Burgman AN 400 deel 2

Hybride
dat heb ik gezien ja
op die manier heb ik het bij een snorscooter wel eens geprobeerd
helaas was dat toen geen goeie oplossing
en op het vliegwiel zie ik het ook niet zo zitten
 
Behoorlijk gemiste kans van Suzuki om eigenwijs jaar in jaar uit door te gaan met het niet aanbrengen van 2 simpele "tegenhoud-nokjes" of uitsparingen in het voorste vario deel zodat een burgman piloot een fatsoenlijke blokkeer tool kan aanbrengen. :') :Z :(

Het is eigenlijk bij de beesten af dat zulk soort systemen
bestaansrecht hebben ;(

Ik heb een paar plaatjes voor je Toon, helaas geen maatvoering maar met gezond verstand (iets wat Suzuki op dit gebied niet kent) zou je hiermee prima uit moeten kunnen komen.


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Ook nog een YT filmpie van huisvlijt
url.......:

Probeer op de vario moer ook s.v.p. "semi-borgmiddel" (blauw) te gebruiken, b.v. van het merk Loctite.

Ga je de tool van hout maken let dan op dat je zoveel mogelijk boutjes gebruikt
en dat je bij elke bout aan onder/boven kant een grote ring plaats zodat de krachten beter over het plankje hout worden verdeelt, doe je dit niet dan gaan gegarandeerd bij het aanhaalkoppel van 105Nm de boutjes scheef in het hout staan.
Zorg ook dat je plank lang genoeg is zodat deze onder de koppeling uitkomt zodat de koppeling t.b.v. tegendruk de plank blokkeert.

Succes gewenst met de demontage ;)

p.s.
de brute lucht-tool methode kan natuurlijk ook, dan is het omdat je geen aanhaalkoppel kan nastreven helemaal handig/verstandig om "semi-borgmiddel" te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt
dat is onder andere het hulp middel wat ik bedoelde
dus inderdaad zelf gemaakt en zonder te lassen

nu de volgende vraag

waar dient deze sleutel voor
 
Lijkt behoorlijk veel op een achterschokbreker afstel sleutel :Y
Had eerst nog even gedacht aan een balhoofd moer sleutel maar daar is mijn inziens het handvat te kort voor.

Waarom vertel je er niet gewoon bij dat je die sleutel in je brommer hebt aangetroffen ?

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Klopt de voorkeur voor mijn pagina's is ingesteld op +veel dus mea culpa.

In het verslag van ik dacht Haringkje werd een gereedschap stuk gebruikt om het vliegwiel en de koelvin los te draaien om de v snaar te wisselen
Is dat een zelfgemaakt stuk gereedschap of zijn die origineel te koop
Als het zelfgemaakt is mag ik dan wat maten en foto's hoe het gemaakt is
Is idd gekocht EasyParts.nl - Variateur- & Koppeling-sleutels
en je kan deze ook zelf maken zie andere tips hier.
Deze zijn voor de piaggio scooters maar doet maakt niets af aan. Modern Vespa : Specialty Tools

Behoorlijk gemiste kans van Suzuki om eigenwijs jaar in jaar uit door te gaan met het niet aanbrengen van 2 simpele "tegenhoud-nokjes" of uitsparingen in het voorste vario deel zodat een burgman piloot een fatsoenlijke blokkeer tool kan aanbrengen.
Dat is ook niet nodig, als je het origineel kan kopen alleen erg duur.
full


CLUTCH SLEEVE HOLDER 09920-53740
en filmpje
MicBergsma rules :Y
De rest van de foto's en linken
full
 
Laatst bewerkt:
...Wat geeft het voor effect om de veer te verstellen....

Met die haaksleutel verstel je de moer boven de veer. Je stelt dus eigenlijk de hoogte van de achterkant van de scooter.

Dat is bedoeld om bij elke belasting, dus elk verschillend gewicht toch optimale vering en demping te krijgen. In de laagste stand zit je met duo en bagage anders steeds tegen de onderste eindstop.
Kijk in het instructieboekje voor de juiste instelling,
Meestal stand 1 voor een lichte rijder alleen zonder bagage en stand 5 voor twee personen met bagage, de rest naar verhouding ertussenin.
 
oke duidelijk
volgende vraag
vanavond bij het afstoffen van de burg zah ik dat de radiator dicht aan het slibben is
hoort daar geen bescherming voor nu zit er alleen maar een soort rooster voor en zo komt het vuil rechtstreeks op de radiator
dat lijkt mij als leek niet zo bevordelijk
 
na thuiskomst van een leuk weekend in Meppel de compressor eens aangezet
de radiator wat schoongespoten
alles is er nog niet vanaf maar wel wat schoner geworden

hoort er eigenlijk niet een soort gaas voor te zitten??
 
Laatst bewerkt:
hier een foto van de limited Burgman AN400 Z K8
de top koffer is er (tijdelijk) af
het is de bedoeling dat die glanzend zwart wordt gespoten
ben nog aan het navragen of dat mogelijk is
 
Laatst bewerkt:
...hoort er eigenlijk niet een soort gaas voor te zitten??


Zit er niet op bij burg 400, kijk maar ...: 2008 Suzuki Burgman (AN400A) FRONT LEG SHIELD (MODEL K7/K8) | Babbitts Suzuki Partshouse

Bij mijn Kymco zit het er wel standaard op, maar dan wel aan de binnenkant, dus niet aan de buitenkant.
Dat kun jij ook zelf maken door een een stuk van dat fijnmazige gaas te kopen en dat aan de binnenkant met wat popnagels met ringetjes monteren.
Is een mooie extra bescherming en upgrade voor jou scoot.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bij de 650 zit er wel een gaas voor
Weet echter niet of die past of aanpasbaar is voor de 400

Je kan ook het spatbord van het voorwiel wat verlengen met een stuk rubber
voor de 650 te koop op het www.

voor de 400 lees dit topic eens door
Mudflap on 400 - Suzuki Burgman Forum
 
Laatst bewerkt:
Mooie en fijne scoot hoor, die Burgman 400. Rijdt het best van de 3 Japanse middenklassers. Heb zelf de Silverwing gekozen, maar alleen vanwege zijn lekkere blok. De andere punten gaan naar de Burgman.
 
Je kan ook het spatbord van het voorwiel wat verlengen met een stuk rubber
voor de 650 te koop op het www.

het ligt niet aan een tekort spatbord
in het midden van de radiator zit geen vuil
maar links en rechts daarvan wel
waarschijnlijk bij het door de bocht gaan gooit hij het vuil er tegenaan
 
Gisteren dan toch maar de riem vervangen. (Met luchtsleutel. Had helaas geen special tool tot mijn beschikking) Hij heeft er uiteindelijk 37800 km op gezeten.

Op het oog weinig aan te zien. De vario's waren wel wat ingesleten, maar kan door mijn gebrek aan ervaring met deze onderdelen moeilijk zeggen of dit door het langer doorrijden met deze snaar komt of door mijn vele snelwegkilometers. Verder de boel weer goed schoon gemaakt. Er zat behoorlijk wat slijtage materiaal van de riem bij de rollen.

Naast de snaar ook meteen maar de olie van de eindoverbrenging vervangen. We waren er nu toch. :-)

Wat me nu tijdens het rijden opvalt is dat ik zo'n 400rpm minder nodig heb voor dezelfde snelheid. Ik reed vaak rond 6200rpm om 100km/h te rijden, maar zit nu rond de 5800rpm. Dit natuurlijk ook afhankelijk van de wind. Nog een reden om de riem toch maar op tijd te vervangen. Hij heeft nu natuurlijk wel weer meer verbruikt dan noodzakelijk de laatste tijd :-)

Hieruit concludeer ik wel dat de oude riem redelijk versleten was, want de slijtage van de tanden zal dit wel veroorzaakt hebben.

Naast bovenstaande viel het me op dat de scooter nu langer uitrolt. Dit zal dan denk ik komen doordat de rollen weer netjes schoon zijn of misschien de nieuwe olie, maar dat lijkt me sterk.

Nu alleen nog even een nieuwe thermostaat plaatsen want tijdens regenval vanochtend liep de temperatuur van halverwege terug naar een kwart met 95km/h op de klok. Lijkt me sterk dat dit de bedoeling is.
 
op de foto hieronder is er een koplamp aan als je het contact aan zet
moeten ze dan eigenlijk niet alle 2 branden
is er soms een stuk
met groot licht branden ze wel alle 2
 
Terug
Bovenaan Onderaan