Buongiorno TUONO Belissimo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je de klem misschien kapot knippen met een kniptang en dan een nieuwe erop. Misschien zit ie idd zo los dat kunt draaien. Vraag is natuurlijk...hoe komt ie zo te zitten. Waarschijnlijk ook verdraaid. Succes!

Vandaag een rondje gereden en daarna gekeken naar die klemaansluiting. Het vreemde is dat het rond de klem droog is maar ik verder onderaan het blok wel weer de druppeltjes zie hangen. :? Dus of hij lekt aan de onderkant van de klem (wat ik niet kan zien/controleren, kom er zelfs net met een vinger onder) of hij lekt toch nog ergens anders :? :? :?
Weer terug bij af dus |( B|

Volgende stap is het luchtfilterhuis verwijderen, als ik daarna niks vind dan gaat ie naar een dealer.
Moet dan nog een goede vinden hier de regio Noord Limburg.
 
-O-

Klote man! Zo word de ervaring vanaf een soes op de Appie natuurlijk nooit wat... Zit heel hard te denken, maar kan ook niet echt iets verzinnen wat het dan zou kunnen zijn.
Ik heb zelf wel nog gehad toen ik de mijne net had dat ik er teveel koelvloeistof in had en dat ik elke keer bij goed gas geven een natte voet kreeg omdat ie het aan de onderkant van de radiator door een ventiel er uit smeet... Als dat ventiel lekt krijg je ook op de meest rare plekken koelvloeistof. En dan nogmaals, ik heb geen next gen dus weet niet eens of die überhaupt zoiets heeft...
Kun je voor een dealer ook niet bij onze oosterburen kijken?

Wat betreft mijn wielen, dat word spuiten dus als ik hier zo kijk. Zal eerst simpel zwart worden. Want heb besloten dat ik spaakwielen wil, dus wil daar niet teveel aan investeren. Eerst moet de motor rijden en 'af' zijn. Ebay is blij met me iig vooralsnog.

Heeft iemand ook een wph in de aanbieding? Wil binnenkort met het blok beginnen om die ff goed te servicen, en oa de klepdekselpakkingen vervangen, klepspeling checken etc.. Wph mag ook digitaal zijn :Y
 
Ik ben op zoek naar een setje Tuono R spiegels om mijn Tuono RSV spiegels te vervangen.
Heeft er iemand nog een setje liggen?
Zijn de Shiver spiegels overigens dezelfde?
Yep, zelfde als Shiver (en Dorsoduro, NA 850 Mana, Pegaso 2005-2009, RXV en SXV). Die van de Tuono V4 lijken erop, maar daarvan zijn de stengels een stukje langer volgens mij.

Gewoon nieuw kopen, ongeveer 20 euro per stuk. Ik vind het mooie spiegels, heb ze ook op m'n Husaberg gezet. Partnrs. AP8104921 (rechts) en AP8104922 (links).
 
Goed om te lezen Harry! En nu vele kilometers plezier dr van hebben ;)

Ik las ook nog wat over die r&g valdoppen, die had ik ook op de tuono zitten. De rechter is kapot maar de linker is nog helemaal als nieuw en bij mij past het allemaal perfect. Ik heb deze nog steeds dus als je hem wilt overnemen voor een zacht prijsje? laat maar weten.
...foutje...
 
Laatst bewerkt:
Goed om te lezen Harry! En nu vele kilometers plezier dr van hebben ;)

Ik las ook nog wat over die r&g valdoppen, die had ik ook op de tuono zitten. De rechter is kapot maar de linker is nog helemaal als nieuw en bij mij past het allemaal perfect. Ik heb deze nog steeds dus als je hem wilt overnemen voor een zacht prijsje? laat maar weten.
Ik heb die stuurdemper eerst ff geprobeerd, maar reed alsof er een vierkant balhoofdlager in m'n fiets zat. Dan wordt heel wat beter vlgs meneer HK.
Wat die valblokken betreft, ik heb de zaak in behandeling bij de leverancier en weet nog niet wat daar uit gaat komen. Maar het past gewoon niet, dus kan nooit kloppen. Zien het wel.
Ik hou het wel in mijn achterhoofd.
 
goed dat iedereen lekker bezig is met winterklussen :P

Zelf alleen via Ebay een setje lakstiften gevonden in de juiste kleurstelling. Toch lastig als je niet weet welke kleurcode Aprillia gebruikt . . .

Eind van de maand breng ik de motor wel weg voor een onderhoudsbeurtje en kettingset. Nu nog standaard vertanding (17-42) maar een aanrader is geloof ik wel 16-43 combinatie?
 
Ik heb die stuurdemper eerst ff geprobeerd, maar reed alsof er een vierkant balhoofdlager in m'n fiets zat. Dan wordt heel wat beter vlgs meneer HK.
Wat die valblokken betreft, ik heb de zaak in behandeling bij de leverancier en weet nog niet wat daar uit gaat komen. Maar het past gewoon niet, dus kan nooit kloppen. Zien het wel.
Ik hou het wel in mijn achterhoofd.

ik heb mijn R&G valdoppen ook geplaatst alles paste perfect wel eerst 1 kant doen en dan de andere, waar ik wel van stond te kijken, is dat je de kapjes/covers moest aanpassen. dat had ik niet verwacht! maar goed alles pas gemaakt en een proefritje gemaakt en getest en ze werken prima :+
 
Vandaag een rondje gereden en daarna gekeken naar die klemaansluiting. Het vreemde is dat het rond de klem droog is maar ik verder onderaan het blok wel weer de druppeltjes zie hangen. :? Dus of hij lekt aan de onderkant van de klem (wat ik niet kan zien/controleren, kom er zelfs net met een vinger onder) of hij lekt toch nog ergens anders :? :? :?
Weer terug bij af dus |( B|

Volgende stap is het luchtfilterhuis verwijderen, als ik daarna niks vind dan gaat ie naar een dealer.
Moet dan nog een goede vinden hier de regio Noord Limburg.


balen man, ik heb ook de meeste klemmen vervangen door slangen klemmen, had ook dat die aan de zijkant KV lekte toen meteen maar alle klemmen vervangen, dan die kut klemmen die je alleen maar vast kunt klikken.
hoe zijn de slangen van het koelsysteem, geen scheurtjes of iets dergelijk?? probeer hard op mee te denken.
 
Bedankt voor de informatie,daar heb ik wat aan! :}


Yep, zelfde als Shiver (en Dorsoduro, NA 850 Mana, Pegaso 2005-2009, RXV en SXV). Die van de Tuono V4 lijken erop, maar daarvan zijn de stengels een stukje langer volgens mij.

Gewoon nieuw kopen, ongeveer 20 euro per stuk. Ik vind het mooie spiegels, heb ze ook op m'n Husaberg gezet. Partnrs. AP8104921 (rechts) en AP8104922 (links).
 
ik heb mijn R&G valdoppen ook geplaatst alles paste perfect wel eerst 1 kant doen en dan de andere, waar ik wel van stond te kijken, is dat je de kapjes/covers moest aanpassen. dat had ik niet verwacht! maar goed alles pas gemaakt en een proefritje gemaakt en getest en ze werken prima :+
Ik had ook eerst rechts gedaan, toen paste het koelreservoir er niet meer op en de kabelboom zat wat in de verdrukking. Is te verhelpen, en hoekje uit de cover is ook te overzien.
Ik krijg een nieuwe steun voor links met een andere maat dan die ik nu heb. Kennelijk is er toch iets niet goed gegaan. Gaan het zien!
 
ik heb mijn R&G valdoppen ook geplaatst alles paste perfect wel eerst 1 kant doen en dan de andere, waar ik wel van stond te kijken, is dat je de kapjes/covers moest aanpassen. dat had ik niet verwacht! maar goed alles pas gemaakt en een proefritje gemaakt en getest en ze werken prima :+
Ik heb net een nieuwe steun gemonteerd aan de linkerkant, vlg mij is het dezelfde als aan de rechterkant, zit alleen in een andere stand. Hij steekt wel verder uit! Vindt dat eigenlijk niet mooi. Is dat bij jou ook?
Kun je misschien een detail foto plaatsen van jouw linkerkant montage?
Ik moest ook al de bouten inkorten waarmee de zwarte blokken op de steun gemonteerd worden. Waren gewoon een centimeter te lang. Rare situatie!
 
Gisteren een dagje bij Roké door gebracht.
De Tuono liep slecht stationair en starte soms lastig.
Bleek dat hij onderin veel te arm stond, dus ze hebben de CO afgesteld.

Tevens nog een testbank run gedaan met de Tuono.
Het resultaat was 130,7PK op het achterwiel en 104,2nm koppel.

Ze noemde de mivv's PK Killers, maar dat viel ze toch nog mee.
Was een gezellig en leerzaam dagje.

Hierbij een filmpje van de Tuono op de testbank:
 
Laatst bewerkt:
balen man, ik heb ook de meeste klemmen vervangen door slangen klemmen, had ook dat die aan de zijkant KV lekte toen meteen maar alle klemmen vervangen, dan die kut klemmen die je alleen maar vast kunt klikken.
hoe zijn de slangen van het koelsysteem, geen scheurtjes of iets dergelijk?? probeer hard op mee te denken.

Dit weekend klem kopen die demontabel is en de "af fabriek klem" proberen eraf te krijgen.
Is enorm klote want er is amper plek om bij te komen.......
Weekendklusje
 
Ik heb net een nieuwe steun gemonteerd aan de linkerkant, vlg mij is het dezelfde als aan de rechterkant, zit alleen in een andere stand. Hij steekt wel verder uit! Vindt dat eigenlijk niet mooi. Is dat bij jou ook?
Kun je misschien een detail foto plaatsen van jouw linkerkant montage?
Ik moest ook al de bouten inkorten waarmee de zwarte blokken op de steun gemonteerd worden. Waren gewoon een centimeter te lang. Rare situatie!

hee ik zal morgen een foto plaatsen van de linkerkant(als je op de motor zit links)
maar bij mijn zitten ze gelijk als je van achter de motor kijkt, ze steken even ver uit.
Lijkt er bij jou op, dat ze de steun van de andere kant hebben geven!
maar de bouten zou je bij R&G nooit hoeven in te korten is allemaal zo gemaakt dat het precies past, op het aan passen van de covers van de tuono na dan.
 
Dit weekend klem kopen die demontabel is en de "af fabriek klem" proberen eraf te krijgen.
Is enorm klote want er is amper plek om bij te komen.......
Weekendklusje

Nou ja succes dan, maar je bent blij als het gelukt is en hij niet meer lekt :)
vaak schieten die fabriek klemmen al los al je met een schroevendraaier als je er een beetje tegenaan zit te wrikken.
 
hee ik zal morgen een foto plaatsen van de linkerkant(als je op de motor zit links)
maar bij mijn zitten ze gelijk als je van achter de motor kijkt, ze steken even ver uit.
Lijkt er bij jou op, dat ze de steun van de andere kant hebben geven!
maar de bouten zou je bij R&G nooit hoeven in te korten is allemaal zo gemaakt dat het precies past, op het aan passen van de covers van de tuono na dan.
Ik heb idd het idee dat ik twee rechter steunen heb. Scheelt echt zo'n centimeter of drie. Ziet er niet uit. Qua uitvoering lijken ze wel op elkaar, maar de lengte zou anders moeten zijn.
Ga nog een keer reclameren....en die M12 bouten waren echt te lang. Aan einde draad zat het blok nog helemaal los. Maar goed, dat is opgelost, maar het hoort niet zo. Vlg mij hebben ze eea door elkaar gehusseld.

Kun je misschien met een rolmaat de lengte van allebei de steunen meten en ff doorgeven, dan heb ik iets om aan ze door te geven. Alvast bedankt! :Y
 
Geinig filmpje!
Mijn Tuono loopt ook niet helemaal lekker. Het verbruik ligt behoorlijk hoog. Iets van 1 op 10.
Waar moet ik aan denken qua kosten om 'm compleet te laten afstellen bij Roké?
Grt

Gisteren een dagje bij Roké door gebracht.
De Tuono liep slecht stationair en starte soms lastig.
Bleek dat hij onderin veel te arm stond, dus ze hebben de CO afgesteld.

Tevens nog een testbank run gedaan met de Tuono.
Het resultaat was 130,7PK op het achterwiel en 104,2nm koppel.

Ze noemde de mivv's PK Killers, maar dat viel ze toch nog mee.
Was een gezellig en leerzaam dagje.

Hierbij een filmpje van de Tuono op de testbank:
 
Hee ik heb ff gekeken en gemeten, meten is lastig maar de linker steun moet ongeveer tot aan het T stuk, waar die dan overgaat naar de 2 bevestigings gaten, is 8cm en dit is zonder de slider zelf andere kant kan ik moeilijker meten maar deze is gewoon langer.
Stuur me anders ff een pm met je mail adres dan mail ik je de foto's ff door.
 
volgens mij kun je c02 alleen afstellen voor stationair lopen,
ik heb dit bij hoogland motoren laten doen plus een test run en een nieuw moertje voor de co 2 aansluiting op de uitlaatbocht(deze zat vastgeroest) voor totaal 5 tientjes

wil je heb helemaal afstellen dan kan je een powercommander aanschaffen
 
Ik was voor mijn OER vorig jaar iets van €200 kwijt. Maar dat was wel met iets van 10 runs op testbank en een andere chip . . .

Was iets met een uitlaat waardoor de motor zo weinig peekaas gaf dat ze het niet konden geloven . . . .

Maar zaterdag de winterstop er uitgeblazen en fijn een rondje gereden. Zelfs de T had er zin in en startte in 1 keer!
 
volgens mij kun je c02 alleen afstellen voor stationair lopen,
ik heb dit bij hoogland motoren laten doen plus een test run en een nieuw moertje voor de co 2 aansluiting op de uitlaatbocht(deze zat vastgeroest) voor totaal 5 tientjes

wil je heb helemaal afstellen dan kan je een powercommander aanschaffen

Ik heb navraag gedaan bij Roké over een powercommander.
Het scheelt weinig in vermogen en veel in je portemonee.
 
Ik heb navraag gedaan bij Roké over een powercommander.
Het scheelt weinig in vermogen en veel in je portemonee.

Powercommander scheelt 8,5 pk ik krijg er 138,5 Pk aan het achterwiel.Maar hij loopt veel mooier omdat je hem op elke gasstand optimaal kan afstellen en in elke versnelling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan