Cagiva mito SP525 kopen

Wel of niet kopen.

  • Wel kopen, succes met importeren.

    Stemmen: 2 66,7%
  • Niet kopen, ziet er slecht onderhouden uit.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niet kopen, dit is te duur voor de staat.

    Stemmen: 1 33,3%
  • Wel kopen, ik ga met je mee.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    3
Status
Niet open voor verdere reacties.

robinjohnson623

ZAC Sport 600 #623
12 dec 2013
1.070
16
Groningen
Dag vrienden en vriendinnetjes van het motor-forum,

Ik ben in onderhandeling met een Duitser over het kopen van zijn motor,
het betreft een Cagiva Mito SP525 zoals de titel al zegt.

Ik wil deze kopen alleen ik vind het moeilijk om zelf te oordelen hoeveel hij waard is,
aangezien ik hem alleen op een filmpje heb gezien (kun je ook een filmpje hier toevoegen?)
en omdat ik hem wil kijk ik natuurlijk een beetje door een 'rooie' bril.

Ook had ik al uitgezocht hoe en wat ik moet doen om hem intevoeren.
Nu leek het mij ook leuk als sommige mf'ers mee willen om hem op te halen en samen met mij terug te rijden. :]
Maar hij vraagt er zelf iets minder als €2000,- voor vinden jullie dit reëel?
En wat is nog belangrijk om aan hem te vragen voor ik hem koop?

Alle adviezen en opmerkingen zijn welkom. :)

EDITS;
hem wat screenshots gemaakt van het filmpje:
\/ Voorkant sp525 \/
full

\/ zijkant sp525 \/
full

\/ instrumenten sp525 \/
full

\/ achterkan sp525 \/
full


In het algemeen had ik een goeie indruk maaar...
Had wel wat kleine krasjes/scheurtjes,
wel 12000 km geleden groote service beurt,
Zadel zit er ook gewoon bij maar accu was leeg,
er was wat accu zuur gelekt,
maar had hem nooit laten vallen.
...verder vind ik hem er zeer netjes uitzien.
km stand net over 21000 en uit eind 2009

Nu is het wachten tot ik mijn AVD heb gehaald volgende maand om hem op te kunnen halen.
Deze week mijn AVB binnen theorie had ik al, maar dus leek het mij leuk om met een groep daar heen te gaan en dan samen terug te rijden (op eendag kenteken).
 
Laatst bewerkt:
Wat is nu echt het verschil tussen een sp525 waar ik nog nooit van gehoord had en een 125??

Die mito 125's heb je er rond 1000 euro dacht ik, maar is wel eens zoeken
 
Wat is nu echt het verschil tussen een sp525 waar ik nog nooit van gehoord had en een 125??

Die mito 125's heb je er rond 1000 euro dacht ik, maar is wel eens zoeken



De sp 525 is de laatste serie Mito's die Cagiva heeft gemaakt.

@ts, wat is het bouwjaar en km stand van de motor?
 
km stand is te zien in foto 3: net iets over 21000, bouwjaar eind 2009.



Op marktplaats staat er een uit 94 waar ze ook bijna €2000.- voor vragen, dus als de motor verder in goede staat is lijkt de prijs redelijk.

En het is een Cagiva dus dat is sowieso al goed ;)
 
Op marktplaats staat er een uit 94 waar ze ook bijna €2000.- voor vragen, dus als de motor verder in goede staat is lijkt de prijs redelijk.

En het is een Cagiva dus dat is sowieso al goed ;)

@Red Force:
Haha ja ik heb er ook wel een goed gevoel over alleen denk dat deze persoon a-technisch is,
met andere worden als ik hem heb wil ik haar technische liefde geven :j.

Ontopic:
Jammer dat vrienden van mij nog niet bezig zijn met hun motor rijbewijs anders zou ik met hun daar heen gaan,
vind het wel zo leuk om zelf terug te rijden ipv met kar de motor achterop.

het ligt toch niet zo ver over de grens, dus als iemand dit leuk lijkt? :9
 
Er is vast wel een topic van jouw regio op m-f, als je het daar vraagt maak je meer kans denk ik.
Vrienden met een motorrijbewijs zullen er niet veel worden denk ik, toen ik mijn rijbewijs ging halen wilden al mijn vrienden ineens ook motor rijden, uiteindelijk heeft er maar 1 daadwerkelijk zijn rijbewijs gehaald....
 
@Red Force:
Haha ja ik heb er ook wel een goed gevoel over alleen denk dat deze persoon a-technisch is,
met andere worden als ik hem heb wil ik haar technische liefde geven :j.

Ontopic:
Jammer dat vrienden van mij nog niet bezig zijn met hun motor rijbewijs anders zou ik met hun daar heen gaan,
vind het wel zo leuk om zelf terug te rijden ipv met kar de motor achterop.

het ligt toch niet zo ver over de grens, dus als iemand dit leuk lijkt? :9


Ik woon aan de grens bij bij Nordhorn. Is dat in de buurt?
 
Ik woon vlak bij jouw in Groningen stad,
Reed vorige week woensdag nog op de schakkelbrommert door Noordhorn.
Maar nee het is nog wel 500km hiervandaag maar vanaf limburg (gratis OV) niet erg ver.

Celeritate, ik las in ander topic dat jij een RS 125 wou importeren als we dat nu samen doen scheelt weer in reis en transport kosten.

Lijkt mij wel leuk om een keerte te toeren :]

Edit; of bedoel je Nordhorn tegen de Duitse grens aan bij Overijssel. (waarschijnlijk wel, niet goed gelezen :$)
 
Laatst bewerkt:
Ik woon vlak bij jouw in Groningen stad,
Reed vorige week woensdag nog op de schakkelbrommert door Noordhorn.
Maar nee het is nog wel 500km hiervandaag maar vanaf limburg (gratis OV) niet erg ver.

Celeritate, ik las in ander topic dat jij een RS 125 wou importeren als we dat nu samen doen scheelt weer in reis en transport kosten.

Lijkt mij wel leuk om een keerte te toeren :]

Edit; of bedoel je Nordhorn tegen de Duitse grens aan bij Overijssel. (waarschijnlijk wel, niet goed gelezen :$)

Ja ik bedoel inderdaad in overijssel:(

Was 11 kw maken en was in Rotterdam. Gaat niet meer door. Kost mij toch te veel geld. Motor kost al 2950 euro en dan het 11 kw maken nog.
Ik heb al een goede motor die al op zn top van vermogen zit en op 11 kw kenteken is. En daar heb ik ook al behoorlijk wat geld in verstookt :P


Dat is nog wel een eind weg 500 km :/
Je kunt beter de Cagiva ophalen met aanhanger. Je weet nooit of je pech krijgt onderweg. En je moet dan ook wel 3/4 keer tanken.
En het kan natuurlijk ook gaan regenen. B|
Hopen dat je ouders een zuinige diesel hebben :P
 
Ja ik bedoel inderdaad in overijssel:(

Was 11 kw maken en was in Rotterdam. Gaat niet meer door. Kost mij toch te veel geld. Motor kost al 2950 euro en dan het 11 kw maken nog.
Ik heb al een goede motor die al op zn top van vermogen zit en op 11 kw kenteken is. En daar heb ik ook al behoorlijk wat geld in verstookt :P


Dat is nog wel een eind weg 500 km :/
Je kunt beter de Cagiva ophalen met aanhanger. Je weet nooit of je pech krijgt onderweg. En je moet dan ook wel 3/4 keer tanken.
En het kan natuurlijk ook gaan regenen. B|
Hopen dat je ouders een zuinige diesel hebben :P

Oh haha dacht even jij woont vlak bij mij :P,
Hmm jammer ja maar je bent wel tevreden met je (Aprilia MX 125?) toch?
en is idd wel ongelooofelijk duur..

Ja mijn ouders hebben wel een diesel zonder trekhaak. B|
Alleen ik woon niet meer thuis, ik woon al 2 jaar op kamers nu.
en het leek mij juist wel een avontuur om hem zelf terug te rijden,
ik rij in wat voor weer dan ook en tanken moet ik sowieso wel.. ik vind rijden veels te mooi.
En anders ga ik met OV naar Limburg en dan maar met de bus naar duitsland.
 
Ja, had gekunt :P

Ik ben wel tevreden, maar ik wil een racer erbij.

Oej dat is wel vervelend.
Waar is dat dan in DE?

Misschien dat ik wil mee wil met de auto van mn ouders (Opel Corsa diesel, met trekhaak :P 1 op 23)
Heel misschien hé!

Vergeet niet dat je 500 km heen moet een 500 km terug. En dat is lang hoor! En vooral op een 2 takt.
 
Ja, had gekunt :P

Ik ben wel tevreden, maar ik wil een racer erbij.

Oej dat is wel vervelend.
Waar is dat dan in DE?

Misschien dat ik wil mee wil met de auto van mn ouders (Opel Corsa diesel, met trekhaak :P 1 op 23)
Heel misschien hé!

Vergeet niet dat je 500 km heen moet een 500 km terug. En dat is lang hoor! En vooral op een 2 takt.

Weet zo niet precies meer uit mijn hoofd waar, maar het zat tegen Luxemburg aan,
En ja ik ben misschien een beetje gek.. maar ik weet wat ik wil.
en dan moet ik er maar een beetje meer moeite voor doen, dit ding is ook zo ongelofelijk exclusief.
En ze zijn ook niet hier te koop helaas, het nieuwe of oudere model is niet veel te vinden..
en al helemaal niet met 11kw op kenteken. :-(
Als ik dan toch moet importeren heb ik liever het nieuwere model, ookal is het een eind weg.

Hey tof aangeboden!
Ik hoor wel hoe je er overdenkt als het zo ver is,
en het is idd wel lang ja.. langste stuk dat ik nu op mijn brommert heb gereden is 100km. O-)
 
Laatst bewerkt:
Bedenk wel dat een 2t motor nog wat nauwer naar onderhoud luistert als een brommer. Als je kijkt naar een vergelijkbare Aprilia RS125 is de prijs voor het bouwjaar niet duur. Maar is afhankelijk van het onderhoud. Bij de RS125 dien je elke 8000 je zuiger te controleren en elke 16.000 te vervangen. Meestal word alleen bij 12.000 vervangen. Wil je een 2t goed rijden zal je na aanschaf gelijk het blok open kunnen trekken om te kijken ni welke staat alles is. 21.000 is stevig als het blok nog nooit open is geweest.
500km is best te doen. Ik ben op mijn RS125 ook naar de Moezel geweest, maar word een lange dag want je moet er ook nog heen.
 
Bedenk wel dat een 2t motor nog wat nauwer naar onderhoud luistert als een brommer. Als je kijkt naar een vergelijkbare Aprilia RS125 is de prijs voor het bouwjaar niet duur. Maar is afhankelijk van het onderhoud. Bij de RS125 dien je elke 8000 je zuiger te controleren en elke 16.000 te vervangen. Meestal word alleen bij 12.000 vervangen. Wil je een 2t goed rijden zal je na aanschaf gelijk het blok open kunnen trekken om te kijken ni welke staat alles is. 21.000 is stevig als het blok nog nooit open is geweest.
500km is best te doen. Ik ben op mijn RS125 ook naar de Moezel geweest, maar word een lange dag want je moet er ook nog heen.

Ik denk zoals genoemd dat deze eigenaar a-technisch is en dat ik er sowieso even na wil/moet kijken.
Heb helaas nog niet genoeg sleutel ervaring maar vind het wel erg mooi om te doen :Y
Ben nu 2e jaars Engineer dus met mijn handen werken wil ik alleen maar beter kunnen.

Ik geloof meteen dat het een langedag word, maar voor wat hoort wat toch? :)
Hoe heb jij je motor opgehaald met een kar of heb jij hem op eendagskenteken terug gereden?
(mag dat eigenlijk wel en hoe zit het met verzekering?)
 
Hij vraagt ook €2000 :(
Of ik nu naar Vlanderen Belgie ga of naar zuid-west Duits land. Kan ik net zo goed ophalen welke ik graag wil ;) toch?

Ik kan ook nog geld van de vraagprijs afkrijgen van de SP525. :) alleen dan is de vraag of dat komt door slecht onderhoud/staat of a-technische kennis van waarde.
 
Update:
Heb in principe een overeenkomst met de verkoper,
Ben nu aan het lezen bij de How-to hoe ik het beste kan importeren..
en nu nog kijken hoe ik daar kom zonder auto. :o
 
Het is toch gemakkelijker om er met een aanhanger of busje heen te rijden.

Aanvragen eendagskentekenbewijs:
Het eendagskentekenbewijs is alleen in Nederland geldig en alleen op de keuringsdag.
Het eendagskentekenbewijs geldt voor:
Voertuigen zonder Nederlands kenteken
voor keuringen waarbij het kenteken ongeldig is verklaard en weer opnieuw geactiveerd moet worden.

Het voertuig met het eendagskenteken moet op de dag van het onderzoek in Nederland verzekerd zijn.

Ik zou hem alleen kopen als je zelf kunt sleutelen, of genoeg geld over hebt om het te laten doen.
Er lekt niet zomaar accuzuur uit een accu, dus mijn (ietswat snel getrokken) oordeel is dat eraan geprutst is. Bij deze km-stand raad ik je sowieso aan om goed naar de lagers te kijken en te vervangen indien nodig, de zuiger te vervangen.
Hij draait 4k RPM stationair, dus lijkt me de afstelling niet helemaal helder (of de man zat met het gas te spelen).
Let er ook goed op of de kabelboom nog overal intact is, want dat zit bij zo'n Mito allemaal heel dicht op elkaar weg gestopt, waardoor het lastig is om daar iets van te repareren.
En het is een moooie motor, dus succes met de koop :) maar let erop wat je koopt
 
Laatst bewerkt:
Het is toch gemakkelijker om er met een aanhanger of busje heen te rijden.

Aanvragen eendagskentekenbewijs:Ik zou hem alleen kopen als je zelf kunt sleutelen, of genoeg geld over hebt om het te laten doen.
Er lekt niet zomaar accuzuur uit een accu, dus mijn (ietswat snel getrokken) oordeel is dat eraan geprutst is. Bij deze km-stand raad ik je sowieso aan om goed naar de lagers te kijken en te vervangen indien nodig, de zuiger te vervangen.
Hij draait 4k RPM stationair, dus lijkt me de afstelling niet helemaal helder (of de man zat met het gas te spelen).
Let er ook goed op of de kabelboom nog overal intact is, want dat zit bij zo'n Mito allemaal heel dicht op elkaar weg gestopt, waardoor het lastig is om daar iets van te repareren.
En het is een moooie motor, dus succes met de koop :) maar let erop wat je koopt

Hey Jeroen bedankt voor je reactie,
Ik doe zelf een techniek opleidingen vind het geweldig om dit soort dingen beter te leren/kunnen.
Hij koopt een nieuwe accu voor de prijs dat ik hem kan ophalen,
het lijkt mij ook erg slim om te kijken hoe de staat van de motor zijn motor is,
hij loopt niet zo veel stationair dit plaatje is uit een filmpje van de motor die ik koop.
Italianen en electro he haha, maar je hebt wel gelijk ik denk dat het verstandig is om er naar te kijken.

Ik ga waarschijnlijk toch met een vriend van mij met de auto. :)
 
Celeritate, geld jouw aanbod nog voor het ophalen met auto'tje?
Mijn vader wil gewoon niet zijn busje uitlenen :(
En verder kan ik van niemand een auto lenen, ook is het helaas moeilijk om iets te huren met 18 en half jaar rijbewijs.

Daarnaast kan ik niet wachten! :]
Tot hij hier staat en ik er op mag rijden met mijn rijbewijs.. Alleen dan nog alles regelen voor import.
 
UPDATE!
De motor gaan 2 vrienden en ik ophalen op de *12e van Juli,
  • Deze lijst klopt niet meer, kijk in het vervolg topic hoe wij hem ophalen
erg prijzig allemaal maar je moet het er voor over hebben,
want dit is wat ik echt wil. :]

en nog even een fotootjes voor het idee :)


full



full




Slotje ivm vervolg topic: Cagiva mito SP525 ophalen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan