[ Café racer project ] Honda CB 550 K3

berzerker

Die hard MF'er
25 okt 2004
523
0
Leeuwarden
Voor de mensen die er interesse in hebben; ik heb vanochtend samen met m'n pa een Honda CB 550 uit 1978 opgehaald, het is de bedoeling dat deze in de komende maanden wordt omgebouwd tot caféracer. Ik zie dat er veel mensen zijn die de voortgang van hun projecten op een forum posten, dus dat leek mij ook wel wat.

Zoals gezegd is het een Honda CB 550 K3 uit 1978 (€ 375,-), hij ziet er redelijk uit, de uitlaatdempers zijn niet origineel en verrot, de bedrading is slecht, de accu ontbreekt en alles is roestig... Dat valt dus nog mee. We gaan nu eerst de hele motor strippen en dan zien we wel verder.

Er is alleen 1 probleem, ik ben niet degene met het laatste woord, aangezien m'n pa de motor betaald heeft... Dit is hoe de motor er momenteel uitziet...

cb2.jpg


cb1.jpg


Binnenkort zal ik wel weer een paar foto's posten!

Later!
 
Laatst bewerkt:
nee, eerst nog niet... het bovenste plaatje is waarschijnlijk iets te ambitieus :) Het moet wel een beetje low-budget blijven.
 
En laat die tank heel he? Geen originele tank overspuiten. Lelijke staan er genoeg voor een appel en een ei op Marktplaats.....

Maarre top! Succes met je project!

Had je trouwens al gezien dat er een 500 blokkie onder hangt? ;)

Kijk maar eens naar de stelschroef voor de koppeling in het linker deksel: die heeft een 550 niet.....
 
Ik zie dat je al Koni's achter hebt zitten, dus das alvast 1, die houden. Ten tweede heb je zo te zien een 4 in 2 uitlaat. Dus die moet je ook houden, alleen andere dempers er op. Voor de rest lijkt mij bovenste plaatje behoorlijk high budget. Dus we zijn benieuwd. Ennuh veul piccies van de voortgang. :)
 
Het is dus inderdaad een 500E blok... naja, op zich maakt dat voor ons niet heel veel uit, maar het was natuurlijk wel handig geweest als we dat van tevoren hadden geweten... Verder loopt het tweede cilinder nog niet, maar dat lossen we wel op.
 
he en weer een erbij :+ ziet eruit alsof je nog bijna net zoveel werk hebt als ik. maar ja het gaat om het tijdverdrijf niet. het eindresultaatplaatje (mooi scrabbe woord) is idd erg ambitieus en ook erg duur aan de spulletjes te zien. maar goed voor minder geld kom je ook een eind hoor. *D kzou de spaakwieletjes niet veranderen, die horen gewoon bij een motor uit die tijd. Voor de rest laat je fantasie de vrije loop ( en ook die van je vader)

succes
 
Als jullie zo doorgaan heb je strax een sloot aan cb cr's en zijn die dingen geen moer meer waard :+ ;) dat is waar ik om de hoek kom kijken }) ;) :P :+
 
ik wou net zeggen, met al die verbouwingen hier kunnen we onderand een hele cr club oprichten :) 8-)
 
eens kijken wie hebben we nu met fietsen die dit komende seizoen af zijn:

Backfire
cb400man-toch ook leuk racertje
tria
remtrommel :? gaat die bb afzijn dit seizoen?
roeltjeh die fiets moet wel afzijn over een maandje :)
mantastijn-blauwe gs
triplexs
m'thijs
jochem- met z'n pekelfiets ;)
cb400f
basjecross- zegt dat z'n fiets ook vor 't seizoen klaar is :)
-wie voelt z'n eige nog meer aangesproken?
 
Laatst bewerkt:
bB af ? denk het wel !!
cb450k1 af..mwhooah, da's nog te bezien..
cb450 --> cr450 ZEKER AF !! en met kenteken dus ik rij mee (en niet rij mij ;) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan