Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe komt het toch dat ik, als ik op mijn burg K8 de beloofde 145 km /ph <gps dus echte kilometers> wil rijden, ik dan in het rood kom te staan op ca 9500 t.pm. Wat bedoelt Suzuki met 145 km dan, of word ik gewoon belazerd.
Of is het geen probleem dat ik dan in het rood blijf rijden als ik in een overspannen bui lekker lang wil gassen op wel < let wel, wel 145 km per uur!!! Tsjonge, jonge, wat een snelheidsduivel!!> die enorme maximum snelheid die door eencilinder motoren met dezelfde inhoud makkelijk gehaald wordt!!
Graag een reactie van de echte deskundologen op dit gebied.
(Excuses aan de degenen die al vaker hebben gelezen)

@Klassieker: de JCosta variator is de oplossing voor dit probleem. Je komt dan nooit meer in het rode toerengebied en de Burgman wordt er behoorlijk feller van. Het is een van de beste mods die ik aan mijn Burgman 400 K8 heb uitgevoerd. Ook is het fijn om met duizend minder toeren te rijden op kruissnelheid, net zoals sneller optrekken bij stoplichten en bij inhalen op 80km wegen. De topsnelheid zou wat hoger (5-10km/u) kunnen komen te liggen.

Op hogere snelheden wordt hij zuiniger, maar omdat je rijstijl vrijwel zeker wat "dynamischer" wordt, zul je per saldo waarschijnlijk wat onzuiniger (ca. 1-1,5km/liter) gaan rijden. Maar daar krijg je dan wel erg veel fun voor terug.

Voor meer ervaringen zou je wat pagina's terug kunnen gaan in dit topic (ook in het MP3-topic veel info te vinden). Terugbladeren loont helemaal de moeite wanneer er ook nog vragen over schermen en turbulentie op je lippen branden ;) .
 
Laatst bewerkt:
Helaas is niet te verzetten en de uitgebreide rugsteun niet meer te bestellen (givi) :( .

Wat de snelheid op je teller doet is 160km en dan 10% eraf of zelfs 15% dan rij je echt 144km.

Mijn vorige Burgje uit 99 met lichte rollen en een Leovinci 4road uitlaat reed de teller compleet uit, ik schat dat hij 175 a 180 :] zou moeten aangeven terwijl het verbruik hetzelfde bleef. Terwijl ik ook nog eens de zeerprijzige kilometerteller unit vervangen had
 
eventueel heb ik de duitse versie weliswaar beveiligd maar goed te gebruiken.

Gaat dat om de K8? Dan zou ik zeer geinteresseerd zijn. :} Voor mij staat de mogelijkheid uit om jou een PB-tje te sturen. Weet je zeker dat dat aanstaat?
 
Sorry Stradje, het is de 99-01 Duitse versie.
Van de K8 heb ik wel 63gifjes (formaat 1000x1419) uit de manual.
K zal ff m'n profiel bekijken en zonodig aanpassen.
 
Psies, dat heb ik gedaan maar helaas ...
aha, ik kan het zelf niet zien maar anderen wel ?!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben m'n K9 aan het inrijden [nu 100km op de teller] en ik vraag me af, wordt 'ie zuiniger naarmate de motor ''los'' komt?
Ondanks zeer rustig aan [max 5000tpm] 1 op 23.9; dat moet toch zuiniger kunnen of niet?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben m'n K9 aan het inrijden [nu 100km op de teller] en ik vraag me af, wordt 'ie zuiniger naarmate de motor ''los'' komt?
Ondanks zeer rustig aan [max 5000tpm] 1 op 23.9; dat moet toch zuiniger kunnen of niet?
met 120km/u haalt m'n K8 zo rond de 1:26.
 
... ik vraag me af, wordt 'ie zuiniger naarmate de motor ''los'' komt?...
Geen ervaring met deze specifieke motor maar het is zeker normaal dat een motor tijdens het inlopen meer gebruikt.
Mechanisch loopt de zaak gewoon nog erg zwaar en de afdichtingen zijn ook nog niet optimaal passend; zodoende zijn er veel verliezen en die compenseer je ongemerkt door meer gas te geven.
 
Het bericht met de wphb is gewijzigd; enkele aan toegevoegd.

Helaas zullen jullie totdat de
Netherlands.gif
of de
Great_Britain.gif
van sommige modellen beschikbaar worden, het voorlopig met de
Spain.gif
of de
Italy.gif
of de
Germany.gif
de klusjes doen.
 
Laatst bewerkt:
Een paar weken geleden werd de koppeling onder garantie vervangen en merkte de dealer op dat de bouten behoorlijk vast zaten. Dit terwijl de K8 nog geen jaar oud was en weinig regen had gezien.
Dus uit voorzorg o.a de 2 bouten van de r-achterbrug, 3x uitlaat, 2x a-remklauw en de boutjes van de kunstofkap van de motor, voorzien van een likje kopervet op de schroefdraad ... of is het overbodig ?
 
NR.1,
Vraag eens aan de dealer waarom hij dit heeft gedaan, de koppeling zit aan de linker achterzijde; uit voorzorg de rechter achterzijde behandelen voor toekomstige onderhoud, zoals het demonteren van de achterwiel, zie hier; als het goedje voorkomt dat de bouten vast gaan zitten en de bouten niet los gaan trillen, is dit niet overbodig, maar of dit het juiste vet is op die plekken, geen idee..;in dit topic is vaker geschreven over vast zittende bouten/moeren bij jonge machines, tenminste dat vond de dealer..,
 
Laatst bewerkt:
@chopper_cooper;
de dealer heeft voor het vervangen van de koppeling, de bouten moeten inweken met WD40 omdat ze vast zaten door corrossie. de bouten aan de r-kant heb ik zelf een likje kopervet gegeven.
wellicht is het overbodig maar gezien ik hiervoor bij een ouder model, 2 bouten heb afgebroken, leek het me verstandig. k was benieuwd of anderen die ook hebben gedaan.
 
Lyonel en anderen je kan inderdaad zelf je luchtfilter schoonmaken zie link: http://burgmanusa.com/gallery/TechArtGuy/tutorials/airfilter/

En voor je bandje kan je hier terecht zie link:
motorbanden online @ motorbandenmarkt.nl : Motorbanden, voordelige keus, ga kijken en bespaar

Harinkje wat doe je me aan...getverdemme...
Bandje besteld via de link, is veelste klein. Zit een 150/70 op ipv 130/70, @#$zooi....
Meteen ook 30 euro duurder die van Bridgestone, 86,50
 
Laatst bewerkt:
Ik blader me hier een ongeluk elke keer als ik iets wil opzoeken moet ik 42 pagina's doorscrollen...niet handig!
 
Ik blader me hier een ongeluk elke keer als ik iets wil opzoeken moet ik 42 pagina's doorscrollen...niet handig!
Even een goed steekwoord ingeven bij zoeken, bovenaan de pagina. Je moet hem dan laten zoeken op dit onderwerp. Gaat prima en veel sneller. Maar volgens mij wist jij dat al.

Groet,Vox.

Ps: dus alleen even erop gaan staan, niet op zoeken klikken, dan pakt ie weer het hele forum!
 
Laatst bewerkt:
Lyonel mijn wel gemeende excusses :o maar chopper_cooper attendeerde mij op het feit dat alle banden maten vanaf 2003 veranderd zijn.
Ik dacht dat iedereen dit ook gevolgd had :z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan