@ MauRIZZZZ
Wat jammer dat je die vertrouwde Burgie moet wegdoen.
Welke kleur had je nog eens ?
Weet evt. een geïnteresseerde.........
Hallo Foo,
Na m'n eerste minimotorscooter (VivaCity 100) heb sinds oktober een Burgie 200.
Een wereld van verschil, ik zit nu op een vliegend tapijt vergeleken met de voorganger, loopt een heel stuk rustiger en bijna zonder trillingen. Die bagagekuip is fantastisch; tas, slot, helm, regenpak, reparatiebusje, het past er allemaal makkelijk in. Ook een stuk zuiniger zo'n 4-takt (1:27 zonder moeite), de 2-takt VivaCity haalde maar net de 1:18 + de nodige stookolie
Al weer ruim 2000 km weggereden met v.n.l. forensenverkeer. Goed beschermd achter de kuip met vario-ruit.
Al met een heerlijk machientje voor niet te veel geld.
Yskonijn
Vraagje over die Burgman 200: heeft deze nu de keyless startfunctie? Ik heb dat ergens op één of andere scootersite gezien. Wel tof overigens die 1:30. Ik moet mijn verbruik nog meten, ik hoop minimaal in de buurt van de 1:25 te gaan komen met de Burgman 400.
1:30 als gemiddeld totaal gebruik lijkt me voor een Burgman 400 alleen haalbaar in de meest ideale omstandigheden (elke dag lange stukken 80 km/u). 1:25 tot 1:26 zou wel moeten kunnen lukken. Op het Duitse forum maakte iemand melding van een gemiddeld verbruik van minder dan 1:30, maar dat lijkt uitzonderlijk. Op dit moment (koud winters weer) haal ik met moeite 1:23,5.
@Foo: bedoel je die 1:30 voor de Burgman 200?
Hallo Foo,
Succes met je Burg 400, vond je de 200 toch te licht? Maakt het veel verschil qua ruimte, snelheid, netto tijdwinst?
Op het traject waar ik rij kom ik regelmatig dezelfde snelle moto's tegen die flink doorblazen, maar de meesten zie ik bij het eindpunt weer terug bij de stoplichten.
Voorlopig ben ik nog erg tevredenmet m'n 200
Groeten van
[afbeelding]
het Yskonijn (Koud hè)
Als iemand zich geroepen voelt om mij tips te geven over wat dan ook met de 200 te maken heeft, schroom niet. Alles is welkom want ik maar een beginner.