Appie Staartje
Die hard MF'er
hoi,
laast had ik jullie wijze raad gevraagd toen ik op zoek was naar een 125 cc motorblokje voor een zelfbouw crosscartje. Ik was er niet over uit of ik een 1 of een twee cilinder moest kopen, maar naar aanleiding van de meeste reacties leek een twee cilinder me iets beter voor mij doeleind.
En toen ik afgelopen week een 125 cc honda 2 cil 4 tact blokje (compleet met 2 bobines, uitlaatbochten, 2 carbs en de rest van de benodigde spullen om hem aan het lopen te krijgen) voor mijn ogen kreeg was de keuze snel gemaakt. De vorige eigenaar heeft hem goed onderhouden ( nieuwe nokkenasketting + spanner) en het is een pittig blokje: 17 pk bij 11.500 toeren .
Dus ik ben net het blokje een beetje aan het schoonmaken en de carbs, toen ik de bovenkant van de standaard keihin 22mm openschroef om 1 gasschuif na te kijken (hij liep wat stroef tov de andere) bleek dat de naald los in de schuif (het pijpje op de foto) zat en bij de andere zat ie er vast in.Ik heb als het gelukt is een foto bijgevoegd van de schuif met de naald eruit. Ik kan voor derest niks raars zien, beide naalden zaten aan de bovenkant vast met een e-clip. Omdat ik wel al vaak genoeg carbs onder mijn ogen heb gehad, maar nog nooit een gasschuif , wou ik graag van jullie weten wat er mis is. Alvast bedankt, Appie
laast had ik jullie wijze raad gevraagd toen ik op zoek was naar een 125 cc motorblokje voor een zelfbouw crosscartje. Ik was er niet over uit of ik een 1 of een twee cilinder moest kopen, maar naar aanleiding van de meeste reacties leek een twee cilinder me iets beter voor mij doeleind.
En toen ik afgelopen week een 125 cc honda 2 cil 4 tact blokje (compleet met 2 bobines, uitlaatbochten, 2 carbs en de rest van de benodigde spullen om hem aan het lopen te krijgen) voor mijn ogen kreeg was de keuze snel gemaakt. De vorige eigenaar heeft hem goed onderhouden ( nieuwe nokkenasketting + spanner) en het is een pittig blokje: 17 pk bij 11.500 toeren .
Dus ik ben net het blokje een beetje aan het schoonmaken en de carbs, toen ik de bovenkant van de standaard keihin 22mm openschroef om 1 gasschuif na te kijken (hij liep wat stroef tov de andere) bleek dat de naald los in de schuif (het pijpje op de foto) zat en bij de andere zat ie er vast in.Ik heb als het gelukt is een foto bijgevoegd van de schuif met de naald eruit. Ik kan voor derest niks raars zien, beide naalden zaten aan de bovenkant vast met een e-clip. Omdat ik wel al vaak genoeg carbs onder mijn ogen heb gehad, maar nog nooit een gasschuif , wou ik graag van jullie weten wat er mis is. Alvast bedankt, Appie