Buongiorno TUONO Belissimo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
IN mijn Tuono zit Eni Racing 4T 10w60 full syntheet.

Op aanrade van Roké en meerdere op het ARA Forum.
Kan zijn. Volgens het onderhoudsboekje is het 15w50.

10w60 is vloeibaarder bij lagere temperaturen, dus bij koude start in de winter kan dit schelen. En behoudt bij hogere temperaturen zijn gespecificeerde viscositeit. Zal ook wel weer duurder zijn. Mijn (Aprilia) dealer heeft er i.i.g. vorige maand 15w50 ingemikt.

...

Net nog even op het ARA forum gekeken, staat heel veel over welke olie te gebruiken, zoals bijvoorbeeld hier. Er wordt in dat topic van alles aangeraden: 5w40, 10w40, 20w50, 5w60 maar de meesten zeggen toch 15w50, of eventueel 10w60 als je ook op het circuit rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn. Volgens het onderhoudsboekje is het 15w50.

10w60 is vloeibaarder bij lagere temperaturen, dus bij koude start in de winter kan dit schelen. En behoudt bij hogere temperaturen zijn gespecificeerde viscositeit. Zal ook wel weer duurder zijn. Mijn (Aprilia) dealer heeft er i.i.g. vorige maand 15w50 ingemikt.

...

Net nog even op het ARA forum gekeken, staat heel veel over welke olie te gebruiken, zoals bijvoorbeeld hier. Er wordt in dat topic van alles aangeraden: 5w40, 10w40, 20w50, 5w60 maar de meesten zeggen toch 15w50, of eventueel 10w60 als je ook op het circuit rijdt.

Is niet helemaal waar. De consensus is 15w50 "omdat het in het boekje staat" en 10w60. Waarbij er een aantal mensen over zijn gestapt van 15w50 naar 10w60. Het scheelt vooral bij selecteren van je neutraal (al was de oude Bel ray 5w60 daar nog beter voor).
 
Vandaag zijn de bestelde chinese spiegels binnen gekomen.

12253872664_7bf05fece6_c.jpg


12253857554_db0039ccf8_c.jpg


Kwaliteit valt niet eens erg tegen. Heb er nog niet mee gereden, kijken hoe ze zich houden.
Weet iemand de maat van de gaten van de originele spiegels? Is dit M10?

De korte hendels moeten nog besteld worden ;)
 
Maat van de ouden is M10 idd. Heb tijden gezocht naar die stuurhelftjes waar die spiegel op kan, en jij gebruikt ze niet meer ;) Die chinese spiegels is dat Shin Yo? Die zijn best ok hoor.
 
zou iemand de breedt van het stuur eens willen opmeten van de 2e gen.
Tussen de buitenkant van de handvatten (dus zonder de stuurgewichtjes).
Die van mij logeert nl even ergens anders.
 
Laatst bewerkt:
we zullen die ook even opmeten dan...

vette upgrade aan de achtertuin dit keer.
bike staat dus een schuurtje verder.

t heeft alleen nog nieuwe remleidingen nodig en dan ga ik alleen nog maar rijden :Y
 
}) }) })
De koelvloeistoflekkage is boven water.

Vandaag geprobeerd 3 potentiele plekken te isoleren door er doekjes omheen te draaien en/of tussen te frotten zodat de koelvloeistof niet van de ene naar de anderen plek kan stromen.
Resultaat: Het was toch die slangenklem van de rechterslang die naar dat zwarte vaatje loopt. Ik had die reeds vervangen en zag daarna nog steeds koelvloeistof bij de koppakking zitten maar waarschijnlijk is dat nog vloeistof geweest die er reeds zat voordat de slangenklem werd vervangen.

Dus geen koelvloeistoflekkage !!!

Wel weer een druppeltje olie zien zitten aan de onderkant van een bout van de achterste clinder, ik meen bij de voetpakking. Maar ik ga er maar vanuit dat dat een beetje zweten is
:z

Bedankt allemaal voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Goeie zaak voor je Bikefreak. Scheelt een hoop kopzorgen.
Dat drupje olie...zolang er geen plasje onder je motor komt, lijkt me dat nog wel acceptabel.
 
}) }) })
De koelvloeistoflekkage is boven water.

Vandaag geprobeerd 3 potentiele plekken te isoleren door er doekjes omheen te draaien en/of tussen te frotten zodat de koelvloeistof niet van de ene naar de anderen plek kan stromen.
Resultaat: Het was toch die slangenklem van de rechterslang die naar dat zwarte vaatje loopt. Ik had die reeds vervangen en zag daarna nog steeds koelvloeistof bij de koppakking zitten maar waarschijnlijk is dat nog vloeistof geweest die er reeds zat voordat de slangenklem werd vervangen.

Dus geen koelvloeistoflekkage !!!

Wel weer een druppeltje olie zien zitten aan de onderkant van een bout van de achterste clinder, ik meen bij de voetpakking. Maar ik ga er maar vanuit dat dat een beetje zweten is
:z

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Die van mij zweet ook wat olie, slangenklem... ;)
 
Heren,

Het is inmiddels 2014, de circuitdagen kunnen geboekt worden.

Zoals ik al aangaf wil ik wel iets organiseren voor Spa Francorchamps bij de organisator BikersDays.

Van Hornet46, FrekieF, Geerhard en knee-slider heb ik reeds een voorkeur gekregen naar aanleiding van onderstaande lijst:

30 April Spa-Francorchamps
29 Mei Spa-Francorchamps
03 Juli Spa-Francorchamps
07 Juli Spa-Francorchamps
16 Juli Spa-Francorchamps
07 Augustus Spa-Francorchamps
08 Augustus Spa-Francorchamps
26 September Spa-Francorchamps

Wie zouden er nog meer graag mee willen en welke datum heeft de voorkeur?
 
Ik will mijn T laten servicen/afstellen? Iemand ervaring met StarTwin?? .Deze mannen zitten wat dichterbij dan Roke... 8-)

Hoor het graag.
 
Heren,

Het is inmiddels 2014, de circuitdagen kunnen geboekt worden.

Zoals ik al aangaf wil ik wel iets organiseren voor Spa Francorchamps bij de organisator BikersDays.

Van Hornet46, FrekieF, Geerhard en knee-slider heb ik reeds een voorkeur gekregen naar aanleiding van onderstaande lijst:

30 April Spa-Francorchamps
29 Mei Spa-Francorchamps
03 Juli Spa-Francorchamps
07 Juli Spa-Francorchamps
16 Juli Spa-Francorchamps
07 Augustus Spa-Francorchamps
08 Augustus Spa-Francorchamps
26 September Spa-Francorchamps

Wie zouden er nog meer graag mee willen en welke datum heeft de voorkeur?

Al 2 jaar niet op het circuit geweest, dit jaar wel weer van plan om te gaan. Ik ga maar opwarmen met CPZ, bekende baan voor mij. Spa wil ik toch ook wel een keer doen, al is het alleen maar voor de omgeving :-p
 
Mannen ik overweeg om het onderhoud van de Tuono zelf te gaan doen.
Filtertjes en oliet etc.. vervangen lukt wel.

Maar hoe zit het met de onderhoudsmelding in het display, je weet wel dat "sleuteltje", hoe reset je dat ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan