Cagiva Mito 125 vs Aprilia rs 125

Cagiva Mito 125 vs Aprilia RS 125

  • Cagiva Mito 125

    Stemmen: 113 50,7%
  • Aprilia RS 125

    Stemmen: 110 49,3%

  • Totaal aantal stemmers
    223
jullie hebben denk ik totaal geen idee waarover jullie spreken

de cagiva is een veel beter motor dan de aprilia en wel om volgende redenen:

- schitterende voorvering en schokbreker
- stuurdemper
- en een zeer goed 7 speed blok, wat bij een 2takt alleen maar beter is omdat je je powerband beter kan gebruiken
- warmtewisselaar bij de ontsteking
- en natuurlijk heeft ze ook powervalves

een full power mito heeft meer vermogen dan een rs (33PK), terwijl de laatste rs 125 motoren maar 28PK hebben op fullpower, dat is 5PK verschil hé mensen.

de RS heeft dan nog eens een vrij gevoelig motorblokje, en de 11kw versie heeft GEEN powervalves

jullie reacties waren zo subjectief als maar kan en in die tabel op pag2 staat dan nog eens de boring en de slag van een rs 50, echt lachen

de voorste rem van een rs voelt daarenboven nog eens erg sponzig aan, en zelfs bij de nieuwste rsjes is dat probleem nog niet helemaal van de baan

kies een racer, koop een mito

mvg Thomas
 
jullie hebben denk ik totaal geen idee waarover jullie spreken

de cagiva is een veel beter motor dan de aprilia en wel om volgende redenen:

- schitterende voorvering en schokbreker
- stuurdemper
- en een zeer goed 7 speed blok, wat bij een 2takt alleen maar beter is omdat je je powerband beter kan gebruiken
- warmtewisselaar bij de ontsteking
- en natuurlijk heeft ze ook powervalves

een full power mito heeft meer vermogen dan een rs (33PK), terwijl de laatste rs 125 motoren maar 28PK hebben op fullpower, dat is 5PK verschil hé mensen.

de RS heeft dan nog eens een vrij gevoelig motorblokje, en de 11kw versie heeft GEEN powervalves

jullie reacties waren zo subjectief als maar kan en in die tabel op pag2 staat dan nog eens de boring en de slag van een rs 50, echt lachen

de voorste rem van een rs voelt daarenboven nog eens erg sponzig aan, en zelfs bij de nieuwste rsjes is dat probleem nog niet helemaal van de baan

kies een racer, koop een mito

mvg Thomas

Tot zover het betoog van een Cagiva-liefhebber.

Jouw reactie is ook subjectief, jij gebruikt feiten die jou goed uitkomen.

Voorvork en stuurdemper: zijn idd kwalitatief beter
7 speed blok: waarom is cagiva dan teruggegaan naar 6 als 7 beter is?
warmtewisselaar bij ontsteking: kan je uitleggen waarom dat beter is? ik heb geen idee.
powervalves: heeft de rs ook

Verder wordt de Mito niet verkocht met meer dan 15 pk, en de rs wel. Dat je de begrenzing zelf ongedaan kan maken doet niet terzake, dan verlies je je garantie. Nog een punt, de rs is €1500 goedkoper dan de mito

Tabel op pagina 2 komt van een belgische site, das pas lachen _O- :+

Als laatste de sponzige rem: geen idee, kan ik niet over oordelen.

Als ik zou moeten kiezen dan kies ik voor de mito, omdat ik die mooier vind.
 
Het gras bij de buren is altijd groener he ;)

Mito of RS, het heeft allebei zn plus en min punten. Voor de rest is het gewoon smaak of gevoel. De een vind een stugge vering met weinig afstelmogelijkheden fijn, de ander wil juist veel gepruts en zo comfortabel mogelijk rijden.
 
jullie hebben denk ik totaal geen idee waarover jullie spreken

de cagiva is een veel beter motor dan de aprilia en wel om volgende redenen:

- schitterende voorvering en schokbreker
- stuurdemper
- en een zeer goed 7 speed blok, wat bij een 2takt alleen maar beter is omdat je je powerband beter kan gebruiken
- warmtewisselaar bij de ontsteking
- en natuurlijk heeft ze ook powervalves

een full power mito heeft meer vermogen dan een rs (33PK), terwijl de laatste rs 125 motoren maar 28PK hebben op fullpower, dat is 5PK verschil hé mensen.

de RS heeft dan nog eens een vrij gevoelig motorblokje, en de 11kw versie heeft GEEN powervalves

jullie reacties waren zo subjectief als maar kan en in die tabel op pag2 staat dan nog eens de boring en de slag van een rs 50, echt lachen

de voorste rem van een rs voelt daarenboven nog eens erg sponzig aan, en zelfs bij de nieuwste rsjes is dat probleem nog niet helemaal van de baan

kies een racer, koop een mito

mvg Thomas

Dr staat 23,4 kw op het kenteken van de appie.. hoe kom jij er dan bij dat dat maar 28pk is :?

En als je rem sponig aanvoelt, moet je even je remvloeistof vervangen ;) Ik heb er namelijk geen last van, en als ik er wel last van hebben dan zou mijn NIEUWE gixxer het NOG erger hebben ;)
 
Laatst bewerkt:
Wees eerlijk.. Een RS125 wordt toch snel geassocieerd met een RS50. nog ff en je word van de weg gehaald om met oom agent naar de rollerbank te rijden. (ik heb verder niets tegen de RS hoor, en van de technische gegevens weet ik niets. maar ik heb liever iets wat verder bijna niemand heeft)

De Mito heeft daarentegen niets van een brommer uiterlijk. (naja.. miss een beetje vanwege het voormaat) maar wel een super tof uiterlijk. Voor mij dus de MITO (wel het nieuwere model, die met 2 ronde koplampen is om te kotsen :X )
 
Laatst bewerkt:
achja, ik heb er ook vaak opgestaan met mn scootaaah. 14pk op straat.. na een keer koppeling uit laten klappen was het al duidelijk, Bjorn is weer de lul.. maarja.. dom en jong dus dan doe je dat.

vandaar dat ik zo blij ben dat ik nu alleen nog maar hoef uit te kijken voor flitsers
 
Laatst bewerkt:
Haha, niet tegen appie, nogmaals. maar waarom moet ie nou zo op de 50 lijken:(

mito50-01.jpg


50cc O-)
 
Wees eerlijk.. Een RS125 wordt toch snel geassocieerd met een RS50. nog ff en je word van de weg gehaald om met oom agent naar de rollerbank te rijden. (ik heb verder niets tegen de RS hoor, en van de technische gegevens weet ik niets. maar ik heb liever iets wat verder bijna niemand heeft)

De Mito heeft daarentegen niets van een brommer uiterlijk. (naja.. miss een beetje vanwege het voormaat) maar wel een super tof uiterlijk. Voor mij dus de MITO (wel het nieuwere model, die met 2 ronde koplampen is om te kotsen :X )

ik werd vorige week ook van weggehaald omdat ik werd aangezien voor scooter o.i.d dus dat maakt niet uit :N

heb die agent btw nu aangeklaagt omdat ik me gekleineerd voelde :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan