campings waar je fikkie mag steken - database topic

Ik lees nu ook in de reviews dat het sinds vorig jaar is overgenomen en er nu veel luxe tipi's staan en een mobiele horecakar.
Ik gok dat het echte vrije camperen daar nu minder vrij is.
Mss ga ik daar nog eens kijken.
Staat me iets van bij dat de vorige eigenaar vorig jaar is overleden, daarom zal het waarschijnlijk overgenomen zijn. Jammer dat dat luxe glamping gedoe steeds meer van dat soort plekken overneemt.
 
Onlangs nog een mooie camping gevonden

Zwitserland: Camping Mattli in Göscheneralp
Ligt aan het einde van een doodlopend dal, een kilometer of 7 vanaf de doorgaande weg en ongeveer 15km vanaf Andermatt. Een prima uitvalsbasis voor de bekende passen dus. Er kunnen geen auto's op het veld, maar met de motor kan (en mag) wel. Vuurtje stoken bij de tent is toegestaan, hout is ter plekke te koop, of zelf zoeken. Wel een stukje lager dan, want in de omgeving staan vrij weinig bomen. Verwacht geen luxe, want er is geen stroom en geen warm water. Douches zijn er niet, wel toiletten en drinkwater. Lekker primitief dus, maar daar is de prijs dan ook naar. Tientje per nacht is voor Zwitserse begrippen bijna gratis. Op 10 minuutjes lopen heeft dezelfde familie een guesthouse, daar kan je eventueel wel douchen. Of je springt gewoon lekker in het kraakheldere bergmeertje. Je moet ervan houden, maar voor mij komt dit redelijk dicht in de buurt van de ideale camping. Ruim 1500 meter hoog, dus de avonden en nachten zijn fris.
DABE274A-FFD0-4759-99AF-EA77B56F16B1.jpeg
F88F1332-2A0C-4855-96B3-3E1E9AA9376C.jpeg

DF3A7D4B-3556-43D5-AFF4-510792580622.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan