Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fijne vakantie, Smokey! We lezen het wel hier en kijken uit naar de foto's.

dank vox,

i try to catch some icebergs .. :) maar zeker is het niet , vaak zijn het ook kleintjes..
en meestal als ze er zijn ben ik net te laat of te vroeg daar ...
ook nog wat klusjes doen daar in en om huis ..zo het is niet alleen vakantie, maar whatever , altijd fijn er even uit te zijn :Y

take care ,
gr smokey :W
 
ik heb vanavond even vluchtig mn luchtfilter bekeken, en zag door het gaas onder het filter heen dat er een dun laagje olie lag.
men vet het filter wel eens in met olie, en misschien de vorige eigenaar ook wel.
zou het kunnen dat het uit het filter gedropen is?

ik had niet de tijd om verder te kijken, maar hoop dit weekend even verder te graven om dichterbij te kijken of het wel olie is.
 
ik heb vanavond even vluchtig mn luchtfilter bekeken, en zag door het gaas onder het filter heen dat er een dun laagje olie lag.
men vet het filter wel eens in met olie, en misschien de vorige eigenaar ook wel.
zou het kunnen dat het uit het filter gedropen is?

ik had niet de tijd om verder te kijken, maar hoop dit weekend even verder te graven om dichterbij te kijken of het wel olie is.
Dat is een laagje Benzine en olie, dat komt niet van het filter.
Haal het tupperware vooronder zadel weg dan kan je bij 1 van slangetjes loopt het vanzelf leeg.
 
als dit makkelijk is dan wil ik niet weten hoe het bij de oudere is als ik er aan toe ben
De meeste tijd zit in het tupperware verwijderen en hoe je dat moet doen etc.. gewoon met veel geduld.
Mijn laatste post rollen en V-snaar vervangen was / is een half uurtje werk geweest.
Als je het niet eerder gedaan hebt duurt het wat langer.
Daarom als je naar de garage moet, sloop zoveel mogelijk bodywork eraf en andere dingen (veiligheid blijft voorop staan) en breng hem dan weg heb je een ouder type doe dan zoveel mogelijk zelf.
Tips en vragen worden altijd beantwoord wees niet bang.
 
Laatst bewerkt:
De meeste tijd zit in het tupperware verwijderen en hoe je dat moet doen etc.. gewoon met veel geduld.
Mijn laatste post rollen en V-snaar vervangen was / is een half uurtje werk geweest.
Als je het niet eerder gedaan hebt duurt het wat langer.
Daarom als je naar de garage moet, sloop zoveel mogelijk bodywork eraf en andere dingen (veiligheid blijft voorop staan) en breng hem dan weg heb je een ouder type doe dan zoveel mogelijk zelf.
Tips en vragen worden altijd beantwoord wees niet bang.

de tupperware gaat er inderdaad makkelijker af bij de nieuwere
Het zelf doen draai ik ook mijn hand niet voor om, vind het zelfs (weerr) leuk om te doen
Hoe vaker je het doet en je dan weet hoe het in elkaar steekt hoe makkelijker het gaat

Heb net afgelopen weekend 6000 km check gedaan en morgen nieuw achterbandje halen
zelf wiel eraf halen alleen band laten wisselen en zelf weer monteren kost 65 euries
toch weer even 60%goedkoper dan motorport
 
de tupperware gaat er inderdaad makkelijker af bij de nieuwere
Het zelf doen draai ik ook mijn hand niet voor om, vind het zelfs (weerr) leuk om te doen
Hoe vaker je het doet en je dan weet hoe het in elkaar steekt hoe makkelijker het gaat

Heb net afgelopen weekend 6000 km check gedaan en morgen nieuw achterbandje halen
zelf wiel eraf halen alleen band laten wisselen en zelf weer monteren kost 65 euries
toch weer even 60%goedkoper dan motorport
idd, zo doe ik het ook.
heb er zelf niet heel veel verstand van, maar heb een handige pa met een grote garage, dus ik ga gewoon lekker bij hem thuis aan de slag en met vragen kan ik hem dan altijd effe roepen.
En ik vind het ook erg leuk om te leren.
 
... Heb net afgelopen weekend 6000 km check gedaan en morgen nieuw achterbandje halen
zelf wiel eraf halen alleen band laten wisselen en zelf weer monteren kost 65 euries
toch weer even 60%goedkoper dan motorport
bij montage gelijk ff de bouten een likje kopervet geven ;)
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort is mijn Burgman 400 K8 toe aan een 12.000km beurtje, ik heb beschikking over een brug bij een autobedrijf. Ik weet dat er in het motorblok normale motorolie gaat. maar weet iemand wat voor een olie in de eindvertraging moet? Alvast dank.
 
Binnenkort is mijn Burgman 400 K8 toe aan een 12.000km beurtje, ik heb beschikking over een brug bij een autobedrijf. Ik weet dat er in het motorblok normale motorolie gaat. maar weet iemand wat voor een olie in de eindvertraging moet? Alvast dank.
Volgens de wphb's van de K3~K7 hetzelfde als de motorolie, nl. SAE 10W-40 API SF/SG of SAE 10W-40 API SH/SJ en JASO MA. Mss wil iemand dit in de gebruikershandleiding voor je nagaan.
 
Even gekeken bij mij in het boekje (K8):

Klopt, in de eindaandrijving dezelfde olie als in het blok.
In het blok 1200 ml (zonder oliefiltervervanging) of 1300 ml (met oliefiltervervanging).
In de eindaandrijving 180 ml.
 
ik kan niks vinden van olie in de eindvertraging
zie ik wat over het hoofd of heb ik dat niet ?
In de wphb's waar het vervangen van de motorolie wordt berschreven, wordt ook de vervanging van de olie in de eindoverbrening beschreven, daar staan de spec's voor de olie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan