Cagiva mito 600 project

RWB

Die hard MF'er
18 apr 2011
728
724
Abbenbroek
Beste mede motor fanaten,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een twee Cagiva Mito's (MK1) waarvan een met een kawasaki KLR600 blok. Ik ben van plan deze cagiva eerst weer volledig op te bouwen, wat daarna het plan is, is nog onbekend. :)

Zo stonden ze erbij bij aankoop:
1381010


Alle onderdelen gecleaned:
1381011


Montage:

1381018



Daarna begonnen met het plaatsen van de kabelboom. Door de vorige eigenaar is er een Cagiva Mito kabelboom in de kabelboom van de Kawasaki KLR verwerkt. Dit betekende dus één onsamenhangende brei van kabels (zie foto). Momenteel ben ik bezig met het uitdunnen van deze kabelboom naar enkel de essentiële componenten.

1381020


Zodra dit gedaan is kan ik gaan beginnen met het koelsysteem en de uitlaat. Nu is er voor de KVS leidingen zoals op de foto te zien is gebruik gemaakt van 90graden bochten, daarnaast is de plaatsing en het verloop van de leidingen onlogisch. Dit wil ik gaan aanpakken. Ik ben alleen nog opzoek naar een bedrijf waar gemakkelijk KVS leiding gekocht kan worden. Iemand een goed adres daarvoor?

Ik ben daarnaast ook nog opzoek naar een Cagiva Mito MK1 model tank, mocht iemand die hebben liggen dan hoor ik het graag.

Dit was het tot nu toe even.

Grt Robert
 
Ander blok in een mito frame vind ik altijd een TOP idee :)

Ben benieuwd.... zet hem op!

Later,

Loek
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Leuk, de mito is toch een "cute" ding!
Die aprilia tank staat 'm ook goed.

Een 2T frame met een dikke 4T 1-cilinder doet me wel ergens aan denken... (SZR660). O-)
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Ja, mogelijk is het wel. De RDW kijkt naar de constructie. Maar je moet wel aan kunnen tonen hoe je aan het frame en het blok gekomen bent. Er is ergens een topic van iemand die een Kawa blok in een Laverda frame gehangen heeft, Kawaverda? Hij kan je vast meer vertellen over de keuring.
 
Ja, mogelijk is het wel. De RDW kijkt naar de constructie. Maar je moet wel aan kunnen tonen hoe je aan het frame en het blok gekomen bent. Er is ergens een topic van iemand die een Kawa blok in een Laverda frame gehangen heeft, Kawaverda? Hij kan je vast meer vertellen over de keuring.
Deze bedoel je denk ik:
 
Je zult alles zo origineel mogelijk moeten opbouwen, tot aan claxon, reflectors ed toe. Is geloof ik ook best prijzig die keuring. Ik had een Suzuki GT550 2 takt 3 cilinder blok in een Kawa ZXR400 rijwielgedeelte, zat een kawa kenteken op maar moest eigenlijk over gekeurd worden, dat heb ik niet gedaan vanwege voorgaande en het geheel verkocht.
 
Als ik de spullen zo zie die in deze bitza gaan denk ik dat de 700 euro voor een IK er ook nog wel bij kunnen.
 
Vast, maar bij een individuele keuring moest je toch kunnen aantonen dat het frame in eigen beheer geproduceerd is? Dat is volgens mij al het lastige in dit geval. Het zal om een herkeuring van een bestaand kenteken moeten gaan volgens mij.

En hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet.

Hopelijk gaat die keuring geen belemmering voor het project vormen :P

Anders kan hij altijd nog leuk op circuit, scheelt een hoop werk O-)

Later,

Loek
 
Als ik de spullen zo zie die in deze bitza gaan denk ik dat de 700 euro voor een IK er ook nog wel bij kunnen.
Wat bedoel je hiermee:?

Uitzoeken van een eventueel kenteken ga ik nog doen. Eerst maar een zorgen dat hij rijd en er een beetje fatsoenlijk uitziet;). Wat daarna het plan is moet ik nog bekijken.

Ik zat inderdaad ook te denken over het uitsluitend gebruik van de Cagiva op het circuit. Zal wel leuk rijden met zo lichte motor en relatief veel vermogen.

Aankoopbewijs van frame heb ik wel in bezit (hand geschreven verklaring vorige eigenaar), daarnaast heeft het frame eerder wel op kenteken gestaan. Weet niet wat dit betekend voor eventuele keuring. Maar zoals gezegd is dat toekomstmuziek.

Robert
 
Als het frame al op kenteken heeft gestaan zal dat de keuring verspoedigen echter zul je denk ik een toelatingskeuring moet doen omdat er een ander blok in hangt. Toelatingskeuring motor | RDW Ik weet niet of je dat met 700 euro keuringskosten gaat halen. Ik meen voor mijn kawasuki dat het iets van 1500 zou zijn.
 
Ik bedoel daarmee dat je niet bezuinigd op onderdelen. Het wordt geen 500 euro project waarbij de keuring in verhouding heel duur wordt.
 
Naja het was wel de bedoeling om het low-budget te houden. Al het bovenstaande was ik minder dan 600euro voor kwijt. En ik ben niet van plan om er duizenden euro's in te stoppen. Ben ook nog maar een arme student '(
 
Dan hoop ik dat je heel handig bent. Een uitlaat en een radiator pas maken en nog tientallen kleine randzaken lopen enorm in de papieren als je het moet kopen.
 
Dat komt voor de meeste zaken wel goed, kijk ook eens in mijn andere topic suzuki tr250 project

Tuurlijk er zullen onderdelen zijn die zelf niet te maken zijn in verhouding met de kostprijs van een koopdeel. Zo ga ik bijvoorbeeld niet aan de slag om zelf kuipwerk te maken ;).
 
Een ouder frame is wel handiger wat ombouw betreft.
Kennis wilde mito met rd blok bouwen
Maar die was van 2000.
Dan zijn de eisen anders

Denk dat je ook lokaal kan keuren

Zou eens bellen als je het wilt weten
 
Ik heb de enfield vanwege dieselombouw ook laten keuren.
Kosten 60 euro en enige stress bij de keurmeester. :Y
Ik moest de bon laten zien dat ik't dieselblok braaf gekocht had en m'n kop gehouden over het subframe wat ik er in heb gelast.
 
Vooral er voor zorgen dat je aan kan tonen hoe en waar en van wie je aan de onderdelen bent gekomen.
Ze zijn bij rdw daar heel scherp op. Vooral om te voorkomen dat er gestolen onderdelen gebruikt worden.
 
Nog een topic over het wijzigen van een blok..
 
Tja, als rasechte Mito-fan vind ík het alleen maar retezonde zon project maar goed.. In een Mito hoort geen ander blok en zéker geen 4t. Das vloeken in de kerk_O- Maargoed, moet ieder voor zich weten. Een EV frame kan het in elk geval zeker wel aan.
Bij HWMotoren staat al heeeeeeeeeeeel lang een MK mito tk met 1cil 4t blok. Een 650 dus wellicht een Honda Dominator ofzo.
Speurders.nl: Cagiva MITO 125 (bj 1992)
Staat ook niet op het kenteken volgens mij.
Wat verstaan ze onder 'wijzigen blok'. Misschien moet je volgens de letter de wet bij een ander origineel blok al wel herkeuren, geen idee. Kan me niet voorstellen dat het met E50 geklaard is.
Als het op kenteken moet ben je met 4t wél beter af. Betwijfel of je nu nog een 2t ingekeurd krijgt die niet Euro xx is.
 
Ik denk dat bij HWmotoren sprake is van een Suzuki blok.
Eind jaren '90 werden in de SOS races ernstig getunde Yamaha XTZ660 blokken gebruikt. Die werden in TZR125 frames gehangen. Volgens mij werd in die tijd ook het Mito frame gebruikt.
 
Ik denk dat bij HWmotoren sprake is van een Suzuki blok.
Eind jaren '90 werden in de SOS races ernstig getunde Yamaha XTZ660 blokken gebruikt. Die werden in TZR125 frames gehangen. Volgens mij werd in die tijd ook het Mito frame gebruikt.

:Y ik herkende het blok niet zo snel maar lijkt idd een DR650.:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan