Buongiorno TUONO Belissimo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Frekie: Voortaan ff je fotootjes verkleinen voordat je ze upload, 640x480 is groot zat. Pagina wordt hierdoor retetraag om doorheen te scrollen.
 
Heren, ben wat onderhoud aan het plegen aan de T en heb voor het eerst de tank opgelicht om naar het luchtfilter te kijken.

Wat me opviel is dat het een heel klein filtertje is. Het frontaal oppervlak is iets van
15x10cm? (oftewel 150 vierkante cm)
Ter vergelijk, mijn GSXR1000K5 had een filter van ca. 20x15cm = 300cm.
Dat is het dubbele?

Hebben 2 cyl. minder lucht nodig of zo :? Ik snap het niet.
 
@Frekie: Voortaan ff je fotootjes verkleinen voordat je ze upload, 640x480 is groot zat. Pagina wordt hierdoor retetraag om doorheen te scrollen.

Normaal doet ie dat zelf, maar zal er volgende x beter op letten. Zoals ze in deze hoek van de wereld zeggen:; I'm velly solly.

@bikefreak: geen idee, cilinders zijn groter qua inhoud dus in theorie gebruikt ie toch evenveel lucht. Ik moet ook zeggen dat ik zo het idee heb dat het filter van mijn oer groter is dan wat jij hier zegt. Is het wel het goede filter?
 
@bikefreak: geen idee, cilinders zijn groter qua inhoud dus in theorie gebruikt ie toch evenveel lucht. Ik moet ook zeggen dat ik zo het idee heb dat het filter van mijn oer groter is dan wat jij hier zegt. Is het wel het goede filter?

:Y standaard filterhuis met Aprilia race filter erin (groen filter met metaalgaas versterkt)
 
Ik zit er aan te denken om een power commander in te bouwen. Zijn daar ervaringen mee?
Wat ik zo hier en daar lees is er hiermee toch wel eea te verbeteren zoals verbruik en middengebied bv
Ik ben benieuwd!
 
Ik zit er aan te denken om een power commander in te bouwen. Zijn daar ervaringen mee?
Wat ik zo hier en daar lees is er hiermee toch wel eea te verbeteren zoals verbruik en middengebied bv
Ik ben benieuwd!
Op mijn vorige motoren heb ik altijd een Power Commander laten inbouwen.
Dat werkte prima !!!
Echter de Power Commander is niet uitwisselbaar.
Je kan hem dus niet overzetten op een ander model of type motorfiets.
Dat kan met een Rapide Bike wel.
Je hoeft dan alleen een passend aansluitstekker aan te schaffen.
Op mijn huidige motor Tuono V4 zit een Rapide Bike Evo en dat werkt prima.
Veel vermogen en het verbruik is gezakt naar 1:15
Ruud Frederiks in Goes verkoopt ze en bouwt het ook in, afgesteld op de vermogensbank. :]
 
Ohja en als iemand nog onderdelen moet ;) ik heb nog wel wat liggen en bieden mag natuurlijk

Zeg, jij verkoopt niks van mijn spullen he :+ !

:Y standaard filterhuis met Aprilia race filter erin (groen filter met metaalgaas versterkt)

Ik trek als ik eraan toe kom vanmiddag wel even het filter uit mijn filterhuis en meet m ff. Ik heb een K&N filter. Het is trouwens toch zo dat verschillende filters verschillende 'weerstanden' / flow hebben waardoor dezelfde hoeveelheid lucht bereikt word?
 
Zoals ik al eerder zei weet ik niet hoe en wat het gaat worden voor mij dit jaar met circuitrijden. De Tuono ga ik er niet meer voor gebruiken. En vanwege andere functie op het werk vanaf maart kan het zo zijn dat ik tot september geen vrije dagen mag aanvragen B| .


Wat mag je gaan doen? Loadmaster? :P
 
Ik zit er aan te denken om een power commander in te bouwen. Zijn daar ervaringen mee?
Wat ik zo hier en daar lees is er hiermee toch wel eea te verbeteren zoals verbruik en middengebied bv
Ik ben benieuwd!

Ik heb er een Power Commander V op zitten.Het verbruik is niet noemenswaardig veranderd maar de motor wel en dan in mijn voordeel. Veel beter en sneller oppakken van het vermogen en geen dipje. Op papier 138,5 Pk :-)!Een en ander laten doen bij HdeB in Geleen.
 
Ik heb er een Power Commander V op zitten.Het verbruik is niet noemenswaardig veranderd maar de motor wel en dan in mijn voordeel. Veel beter en sneller oppakken van het vermogen en geen dipje. Op papier 138,5 Pk :-)!Een en ander laten doen bij HdeB in Geleen.
Weet je zeker dat je Geleen bedoeld...ik ken er nl eentje uit Sleen... _O- scheelt maar een kleine 300km schat ik!
Beetje te toevallig. Een collega van mij loopt daar de deur plat met zijn Duc's
Hij is aardig content met hem...vlotte prater!
De mijne pakt op zich wel aardig op, maar het midden gebied mag wat vetter, en hij hapert bovenin. Dat wordt al wat beter sinds ik V power tank. Dus waarschijnlijk wat vervuiling.
Ik hoopte dat het verbruik ook wat omlaag ging, lees dat hier en daar, maar dat is dus geen zekerheidje...blijft dus een zuipschuit! :Y
Kun je in de 5 ook meerdere moppigs maken, bv voor de originele uitlaat, voor als het stiller moet? En kun jeugdige dan omschakelen? Zonder pc dan...
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er aan te denken om een power commander in te bouwen. Zijn daar ervaringen mee?
Wat ik zo hier en daar lees is er hiermee toch wel eea te verbeteren zoals verbruik en middengebied bv
Ik ben benieuwd!

Vanwege benzine verbruik heb ik er ook naar gekeken.
Werd mij afgeraden vanwege "slechte "ervaringen.
De powercommanders gaan nog weleens kaduuk op een 2 cilinder.

De klacht die jij hebt is ook op te lossen met een goede afstelbeurt.
 
@Harry : bij de oer zit een chip en daar kun je 2 mappings op laten zetten (Gabro).
Als je het doorgeknipte daadje vervangt door een schakelaar kun je on the fly switchen.
Maar heb ooit begrepen dat de verschillen te gering zijn , appies zijn zuipschuiten, dikke jammer maar helaas.
Bij de gen2 is het allemaal anders, ik begreep dat Gabro de software (en ook van de v4) gekraakt heeft maar geen idee wat hij kan leveren als verbetering. Hij raced ook met appiesdus wie weet.
Op het AF1 forum even zoeken denk ik?
 
@bikefreak Heb net mijn luchtfilter opgemeten. Deze is 12,5 bij 11. Maw klopt de grote van het filter wel aardig.

@Pimmie Zoiets ja, ik ga jou lekker vervelen op de A T/m D pier :+
 
Weet je zeker dat je Geleen bedoeld...ik ken er nl eentje uit Sleen... _O- scheelt maar een kleine 300km schat ik!
Beetje te toevallig. Een collega van mij loopt daar de deur plat met zijn Duc's
Hij is aardig content met hem...vlotte prater!
De mijne pakt op zich wel aardig op, maar het midden gebied mag wat vetter, en hij hapert bovenin. Dat wordt al wat beter sinds ik V power tank. Dus waarschijnlijk wat vervuiling.
Ik hoopte dat het verbruik ook wat omlaag ging, lees dat hier en daar, maar dat is dus geen zekerheidje...blijft dus een zuipschuit! :Y
Kun je in de 5 ook meerdere moppigs maken, bv voor de originele uitlaat, voor als het stiller moet? En kun jeugdige dan omschakelen? Zonder pc dan...




Lol ja Sleen haha :+
 
Laatst bewerkt:
@bikefreak Heb net mijn luchtfilter opgemeten. Deze is 12,5 bij 11. Maw klopt de grote van het filter wel aardig.

@Pimmie Zoiets ja, ik ga jou lekker vervelen op de A T/m D pier :+

He Frekief,

Bedankt dat is inderdaad de maat. Tja het is een feit, weinig aan te doen...
Voorlopig staat ie warm en droog. In het voorjaar krijgt ie zijn 10dkm beurtje en kan ie weer de weg op.
 
Ok...maakt de boel al wat duidelijker...
ik heb vandaag nog een poging gedaan om 'm te laten vliegen...ging aardig goed...Arnhem-Drachten, visa versa. Thuis, en weer blij dat ik m'n rijbewijs nog heb!
 
helaas voor mij... op 26 oktober geflitst met 148 na correctie op een 80 weg.... nu dus maar aan de snelheid houden en wachten totdat ik voor de rechter mag verschijnen! Hoe zit dat eigenlijk als ik nu bijvoorbeeld in Duitsland gepakt wordt voor te hard rijden? Kan dat nog in mijn nadeel werken in Nederland?
 
Als je dat nu zou doen in de zin van na die flits en voordat je bij de rechter komen zou dat heel goed kunnen. Een rechter zou het mee kunnen nemen. Dus ik zou er mee oppassen. Ben je wel in beroep gegaan? En heb je een historie van hard rijden? Anders zou je er nog met alleen een dikke bon vanaf kunnen komen.
Ben zelf recentelijk in beroep (op een bon met het koekblik) gegaan met behulp van voorbeelden van flitsservice.nl en die is nu kwijtgescholden. Heeft dus toch zin om er even moeite voor te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan