Buongiorno TUONO Belissimo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die optie heb ik inderdaad nog. Alleen dan zijn de verzendkosten in verhouding hoog. Dus proberen of er iemand nog een heeft liggen kan altijd.
 
dat wil je niet pimmie, echt niet. :+

905611491_1369250325.jpg
 
:( hee die zou je niet online zetten B| !

Maar nee Pimmie helaas niet.

Met die knippers, zou persoonlijk gewoon een paar mooie kleine uit Hong Kong laten komen via ebay. Ben je bijna minder kwijt ook dan originele.
 
Laatst bewerkt:
\
_O- Ik ga zeker mee als ik vrij ben! Maar dit jaar niet om te rijden, neem de telelens wel mee dan }) . Wil zoals je weet eerst de Tuono weer op/verbouwen. Ik weet het al wat er gaat gebeuren als ik dat niet doe namelijk... :o . Komt nog bij; vanwege m'n nieuwe functie mag ik tot en met september(het hele seizoen dus B| ) geen vakantie en geen vrije dagen opnemen. Maw, ik weet pas 3 weken van tevoren met zekerheid of ik wel of niet vrij ben, dus ovb ga ik alles mee, of niks :+ . Maar volgend jaar gaan we knallen :Y ! Komt goed King *O* ! Baal er knap van want had wel degelijk andere plannen....

quote]

dan ga ik dit jaar maar met me vrienden rijden (alleen dus)
maar volgend seizoen gaat het dan echt gebeuren, kan ik nu noig even oefenen.
dit jaar kijk ik eerst of het lekker weer is en dan boek ik 2 /3 dagen van te voren
ik laat wel weten als ik ga.

Hoe staat het trouwens ervoor met Spa?
 
Goedendag heren (en dames?)

Ben hier terecht gekomen nadat ik gister eens heb kunnen proefzitten op een Tuono.
Helaas geen proefritje omdat deze motor net een half uur ervoor verkocht was :')

Zit al geruime tijd naar de Tuono en als alternatief een SV1000 te kijken, maar na gisteren hang ik toch meer naar een Tuono.

Mooier afgewerkt, USD, stuurdemper.

Toch heb ik altijd nog in mijn hoofd zitten dat Italianen stevig in het onderhoud zijn.
De verkoper zei dat de servicebeurs om de 20.000km/2jaar rond de 500€ zit.
Verkopers geloof ik niet meer zozeer op de blauwe ogen.

Heb via Google gezocht, maar kon niet echt een servicetabel vinden.
Waarschijnlijk kijk ik verkeerd, omdat ik niet bijzonder bekend ben met dit model.

Ik zit naar het type Tuono te kijken van bouwjaar 2004/2005.
Deze vallen qua aanschaf ruim binnen budget, waardoor ik nog wat euro'tjes overhoud voor onvoorziene kosten :)


Verders ga ik het topic proberen te volgen, want ik vind de Tuono een vreselijk gaaf model en jammer dat je ze zo weinig ziet.
 
Toch heb ik altijd nog in mijn hoofd zitten dat Italianen stevig in het onderhoud zijn.
De verkoper zei dat de servicebeurs om de 20.000km/2jaar rond de 500€ zit.
Verkopers geloof ik niet meer zozeer op de blauwe ogen.
Ik zit naar het type Tuono te kijken van bouwjaar 2004/2005.
Deze vallen qua aanschaf ruim binnen budget, waardoor ik nog wat euro'tjes overhoud voor onvoorziene kosten :)
.
De generatie 1 Tuono loopt tot bj 2005.
Daarna is de gen2 gekomen tot ca 2010 Na 2010 is het de V4

De Tuono's zijn stevig in het brandstof verbruik. Gen1 va 1 op 15 , Gen 2 ca 1 op 13.
Per jaar of 10000km de olie en filter vervangen ca 100 €
Banden , voorband ca 10000km en achter ca 5000km set 350€
Ketting set ca 15000 km ca 200€
Bougies iridium ca 40 euro per 20.000km

Kleppen check ik dacht 30000km , geen ervaring mee

Vering service bij factory (een Ohlins) ca 150 € , wanneer ! 1x per 2 jaar
Accu ca 75€ gaat 2 a 3 jaar mee

Rest eigenlijk niet ...
 
Heu mensen. Even een vraag.
ik heb een ktm maar een maat van me een tuoni 1000r uit 2007.
Hij heeft hem pas en het benzine verbruik is niet normaal.
150 km kan hij op een tank rijden.
heeft iemand een suggestie of tips om naar te kijken?

Ik zal hem snel hierheen sturen iig;)
 
Huh ??Waarom rijd ik dan al 7 jaar met dezelfde Accu ?
40.000 km :]

Uitschietertje , hartstikke goed .

De lifetime van een moderne accu is ca 6 jaar. Elk jaar verlies je ook een beetje capaciteit.
De rsv / Tuono vraagt een flinke capaciteit. Dus de meeste zullen de accu al na ca 3 jaar vervangen. Een flinke koude start in de winter en de spanning zakt te ver , waardoor je een reset krijgt van je dash.

Ook speelt de conditie van je bedrading een rol hierin. Een paar vervuilde stekker verbindingen "eet" ook capaciteit weg bij het starten.
Met 3 jaar heb ik dus een voorzichtige prognose gegeven.
 
Heu mensen. Even een vraag.
ik heb een ktm maar een maat van me een tuoni 1000r uit 2007.
Hij heeft hem pas en het benzine verbruik is niet normaal.
150 km kan hij op een tank rijden.
heeft iemand een suggestie of tips om naar te kijken?

Ik zal hem snel hierheen sturen iig;)

Gaat bij 150km het reserve brandstof lampje branden? Dan heeft hij nog 5 liter te gaan.
Dat is normaal. Zuiniger krijg je de gen 2 blokken niet. Komt neer op 1op 13.
 
Voor een maatje die een tuono heeft gekocht ben ik op zoek naar een rechter beugel die je aan het blok schroeft waar die valdop op geschroefd wordt.
Heeft iemand die liggen of weer iemand een adresje?
Niemand die mij hier aan kan helpen voor de oer tuono?
Of iemand die toevallig nog op korte termijn bij af1.com gaat bestellen zodat die meebesteld kan worden?!
 
De generatie 1 Tuono loopt tot bj 2005.
Daarna is de gen2 gekomen tot ca 2010 Na 2010 is het de V4

De Tuono's zijn stevig in het brandstof verbruik. Gen1 va 1 op 15 , Gen 2 ca 1 op 13.
Per jaar of 10000km de olie en filter vervangen ca 100 €
Banden , voorband ca 10000km en achter ca 5000km set 350€
Ketting set ca 15000 km ca 200€
Bougies iridium ca 40 euro per 20.000km

Kleppen check ik dacht 30000km , geen ervaring mee

Vering service bij factory (een Ohlins) ca 150 € , wanneer ! 1x per 2 jaar
Accu ca 75€ gaat 2 a 3 jaar mee

Rest eigenlijk niet ...

Bedankt, hier heb ik wat aan.
Zijn goed betaalbare prijzen :)
1:15 vind ik ook nog te doen.

Dan gaan we rustig verder zoeken naar een Gen1, onwijs gaaf model.
Zitten er toevallig nog minpunten aan de Gen1 t.o.v de Gen2?
 
Ik heb een gen2 Tuono uit 2008 en ik ben er ZEER tevreden over maar als ik 1:12 haal dan ben ik heel blij.Voor de rest een top motor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan