Buongiorno TUONO Belissimo!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, spelletje van de dag. :+
Raadt de "winkelprijs" van dit schitterende stukje Aprilia techniek (Olie filter O-ring):

[afbeelding]

(*disclaimer, dit kán ook ingekocht worden door Aprilia zelf) :X
Zal mij niks verbazen als je hier €19,00 voor hebt moeten betalen.

Gevalletje beter te duur dan niet te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil het niet weten denk ik, heb net 2 balhoofdlagers en nieuwe klepdeksel pakkingen gemonteerd voor net geen 2 bankjes...
Aan de andere kant, heb ook nog een filter liggen die er nog onder moet. Ff kijken of ik die ring wel heb. Kan ik het zo opzoeken op de rekening :p

gewoon dezelfde 2x gebruiken en in de gaten houden of hij dicht blijft.
is niet volgens de manual maar werkt wel.
ik zal wel even een howto schrijven :+
 
Laatst bewerkt:
Hahaha... :+ dan wel een goede how-to he, ipv die amateuristische leuk ;).

Het is minder dan 19,-....dat sowieso.
En ik hoorde het idd van die balhoofdlagers, echt bizar! Overigens kom ik de eerste keer bij een Appie dealer, staan er 2 man met letterlijk 'kopzorgen' aan de balie o.a. met een cilinder kop in z'n hand (gesmolten zuiger/klep). Fijne start haha, bijna ducati-like :+. Hoewel ik dáár nooit problemen mee had. (Op een achterligger na die mijn jiffy moest ontwijken)
 
vandaag toch maar eens een luchtfilterje en bougies vervangen. Was wel nodig..... :+

full

full
 
K&N filtertje er in toch?

Setje balhoofdlagers kost rond de 50,-
Als je die bij een dealer koopt besteel je jezelf. Gewoon naar de plaatselijke technische groothandel of ebay.
 
Ik heb ze voor inkoop prijs waarvoor een normale zaak ze bij Aprilia inkoopt en dat was helaas ver boven de 50.....

Tidje, geen open filter?
 
Freek, heb me daar eigenlijk nooit echt in verdiept... :+ . maar wat gaat me dat brengen, behalve wat meer inlaat geluid?? :?

Ik lees wel iets over schuim tussen de tank en luchtfilter huis..??? Whatever ze daar nou echt mee bedoelen???
 
@JFJ '( :X ... Ze zitten er nu al in.. Maar dit verschil is wel belachelijk. En dit was dus gewoon inkoop prijs... Wil niet weten wat de dealer dan rekent.

@Tidje, minder weerstand icm open uitlaat en goede afstelling = meer pk en soepelere opbouw toch? Nu meen ik me wel te herinneren dat hier meerder mensen gezegd hebben dat het bij de Tuono eigenlijk alleen meer inlaat geluid is. Wellicht iemand die dit beter kan onderbouwen?
 
Freek, heb me daar eigenlijk nooit echt in verdiept... :+ . maar wat gaat me dat brengen, behalve wat meer inlaat geluid?? :?

Ik lees wel iets over schuim tussen de tank en luchtfilter huis..??? Whatever ze daar nou echt mee bedoelen???

Voordeel is dat je dan een lifetime filter hebt. Heb er net zelf een aangeschaft van een RSV en pas gemaakt voor mijn vox. Heb je ook open dempers? Dan is het zeker wenselijk.
 
@JFJ '( :X ... Ze zitten er nu al in.. Maar dit verschil is wel belachelijk. En dit was dus gewoon inkoop prijs... Wil niet weten wat de dealer dan rekent.

Het loont gewoon om op ebay te zoeken. Dit was zelfs de eerste hit van google.
Zelfs de verzendkosten zijn erg goed te doen, vooral uit USA.
Gewoon ff een paypal account regelen, dat koopt makkelijk.
 
Voordeel is dat je dan een lifetime filter hebt. Heb er net zelf een aangeschaft van een RSV en pas gemaakt voor mijn vox. Heb je ook open dempers? Dan is het zeker wenselijk.


Open kan je wel stellen.... :+ 8-)


nu wel even met een DB killer voor de vacance.
 
Dan zou ik er zeker een K&N in gooien. Ben je wel 6 tientjes aan kwijt.

al-1004.jpg
 
Italianen en onderdelen kun je een boek over schrijven :

-levertijden
-prijzen
-niet meer leverbaar
-enz.

Shoppen loont! Veel onderdelen van KTM zijn identiek en een fractie van de prijs. Daarnaast is E-bay een goede zoek hulp alleen is de kwaliteit van sommige technische onderdelen een beetje twijfelachtig en moeilijk te controleren.

Maar neem nu bijvoorbeeld het one-way lager (startlager) van Aprilia 350 Eu, bij KTM kost deze 69 Euro.

Voor de remklauwen zegt Aprilia dat onderdelen niet leverbaar zijn en dat je nieuwe klauwen moet kopen. KTM gebruikt de zelfde Brembo's en levert hele mooie revisie setjes voor 35 Eu per klauw. Wiellagers tandwielen,koppelingsplaten het is allemaal elders veule malen goedkoper dan bij de Italiaanse maffia ;)

Wat betreft het open luchtfilter, er zijn er nog maar weinig die daar vermogenswinst mee hebben gecreëerd. De oppervlaktevergroting is minimaal vergeleken bij het ronde filter en volgens Roké hangt of staat het met de afstelling welke alleen maar perfect te regelen is door er een control-unit tussen te zetten voor een paar honderd euro.
Het originele filter kost twee tientjes dus zou lekker een originele er in donderen. ;)
 
2.13 op Spa??
Succes.

Zelf had ik 2,51 op Spa, vorig jaar met de Oer.
Maar of me dat nog een keer lukt?
:? :? :?

Nee hij reed 2.13 op Assen en vroeg of hij dan in de groep snel kon mee draaien op Spa. Het is een beetje twijfelachtig, maar te snel voor de debutantenten denk. Met 2.13 ben je toch al aardig leuk aan het gassen. Het is niet snel maar denk dat bij de debutanten weer frustrerend langzaam gaat.
 
Dan zou ik er zeker een K&N in gooien. Ben je wel 6 tientjes aan kwijt.

[afbeelding]

Biedt zo'n K&N filter nou echt voordeel? Volgens mij praat iedereen elke maar na. Ik heb er nu zelf ook één maar merk geen verschil. Ook heb ik het er een keer met Roké over gehad en die wilde mij hem graag verkopen als ik dat wilde, maar voor prestaties hoefde ik het niet te doen.

Daarbij vind ik het schoonmaken en opnieuw oliën maar een smerig werkje (althans, de directe omgeving wordt ook gelijk voorzien van een filmpje olie). Nee, als mijn setje op is ga ik gewoon weer voor een papieren filter.
 
Levert niks op! Bereken het oppervlak maar vergeleken met het ronde filter. Daarnaast levert het alleen wat op als je de afstelling over alle toerengebieden kan aanpassen met bv. een Rapid-bike van een paar honderd euro. En zelfs dan is het marginaal.

Zelfs kans dat de motor er minder goed van gaat lopen ;)

Maar mensen worden blij van het modden van hun fiets, dus dan moet je het zeker niet laten ;) Ik heb zelf ook onzin dingen aan mijn fiets gedaan voor het feel good momentje van je zelf iets cadeau doen _O- _O-
 
Een olie smeersysteem op de ketting levert meer op door de verminderde wrijving tussen de schakels van de ketting. Ging bij mij het aantal achterwiel pk's met 3 pk van omhoog. En de ketting gaat in eens twee keer zo lang mee. Dat is wel een nuttige aanschaf ;)

Maar alles staat of valt met het persoonlijk Feel-Good momentje 8-) :P
 
Laatst bewerkt:
Maar met 2.13 moet je wel aardig mee moeten komen als je op de rechte einden een beetje op let. De Tuono heeft niet zo'n hoge top als bv. de R1 en Suzuki 1000 die je op het rechte einden letterlijk voorbij denderen. In de bochten zullen de verschillen niet denderend zijn of kun je ze misschien zelfs terug pakken. ;)

Het is het mooiste circuit van de Benelux dus geniet vooral en houd in het achterhoofd dat er niks te winnen is ;)
Nee hij reed 2.13 op Assen en vroeg of hij dan in de groep snel kon mee draaien op Spa. Het is een beetje twijfelachtig, maar te snel voor de debutantenten denk. Met 2.13 ben je toch al aardig leuk aan het gassen. Het is niet snel maar denk dat bij de debutanten weer frustrerend langzaam gaat.

Thanx voor de info! Tja, zo kijken wij er ook tegen aan...
En inderdaad worden de beide lange einden nog een beetje een uitdaging met beide 600's uit de jaren 95 :)

We zullen wel zien! :)

Gaan jullie daar nog overnachten nacht ervoor? Zoja, nog een leuke tip? O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan