stradje
Die hard MF'er
- 16 jun 2008
- 965
- 13
(Excuses aan de degenen die al vaker hebben gelezen)Hoe komt het toch dat ik, als ik op mijn burg K8 de beloofde 145 km /ph <gps dus echte kilometers> wil rijden, ik dan in het rood kom te staan op ca 9500 t.pm. Wat bedoelt Suzuki met 145 km dan, of word ik gewoon belazerd.
Of is het geen probleem dat ik dan in het rood blijf rijden als ik in een overspannen bui lekker lang wil gassen op wel < let wel, wel 145 km per uur!!! Tsjonge, jonge, wat een snelheidsduivel!!> die enorme maximum snelheid die door eencilinder motoren met dezelfde inhoud makkelijk gehaald wordt!!
Graag een reactie van de echte deskundologen op dit gebied.
@Klassieker: de JCosta variator is de oplossing voor dit probleem. Je komt dan nooit meer in het rode toerengebied en de Burgman wordt er behoorlijk feller van. Het is een van de beste mods die ik aan mijn Burgman 400 K8 heb uitgevoerd. Ook is het fijn om met duizend minder toeren te rijden op kruissnelheid, net zoals sneller optrekken bij stoplichten en bij inhalen op 80km wegen. De topsnelheid zou wat hoger (5-10km/u) kunnen komen te liggen.
Op hogere snelheden wordt hij zuiniger, maar omdat je rijstijl vrijwel zeker wat "dynamischer" wordt, zul je per saldo waarschijnlijk wat onzuiniger (ca. 1-1,5km/liter) gaan rijden. Maar daar krijg je dan wel erg veel fun voor terug.
Voor meer ervaringen zou je wat pagina's terug kunnen gaan in dit topic (ook in het MP3-topic veel info te vinden). Terugbladeren loont helemaal de moeite wanneer er ook nog vragen over schermen en turbulentie op je lippen branden .
Laatst bewerkt: