Burgman AN 400 deel 2

Hij heeft inderdaad geen reserve. Je kunt het gehele rode gebied doorrijden en daarna is de koek pas op.

Heb eens getest en kwam met een verbruik volgens de BC van 26,5 km/l op een afstand van 363,5 km voordat de tank echt leeg was. Met een verbruik van bovenstaande of beter kun je er dus vanuit gaan dat je 350km op een tank moet kunnen halen. Wel de scooter horizontaal aftanken en enigsinds tot de max. Dus niet bij de eerste keer afslaan van de pomp stoppen want dit scheelt je een liter.

Het liefst daarna natuurlijk ook meteen een stuk gaan rijden door de grote hoeveelheid brandstof aan boord, maar moet zeggen dat als ik 'm vol wegzet er nog geen peut uit is gelopen :-)

Fuel friend is voor de gemoedsrust natuurlijk ook een optie. Had toen zelf ook een flesje mee, maar alleen omdat ik toen de tank moedwillig heb leeggereden om dit te testen.
 
ok, bedankt voor de tips. Wel gek dat het niet in de dagteller aangegeven wordt. Volgens mij stond ik zonder benzine toen de naald nog (net) in het rode gebied stond. Nu ik het weet kan ik er op letten.
 
Ik wil mij voor stellen als toekomstige scooterrijder ik heb een burgman 400 op het oog hele mooie ik wil graag weten wat het mij kost om rijklaar te zoals taks enz..
Groetjes Broske
 
De mijne is te koop Broske.
Geen kosten rijklaar enz alleen overschrijven. Maar daar krijg je wel een volle tank voor.
 
Hallo :W ben weer even terug :Y

Even reageren op het volgende vanuit een ander topic
Hallo allemaal, een tijd geleden heb ik jullie beloofd een vervolg te geven over mijn bevindingen van de nw banden van Michelin voor de AN 650. Ik ken daar kort en krachtig in zijn, de speciale band die ontwikkeld is speciaal voor zware scooters is levens gevaarlijk. Pilot Sport SC Radiaal is zo gevaarlijk dat zelfs de Suzuki importeur ze af wijst.
Wat gaat er gebeuren, in eerste instantie zien de banden er prachtig uit, mooi profiel en staat robuust, maar achter dit staat in werkelijkheid een koude asfalt proever. Het weg gedrag bij lage snelheid is redelijk te noemen, wel moet je niet te veel gas geven in de bochten als gaat hij driften.
Op de snelweg rechtdoor rijden wordt het pas echt opletten, niets vermoedend gas geven en dat zou toch moeten kunnen, al was het niet dat bij 160 km de scooter gaat slingeren en haast niet meer is te stoppen, bij 50 km was het eindelijk weg. Een hele ervaring en schrikken. Natuurlijk gelijk terug naar de dealer en uitleg gegeven waarna de dealer zelf is gaan rijden met mijn scooter.
Bij terugkomst zag ik zijn gezicht al op alarm staan, het maakt niet uit of je een topkoffer heb, we hebben alles uitgeprobeerd en zonder enige verbetering. De dealer en ik weten als geen beter dat de motor voor de volle 100 % in orde is, dus daar is geen ruimte meer voor discussie.
We hebben Michelin gevraagd een onderzoek in te stellen maar krijgen na 4 maanden nog steeds geen reactie terug, ik vind het erg jammer maar er is er maar een die er wel onder past en dat blijft dan toch weer de Bridgestone. Alle problemen zijn nu opgelost en de motor slingert niet meer bij hoge snelheid. Conform de importeur van Suzuki zijn de wangen te zacht opgebouwd van de Michelin Pilot Sport SC Radiaal. DUS GEEN MICHELIN BANDEN VOOR UW SUZUKI SCOOTER KOPEN, blijf gezond en veilig rijden.
Gr Don.

Dan ben ik aan de beurt met slecht nieuws Ik herken het verhaal dan ook maar dan met de Continental ContiTwist
Omdat ik tijdelijk weer in het land ben en met spoed andere banden nodig had voor mijn 2000 Burgman.
En deze Continental ContiTwist per direct leverbaar waren, ben ik vreemd gegaan ipv de standaard Bridgestone dat had ik nooit moeten doen :N
De inrij periode is erg lang, tenminste 500km als het al niet meer is.
Als het warm weer is erg goede banden behalve als het geregend heeft dan is het als of je met Teflon banden rijd.
Remmen met regen is ook niet te doen, met het CBS jezelf onderuit remmen :? :? :?
Het stuur zoekt en trilt ook op hoge snelheid (links en rechts zoekende) normaal kan ik het het stuur loslaten zonder dat je er iets van merkt.
De bandenspanning is best wel hoog ipv Bridgestone namelijk: voor 2.00 en achter 2.6.
Ze zijn wel stiller in geluid maar man man wat een ramp.
Dus ook weer terug bij Bridgestone *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geprobeerd. Gasklephuis schoongemaakt en stappenmotortje helemaal uit elkaar geschroefd, schoon gemaakt en gesmeert. En hij doet het weer. Vandaag de hele dag gereden zonder foutmelding en zonder noodloop.

Thx chopper

Helemaal Top!

You're welcome
Gr
C_C
 
Klep instellingen voor de Burgman en banden spanning en een deel van de kleuren codes zie frontpage.
 
Laatst bewerkt:
Deze week ondanks dat de michelins misschien enigsinds afgeraden worden (maar las er in de VS weinig slechts over) toch besloten de Michelin Power Pure SC banden te laten monteren. Rij niet zo snel als de 650's dus dat komt wel goed denk ik :-)

Incl. montage €125,- voor kwijt, dus vond dat wel meevallen.

Slechts 100km mee gereden, dus kan nog geen betrouwbare review geven. Tot nog toe in ieder geval geen rare dingen. Kon de motor nu wel wat beter kantelen, maar dat kwam waarschijnlijk vooral doordat de oude achterband vrijwel kaal was en zodoende dus ook een groter raakvlak met de weg had gekregen.

Ik houd jullie op de hoogte hoe deze me verder bevallen.
 
Lyonel Geplaatst op maandag 30 augustus 2010 23:33
Ik rij het hele jaar door en doe het juist voor een stabielere wegligging/grip juist bij slechte weersomstandigheden. Als je alleen rijdt als de zon schijnt zou ik het inderdaad ook niet doen.
Mijn Michelin Pilot Pro SC volgt elk scheurtje cq spoorvorming in de weg, elke streep, lasnaat voel ik. Bij nat wegdek glijdt hij altijd weg en moet ik nu gewoon sturend door de bocht. Dat hij vier tot vijf keer langer mee gaat, met zo'n 24000km per jaar is mooi meegenomen.

Burgman AN 400 K7
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop maar dat ze iets geleerd hebben bij michelin van die ervaringen met de Pilot Pro en dit verbeterd hebben in de Power Pure :-)

Mijn km's waren wel nat, maar vanwege het feit dat ze nieuw waren ben ik de bochten ook nog niet echt in gedoken. We gaan het meemaken.
 
Het is mij opgevallen dat mijn temperatuur van het blok zeer traag oploopt.

Afgelopen weekend in de regen stond de meter na 20 km nog steeds op 1/4.

De radiator was wel enigszins warm, dus ik verdenk de thermostaat.

Heb onlangs wel de koelvloeistof vervangen en niet officieel ontlucht. Het blok werd toen eerst even te heet maar nadat ik had bijgevuld via het expansie vat was dit weer onder controle. Mijn lokale monteur had mijn van tevoren verteld dat het blok zichzelf wel kon ontluchten.

Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de thermostaat ? Hoe lang doet jullie blok erover om warm te worden ?
 
Goedendag,
Ik ben Valentino en ik rij momenteel op een sixteen en een gsx1400. Ik wil graag overstappen naar een burgman en in heb al proefgereden op eentje uit 2009.

Vraagje wat is de interval van de kleppen speling controle op een k9 ?
Alvast bedankt!
 
Op de K8 is het 25.000km. Heb het onlangs laten doen. Dan zou ook de riem moegen worden vervangen, maar mijn garage vertelde me dat de riem ook wel bij 35.000km zou kunnen. Kleppen natuurlijk een beetje afhankelijk van de rijstijl, maar standaard 25.000km.

Succes met de keuze. Je zult er vast geen spijt van krijgen :-)
 
Goedendag,
Ik wil graag overstappen naar een burgman en in heb al proefgereden op eentje uit 2009.

Vraagje wat is de interval van de kleppen speling controle op een k9 ?
Alvast bedankt!
Zie frontpage daar staat ergens de link van het wphb AN400 K7 etc...
2007- 2009
Intake: koud: 0,10-0,20MM
Exhaust koud: 0,20-0,30MM
Ik weet niet wat je gaat afspreken bij de afleverkosten (Ik vind dit onzin en afzetterij)
Wat de v- snaar aangaat gewoon vervangen :Y mijn ervaring lees reizen met de motorscooter
Dat geld ook voor de remblokken, oliefilter en het luchtfilter eventueel remvloeistof vervangen.
Dan weet je zeker dat je later geen problemen krijgt.
 
Laatst bewerkt:
vrijdag ga ik de Burgman halen( een 400 z edition ) , ik rij nu op een sixteen en die moet om de 8000 km voor kleppen controle... om de 24.000 km is dan meer dan welkom. ( ik rij 15.000-20.000 km per jaar :) )
 
Avond Vale Tek, ja? Ga je voor wat anders? Is id wel erg snel die controle's. Kost je een hoop geld.
Ligt er ook aan hoeveel je rijd natuurlijk.
Veel plezier met je Soes 400. Mooie scoot.
Ad
 
No me jodas; Bedankt voor de tip. :-)

Wat hield het goede onderzoek in die je verricht hebt om te concluderen dat de riem echt op was ?
Als de riem nog binnen de marges volgens het wphb vallen. maar de riem zo zacht/ futloos is en rek vertoont dat is de boel gewoon op.
Lees voorgaande linken die ik eerder plaatste.
Ik heb met mijn v- snaar bijna 40.000km gereden.
 
Avond Vale Tek, ja? Ga je voor wat anders? Is id wel erg snel die controle's. Kost je een hoop geld.
Ligt er ook aan hoeveel je rijd natuurlijk.
Veel plezier met je Soes 400. Mooie scoot.
Ad


thx !

ja ik wou echt een marathonmotor maken van de sixteen maar iets meer comfort is ook wel welkom :)

de sixteen heb ik nog hoor maar 2 motorscooters is iets te gek.. die zal ik inruilen weer voor een KLE 500 of een V strom ff kijken ( iets geschikt voor een beetje offroad vakantie)
 
Had ook de Yamaha 400 overwogen, daarmee hoef je pas na 40.000 Km kleppenstellen.


jazeker, echter ik zat echt niet lekker op de Majesty.. de X max 400 kwam ook in mijn vizier... echter is de prijs nog een beetje te hoog maar wie weet misschien komt het nog
 
Duidelijk verhaal.

Begrijp hieruit wel weer dat er een mogeijkheid is deze tot 40.000km te kunnen rijden. Begrijp dat dit alles op eigen risico is, maar het knappen van de riem is minder ernstig dan van de distributie riem van de auto, dus durf het tot die km stand wel aan. Als ik toch kom stil te staan laat ik het wel weten. Kan iedereen om me lachen :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan