Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook een oplossing, wel mooi gemaakt.

08-07-05-MSG-Treff210.jpg


08-07-05-MSG-Treff211.jpg


Bron: Halterner Grossroller Freunde
 
full


Ik blijf een zwak houden voor de Burgman 400.
In Griekenland heb ik er eentje gehuurd.
Eerlijk gezegd was ik opzoek naar een motorfiets maar die was niet voorhanden. :$

De scooter (huurprijs gelijk aan een Aygo) bleek het geen foute keuze!
Met duo komt ie goed vooruit, ook op de snelweg.
Ik heb toen nog even met de gedachte gespeeld er eentje aan te schaffen maar de entourage zal mijn mening wel extra hebben gekleurd.
 
hi bert

burgman is ook helemaal geen verkeerde scooter ...logisch dat zwak right...
ik rij sinds kort op mijn tweede burgman 400 en het bevalt allemaal tot nog toe uitstekend...
stradje schreef het in een andere post ook al , veel bergruimte ..weet niet welk model je daar had ...maar mijn k8 , dubbel schijfrem voor...verbruiksmeter etc....meer cockpit t.o.v. mijn vorige k2 model...

o.a. burgman en majesty zijn scooters die al zoveel jaren meegaan inmiddels en zichzelf toch wel bewezen hebben ook ..(denk niet dat ik daar teveel mee zeg)...

gr smokey
 
DSCN6200.jpg


Wat vinden jullie van dit? Wil ook wel muziek op de motor maar geen oordoppen.
 
[afbeelding]

Wat vinden jullie van dit? Wil ook wel muziek op de motor maar geen oordoppen.
(Ik kijk toevallig nog ff voor ik ga pitten)

Dat wil jij niet Lyonel :N :r !!! Jij hebt veel meer smaak/stijl dan dit! Dat de stickers er nog op zitten zegt al genoeg :r :r :r ! Het enige goede wat ik zie is de "sleutelbos", maar daar zal ik hier over zwijgen, want voor je weet is ons hele topic weggecensureerd! :o

Heb je al eens gedacht aan het inbouwen van een Cardoset in je helm? Die inbouw-"speakertjes" hoef je niet in je oren te stoppen: ze zitten er zonder dat je er verder iets van merkt. Wanneer je dan zou gaan voor de nieuwe Iphone en die pairt via Bluetooth (wel vooraf testen of dat werkt!) en nog TomTom for iPhone aanschaft dan heb je telefoon, iPod en navigatie in één via je headset.

't Is maar een ideetje!. Die hang naar joekels van boxen verraadt dat je diep in je hart een Goldwinger bent ;) .
 
Laatst bewerkt:
hi lyonel...
dont worry, ik vindt het een mooi stukje huisvlijt en creativiteit om het er op te krijgen zo...
mooi vindt ik het niet (sorry) meer een srt rijdende disco *O* , maar dat is smaak ook..

de oplossing van stradje is bluetooth met oordoppen maar je schreef al dat wil je niet oordoppen / helm ..
(oh well you did use his keychain , so he wont be mad with you :) )

kan je die speakers niet ergens anders wegwerken zodat ze uit het zicht zijn ? zou al een stuk mooier zijn denk ik...en is je volume hoog genoeg bij 100 over de weg?
mijn ervaring is dat het geluid te zwak is dan ...

zit er zelf ook al aan te denken aan geluid op de k8, ben ook al met van alles bezig geweest ...maar laat het nu even liggen dat project ..eind augustus ga ik weer een beetje verder met de scoot..
zit zelf te denken aan een autoradio met speakers ergens weggewerkt en dan toch ook een mogelijkheid in combinatie met bluetooth.... :Y sometime someday ......

gr smokey
 
Laatst bewerkt:
Hahaha is niet mijn scooter hoor, plaatje komt weg van een amerikaans forum. Ben nog zoekende hahaha...en wat een activiteit op de vroege ochtend.
Maar okay, dit idee gaat linea recta de prullenbak in hahaha...
 
Laatst bewerkt:
Leg 'ns uit svp?
Ik zie hier iemand denken: "sh.. die stickers zitten er bij mij ook nog op!" En je zult wel niet de enige zijn!

Bij mij zaten er van die Italiaanse waarschuwingstickers op waardoor het waarschuwende effect sowieso al nul was. En had ik ze kunnen lezen, dan had er zoiets gestaan als: "Stilstaan is veilig" met waarschijnlijk als toelichting: "U dient tijdens het stilstaan beide voeten aan de grond houden!" :+

Omdat ze bovendien spuuglelijk zijn :r heb ik die stickers er op dag 2 direct afgehaald. Dat viel trouwens nog niet mee.

Ondanks het gebrek aan vermanende waarschuwingsteksten hou ik tot nu al meer dan 15.000km de wielen onder en het zadel boven! ;)

Alleen de sticker onder het zadel heb ik laten zitten omdat daar nog enige zinvolle info op staat.
 
de oplossing van stradje is bluetooth met oordoppen maar je schreef al dat wil je niet oordoppen / helm ..
Die Cardo oplossing is niet helemaal het zelfde als oordoppen, omdat je je helm omtovert tot een "pratende" helm. Je hoeft dus GEEN oordopjes in te doen, maar er worden kleine "speakertjes" in de helm aangebracht. Dus je draagt de helm normaal zoals je gewend bent, zonder gefrunnik met oordopjes. Uiteraard mis je dan ook de extra gehoor bescherming van oordopjes.

Een nadeel is wel dat je dan ook een microfoon voor je snuffert krijgt die je in praktijk max. 1% van de tijd gebruikt (zou slim zijn van Cardo als ze die demontabel zouden maken). En je moet de Cardo-unit natuurlijk aan-/uitzetten (kan tijdens het rijden) en elke 8 a 9 uur opladen.

Verdere waarschuwingen: Pairen met een TomTom 720 gaat NIET/NOOIT/NEVER lukken (iemand ervaring met recentere types? Ik zal t.z.t. melden hoe het gaat met de iPhone 3GS). En de ingebouwde radio functioneert maar in een heel klein gebied, voordat je zender zo slecht wordt dat je moet wisselen. In de praktijk is die dus nauwelijks te gebruiken. De intercomfunctie en telefoonfunctie daarentegen zijn prima!

Even een tip voor mensen die denken aan 2 Cardo Q2-sets (een voor jezelf en een voor je partner): op www.louis.de kun je 2 sets als combi kopen met flinke korting. Als je dan nog even wacht tot ze weer een 15 of 20% kortingsactie hebben kan dat meer dan 100 Euro schelen!

--- Zo en nu ga ik weer eens werken! --- ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jochem vanmiddag gebeld, heb het geld nu pas compleet bij elkaar, maar helaas was die van hem al verkocht.
Nu ga ik morgen in Noord-brabant kijken bij een '99-er burgman 400 met 35000 op de teller.

ik heb er zin in ! *O*

jammer danny , dat was nou juist in de buurt bij je dacht ik ...
succes verder met de andere '99

gr smokey
 
jammer danny , dat was nou juist in de buurt bij je dacht ik ...
succes verder met de andere '99

gr smokey
ja inderdaad, purmerend is 10 minuutjes rijden voor me, veghel bijna 2 uur.
maarja, zonder het belastinggeld kwam ik net een paar honderd tekort dus ik moest gewoon even afwachten.

maargoed, ik heb er evengoed erg veel zin in.

thanks! morgen hoop ik wat fotootjes te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
ja inderdaad, purmerend is 10 minuutjes rijden voor me, veghel bijna 2 uur.
maarja, zonder het belastinggeld kwam ik net een paar honderd tekort dus ik moest gewoon even afwachten.

maargoed, ik heb er evengoed erg veel zin in.

thanks! morgen hoop ik wat fotootjes te plaatsen.

goed naar kijken proberen testen en overwegen etc ...niks forceren
er zijn veel burgmans te koop en neem de tijd ervoor ...niet overhaast iets kopen nu...

succes

gr smokey
 
Hoeveel kan je eigenlijk aansluiten op dat acuutje van je Burgman zonder dat je de kans loopt dat je stil komt te staan?

ennuh...wat zijn de meningen over dit apparaat, ik ben benieuwd lol...
RadioOnB650-low.jpg
 
Laatst bewerkt:
goed naar kijken proberen testen en overwegen etc ...niks forceren
er zijn veel burgmans te koop en neem de tijd ervoor ...niet overhaast iets kopen nu...

succes

gr smokey
Klompmeister,

Mocht het morgen niet lukken, dan heb je hier en hier, die te koop staan en ze zitten wat dichterbij, succes morgen [afbeelding]
Of je kijkt in Duitsland, staan er ook veel voor weinig.

Bedankt mannen, maar ik heb hem gekocht *O*
Gelijk 200 km terug naar huis gereden en dat beviel prima :]
trok met gemak door naar 160, ik had verwacht dat hij het laatste stukje wat moeizaam zou doen.

Heb nog effe geen fotootjes gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Proficiat, Klompmeister. Wat is het geworden?(een jongen of een meisje }))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan