Camera zekeren aan helm

Kamikaze93

Die hard MF'er
3 apr 2013
578
0
Zuid-Holland Zuid
Aangezien ik gisteren een spikspinternieuwe tweedehands Drift camera heb gekocht, begon ik me toch wat af te vragen.

Er komt een moment dat de adhesive mount besluit los te laten, en dan valt je camera ter pletter.

Nu kwam ik bij V-nix het volgende tegen:
Actioncamera Kopen? Actioncamera direct online kopen | V-Nix.nl

Klinkt op zich goed, maar hoe kun je hiermee (of met ander kabeltje) de camera (met mount) een beetje fatsoenlijk zekeren?
Aan de universele clip van de Drift zitten twee gaatjes waar het kabeltje door zou kunnen om vervolgens met een handig knoopje vast te zetten.

Dan resteert de andere kant; waar is die fatsoenlijk vast te maken? Ik zat zelf te denken aan de helm.

Maar;
- Één van de twee kanten moet makkelijk los te maken zijn, zodat de camera ook los gehaald kan worden, en aangezien de universele clip vast zit aan de camera, zal de helmkant dus makkelijk demontabel moeten zijn. Of er moet een makkelijke, maar stevige knoop zijn die je kunt gebruiken zodat de camera kant makkelijk demontabel wordt.
- Hoe is de camera fatsoenlijk aan de helm te zekeren, zonder de helm te verzieken (boren e.d.)?
- Zijn er ook andere stevige/ handig opties om de camera aan te zekeren?


Hoe hebben mijn mede filmers dit opgelost?
 
Laatst bewerkt:
GoPro kopen :Y

Maar even serieus, mijn GoPro zeker ik alleen als ik de zuignap gebruik, voor adhesive mounts echt niet. Die dingen zitten zo stevig vast dat ze niet loskomen. Als je het toch niet vertrouwt zou ik een lusje in het touwtje maken en je kinbandje daar doorheen halen.
 
Aan de universele clip van de Drift zitten twee gaatjes waar het kabeltje door zou kunnen om vervolgens met een handig knoopje vast te zetten.

Dan resteert de andere kant; waar is die fatsoenlijk vast te maken? Ik zat zelf te denken aan de helm.
Schroefoog%20-%20staal%20verzinkt.jpg
 
Ik was eerst ook twijfelachtig over de bevestiging van die plakker op de helm, maar die zit zo stevig vast das geen probleem. je zou met een vislijntje wat kunnen doen, zon camera weegt toch niks.
 
Aangezien ik gisteren een spikspinternieuwe tweedehands Drift camera heb gekocht, begon ik me toch wat af te vragen.

Er komt een moment dat de adhesive mount besluit los te laten, en dan valt je camera ter pletter.

Nu kwam ik bij V-nix het volgende tegen:
Actioncamera Kopen? Actioncamera direct online kopen | V-Nix.nl

Klinkt op zich goed, maar hoe kun je hiermee (of met ander kabeltje) de camera (met mount) een beetje fatsoenlijk zekeren?
Aan de universele clip van de Drift zitten twee gaatjes waar het kabeltje door zou kunnen om vervolgens met een handig knoopje vast te zetten.

Dan resteert de andere kant; waar is die fatsoenlijk vast te maken? Ik zat zelf te denken aan de helm.

Maar;
- Één van de twee kanten moet makkelijk los te maken zijn, zodat de camera ook los gehaald kan worden, en aangezien de universele clip vast zit aan de camera, zal de helmkant dus makkelijk demontabel moeten zijn. Of er moet een makkelijke, maar stevige knoop zijn die je kunt gebruiken zodat de camera kant makkelijk demontabel wordt.
- Hoe is de camera fatsoenlijk aan de helm te zekeren, zonder de helm te verzieken (boren e.d.)?
- Zijn er ook andere stevige/ handig opties om de camera aan te zekeren?


Hoe hebben mijn mede filmers dit opgelost?
Als het zo,n 3M plak ding is die blijven zeker weten tot 220 vast zitten weet ik uit ervaring. Ding zat na de rit niks losser *O*
 
Als het zo,n 3M plak ding is die blijven zeker weten tot 220 vast zitten weet ik uit ervaring. Ding zat na de rit niks losser *O*

Die dingen werken alleen niet met kou B| dan wilt de lijm nog wel is hard worden er van.
Maar als je niet rijd met de kou met een goede plakker blijft die echt zitten :Y
 
Laatst bewerkt:
GoPro kopen :Y

Maar even serieus, mijn GoPro zeker ik alleen als ik de zuignap gebruik, voor adhesive mounts echt niet. Die dingen zitten zo stevig vast dat ze niet loskomen. Als je het toch niet vertrouwt zou ik een lusje in het touwtje maken en je kinbandje daar doorheen halen.
Kabeltje door het kinbandje heen halen had ik nog niet aan gedacht. Een even uitzoeken wat de mogelijkheden doormee zijn.
Als iemand een foto heeft van hoe hij/zij het kabeltje door doorheen heeft gehaald, is die altijd welkom.


Die dingen werken alleen niet met kou B| dan wilt de lijm nog wel is hard worden er van.
Maar als je niet rijd met de kou met een goede plakker blijft die echt zitten :Y
Dat is dus het probleem. Nederland kent lekkere warm (en natte) zomers, maar in de winter kan het wel eens goed koud zijn. En zeker aangezien mijn helm in een onverwarmde schuur ligt en ik mijn camera volgend voorjaar ook nog heen wil houden leek het zekeren me wel handig.

En... Better safe than sorry. Zo'n kabeltje kost toch drie keer niets over het algemeen
 
Super! Vooral die laatste twee foto's was wat ik zocht. Want ik zat een beetje met "en dan heb je een draadje over, en dan?". OM het nekbandje dus.

Bedankt voor de opheldering! Ik ga dit weekend even creatief proberen te zijn.
 
Kun je hem niet beter aan je motor vastmaken. Vind de beelden altijd zo onrustig als de camera aan de helm vast zit.
Ieder zijn smaak zullen we maar zeggen. Vind zelf juist de POV beelden veel "leuker" dan een vast punt vanaf de motor.

Aan de helm vastgeschroefd 8-)

[afbeelding]

Vastschroeven wil ik juist vermijden, omdat dit de helm toch enigszins verzwakt of de kans hierop groter is.
 
die 3 M dingen plakken inderdaad voortreffelijk en er zal ongetwijfeld niks gebeuren maar zo'n zekeringsdraadje zit niet in de weg en geeft toch een gerust gevoel.
 
Vastschroeven wil ik juist vermijden, omdat dit de helm toch enigszins verzwakt of de kans hierop groter is.

Deze is vastgeschroefd aan het mechanisme van de helm en niet door de schaal zelf.
De helm moet wel goed aansluiten aan je hoofd ,anders krijg onrustig beeld door flakkeren van de helm door de rijwind.
 
die 3 M dingen plakken inderdaad voortreffelijk en er zal ongetwijfeld niks gebeuren maar zo'n zekeringsdraadje zit niet in de weg en geeft toch een gerust gevoel.
Het is ook vooral voor het gevoel. "Stel voor dat... Dat kost dat me mijn camera van xxx euro", dat idee.

Want áls hij valt, voel je je zo dom dat je niet even een kabeltje van een paar euro gebruikt hebt om het te zekeren.


Deze is vastgeschroefd aan het mechanisme van de helm en niet door de schaal zelf.
De helm moet wel goed aansluiten aan je hoofd ,anders krijg onrustig beeld door flakkeren van de helm door de rijwind.

Zit hij bij jou dan op het vizier?
Dat gaat bij mij dan niet werken, want ik rij heel vaak met dat ding open, maar knal hem ook regelmatig dicht. Dus dan mis je ineens een deel beelden.
 
Nee,waar ie aan vast vast geschroefd is,is een klep wat vast gefixeerd zit. Om vizier te verwisselen moet je hem in bepaalde hoek verdraaien en kun je achter bij het mechanisme komen.
full



full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan