie om voor een lichtere monster te kiezen.
Het leuke van de monster is dat ze onderling in uitelijk niet zoveel verschillen, okee wel voor de kenners, maar een leek ziet dit haast niet.
Ik heb zelf hiervoor een tweedehands monster 600 gehad, deze had een hoop problemen.
Ik kon daarna kiezen tussen een tweedehands 900 of een nieuwe 620, ik heb toen voor het laatste gekozen ivm de garantie, zekerheid, en het nieuwe dikkere frame :Y

Maar als ik geweten had dat zo,n 2 maanden later de S2R 800 uit zou komen, had ik zeker nog even gewacht , en deze in de dark versie aangeschaft,(voornamelijk om de achterbrug) het verschil was dan namelijk maar 1000 euro :( |(

Maarja, met een 620 kan je ook hard op je plaat gaan :X

wat vond je van de overstap van M600 naar M620? (het zou wel eens kunnen dat ik die stap ook zet)
 
wat vond je van de overstap van M600 naar M620? (het zou wel eens kunnen dat ik die stap ook zet)
Ik zelf vind de 620 i.e een stuk soepeler rijden,pakt goed op vanaf lage toerentallen
Ook loopt de 620 t.o.v de 600 beter door in zijn toeren daardoor ligt de top ook iets hoger
Ook heeft hij 6 versnellingen en dat is met wat minder vermogen toch wel prettiger, en de nieuwe koppeling, gaat een stuk lichter dan bij mijn oude 600 bj 2001)
mijn 620 komt uit 2004.

Ook een voordeel t.o.v de 600 is, dat bij lagere temperaturen de motor niet gaat inhouden (dit voordeel hebben alle i.e modelen) :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan