Carbs afstelling

1 mei 2021
12
1
Hallo allemaal, ik heb mijn carbs schoongemaakt, een aantal dingen vervangen, afgesteld “Bench tuning”. Motor start direct, stationair prima, gasreactie goed. Maar nu komt het: na een paar honderd meter rijden, opgewarmd, slaat de motor dood en heeft hij geen kracht meer. Afgekoeld, weer prima starten en goede gasreactie. Wat is hier het probleem? Iemand een idee? Alle reacties meer dan welkom, alvast bedankt.
 
Hallo allemaal, ik heb mijn carbs schoongemaakt, een aantal dingen vervangen, afgesteld “Bench tuning”. Motor start direct, stationair prima, gasreactie goed. Maar nu komt het: na een paar honderd meter rijden, opgewarmd, slaat de motor dood en heeft hij geen kracht meer. Afgekoeld, weer prima starten en goede gasreactie. Wat is hier het probleem? Iemand een idee? Alle reacties meer dan welkom, alvast bedankt.
Het probleem beschrijf je zelf al, maar waarschijnlijk zoek je een oplossing?

Tankbeluchting lijkt mij pas na een paar km op doen spelen.
Ik zou de oplossing eerder in de toestroom van de benzine zoeken, bv een geknelde leiding of dichtgeslagen filtertje.

Welkom op mf trouwens.
 
"Bench tuning": vrij vertaald, het op het oog afstellen van de carbs op je werkbank. ✌.
Dank je Raymond.
Dat is bench synchronisatie. Dan nog moet je synchroniseren met lopende motor. Het is enkel een basisafstelling. Vlotter hoogtes correct afgesteld en alle vacuüm slangen juist gemonteerd? Brandstoftoevoer gecontroleerd?
 
Benzinekraan functioneert in alle standen goed. Tank ontluchting blijkt inmiddels ook in orde. Alle interne benzinefilters zijn vernieuwd. Blijft over misschien die eventuele beknelde benzineleiding. Er zit nu tussen de benzinekraan en de carbs een extra benzinefiltertje (zo'n plastieke) maar daar is eigenlijk weinig plaats voor. Misschien is dat de oorzaak, moet ik nog uitzoeken.
 
Benzinekraan functioneert in alle standen goed. Tank ontluchting blijkt inmiddels ook in orde. Alle interne benzinefilters zijn vernieuwd. Blijft over misschien die eventuele beknelde benzineleiding. Er zit nu tussen de benzinekraan en de carbs een extra benzinefiltertje (zo'n plastieke) maar daar is eigenlijk weinig plaats voor. Misschien is dat de oorzaak, moet ik nog uitzoeken.
Dat is verdachte nummer 1.
 
Maar toch, dat filtertje zit er al jaren en nooit problemen mee gehad. Wel zo nu en dan vervangen voor een schoon exemplaar. Maar goed, het zou zomaar kunnen dat die nu problemen geeft.
 
Hallo allemaal, ik heb mijn carbs schoongemaakt, een aantal dingen vervangen, afgesteld “Bench tuning”. Motor start direct, stationair prima, gasreactie goed. Maar nu komt het: na een paar honderd meter rijden, opgewarmd, slaat de motor dood en heeft hij geen kracht meer. Afgekoeld, weer prima starten en goede gasreactie. Wat is hier het probleem? Iemand een idee? Alle reacties meer dan welkom, alvast bedankt.

Laadspanning al gecontroleerd?
 
"Een aantal dingen vervangen": lucht/benzine stelschroef incl. veertjes, ringetjes, rubbertjes, vlotternaald + behuizing en filtertjes, vlotterkamerpakkingen alsook inlaatrubbers. Carbs gereinigd middels de ultra sonic methode. Benzinekraan werkt ook goed in alle standen.
@Daddy: met laadspanning controleren. Bedoel je hiermee of de accu goed wordt bijgeladen of dat de accu genoeg spanning heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan