Burgman AN 400 deel 2

Vanmiddag lekker een tourtje gedaan met de an 400. Gaf bijna dezelfde waarde aan als de buitentemperatuur. Ben er tevreden mee. Denk zelf erover om een burgman 650 erbij aan te schaffen.
 

Bijlagen

  • 20190629_135643.jpg
    20190629_135643.jpg
    122 KB · Weergaven: 27
  • 20190629_135632.jpg
    20190629_135632.jpg
    115,2 KB · Weergaven: 27
heb net de scooter een beurtje gegeven olie vervangen plus filter en luchtfilter en aandrijf riem en de vario was ook ver versleten die heb ik ook maar meteeen vervangen.
nu ben er over na aan het denken om mijn originele voorruit te vervangen voor een groter exemplaar
heeft iemand hier ervaring mee?
heb al iets gevonden op eBay in italië
de kosten vallen nog best mee maar ik heb geen idee of dit ook wel een goed windscherm is
alle hulp / info is welkom

Ik heb een scherm van GIVI erop zitten. is iets duurder dan die jij erbij hebt staan.
100% tevreden.
1. zeer degelijk en stevig.
2. monteren is goed te doen.
3. je zit veel meer uit de wind. Ook de handen. HAndbeschermers op het stuur niet meer nodig.
4. Bij lichte regen nagenoeg droog achter het scherm.
5. Geen wind geklapper. Sommige zeggen dat het gaat klapperen. ??? Bij mij helemaal 0,0 niks. Bij elke snelheid geen geklapper.
Waar je wel rekening mee moet houden =
1. je hoort de motorgeluiden beter. Het geluid weerkaatst tegen het scherm. Doordat het windgeluid ook weg is, hoor je meer motorgeluiden.
2. RainX of goede wax gebruiken op het scherm. Bij motregen / mist wordt het zicht iets beperkt omdat het scherm een stuk hoger is.

De 2 laatste puntjes vind ik niet opwegen tegen de voordelen van een groter scherm.
Ik ben er in ieder geval 100% tevreden over.

Let wel op!!
Er zijn diverse merken die iets op de markt brengen. Veel zijn er goed. Maar sommige is van twijfelachtige kwaliteit.
Ik heb met het scherm alleen ervaring met Givi en de koffer van Givi.
het scherm is heel degelijk / dik en zit met de extra steuntjes oerdegelijk vast en buigt niet.
Dus denk daar over na voordat een scherm (of iets anders ) koopt. Vaak is goedkoop / duurkoop.
 
Laatst bewerkt:
Sinds een maand of twee eigenaar van een heerlijke Suzuki Burgman 400 2015. Nu zag ik ooit een BMW C650 waar de eigenaar een achteruitkijk camera (rear view cam) op had gemonteerd. Ontzettend handig natuurlijk. Na uitgebreid zoeken op internet vind ik eigenlijk maar 1 merk dat zich hierop heeft toegelegd:



De producten zijn goed verkrijgbaar via Aliexpress etc.

Heeft iemand ervaring met een achteruitkijk camera op de motor?
 
Goedemorgen heren, gister kwam het vrouwtje thuis op haar burgman 400 (voorlaatste model) met een take herie. 1 bout bij de uitlaatflens verdwenen, en aan de andere kant het ophangpunten aan de cilinder afgebroken.
Zit nu weer tijdelijk vast aan de nog aanwezige kant, maar ik denk dat er toch een andere cilinder nodig is op termijn.

Zijn er aftermarket cilinders op de markt verkrijgbaar? Of is alleen oem een optie?

Ik kan zo snel niks vinden, is er bij de experts hier iets bekend?
 
Hallo beste mensen,
Onlangs een Burgman 400 uit 2008 gekocht.
Hier is helaas het dashboard slotje van kapot.
Eigenlijk het hendeltje waarmee je hem open doet.
Nu moet wel het hele slotje worden vervangen maar het probleem is dat ik het slotje nergens kan vinden. Heb heel het internet afgezocht. Iemand tips aub?
 

Bijlagen

  • 000000293379-8.jpg
    000000293379-8.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 6
  • 15685467446142988064659276147460.jpg
    15685467446142988064659276147460.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 4
Goedemorgen heren, gister kwam het vrouwtje thuis op haar burgman 400 (voorlaatste model) met een take herie. 1 bout bij de uitlaatflens verdwenen, en aan de andere kant het ophangpunten aan de cilinder afgebroken.
Zit nu weer tijdelijk vast aan de nog aanwezige kant, maar ik denk dat er toch een andere cilinder nodig is op termijn.

Zijn er aftermarket cilinders op de markt verkrijgbaar? Of is alleen oem een optie?

Ik kan zo snel niks vinden, is er bij de experts hier iets bekend?


Heb je er misschien een foto van wat er precies is afgebroken?
 
Heb je er misschien een foto van wat er precies is afgebroken?
Hoi Burgman Driver, ik lees niet elke dag het forum bij, dus met ietwat vertraging de foto's, niet van de cilinder zelf, maar van het afgebroken uitlaatpoort flens(je).
Het houdt voorlopig nog prima met maar een borging aan 1 kant, waarschijnlijk goed geholpen door de overige ophangingspunten waar de uitlaat mee aan vast zit.

uitlaatflens.jpg
 
Oké. Hoe is het mogelijk dat hij daar afbreekt?
Misschien ooit te vast aangedraaid met montage???
Blok, uitlaat en achterbrug zitten toch aan elkaar vast en maken de zelfde beweging tijdens het rijden.
Zou eigenlijk niet, door trillingen e.d., mogen afbreken.

Ik weet dat het soms mogelijk is om aluminium te laten lassen.
Misschien is dat een oplossing?
 
Helaas afgelopen maandag mijn Burgman 400 k8 in de prak gereden.
Iemand een idee wat het wrak op moet leveren?
Motor start nog gewoon en heeft recent een grote beurt gehad (48000km)
 
Oké. Hoe is het mogelijk dat hij daar afbreekt?
Misschien ooit te vast aangedraaid met montage???
Blok, uitlaat en achterbrug zitten toch aan elkaar vast en maken de zelfde beweging tijdens het rijden.
Zou eigenlijk niet, door trillingen e.d., mogen afbreken.

Ik weet dat het soms mogelijk is om aluminium te laten lassen.
Misschien is dat een oplossing?

Sja, wie zal het zeggen, het zal de combinatie te vast aan 1 zijde, het lostrillen van de andere kant en spanning op het materiaal zijn. Ik heb er in ieder geval nooit aan geknoeid.

Voorlopig houdt het nog prima gelukkig, dus haast er nog niet bij, lassen zal denk ik moeilijk gaat, het is een soort spuitaluminium wat zo poreus is als de pest en het materiaal ziet er nou niet echt zuiver uit.
 
Vandaag een burgman an 400a uit 2011 met 26500 km erop gekocht.
Krijg hem volgende week.
Ga hem gebruiken voor tochtjesin de zomer en af en toe als de 4 wieler niet beschikbaar is.
 
beste mede forummers.. ik lees al een tijdje mee, maar nog nooit in het burgman topic gepost. Ik ben Erwin en kom uit de achterhoek. Ik heb een burgman 400 uit 2008. Deze is dringend toe aan nieuwe banden.
Met welke banden hebben jullie goede ervaringen. Ik rij praktisch nooit in de stad. Alleen 60/80 wegen buiten de bebouwde kom. Zelf spreken de pirelli diablo rosso's mij aan.

Heeft iemand nog goede tips of aanvullingen? ( in ben niet op zoek naar een autoband achter!)
 
beste mede forummers.. ik lees al een tijdje mee, maar nog nooit in het burgman topic gepost. Ik ben Erwin en kom uit de achterhoek. Ik heb een burgman 400 uit 2008. Deze is dringend toe aan nieuwe banden.
Met welke banden hebben jullie goede ervaringen. Ik rij praktisch nooit in de stad. Alleen 60/80 wegen buiten de bebouwde kom. Zelf spreken de pirelli diablo rosso's mij aan.

Heeft iemand nog goede tips of aanvullingen? ( in ben niet op zoek naar een autoband achter!)
Op pneus scooterbanden test vind je veel info.
 
Altijd een moeilijke zaak.

Ik heb er Michelin City Grip op liggen.
Niet mijn keuze, liggen er af fabriek op.

Doen het heel goed op droog wegdek, vind ik, maar op nat wegdek ben ik minder overtuigd.
Met andere banden heb ik geen ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan