Carburateur honda crf 450 schoonmaken

Robert Itr

MF veteraan
22 mei 2013
2.118
519
Ik ben net in het bezit van een honda crf 450 uit 2007. Volgens de vorige eigenaar heeft de motor 5 jaar stil gestaan en loopt op dit moment niet mooi stationair. Alleen op de choke blijft ie draaien. Nou wou ik de carburateur demonteren maar dit gaat niet makkelijk. Is er een andere manier om de sproeiers etc schoon te maken zonder de carburateur te demonteren? Er is ook weinig ruimte om alleen de vlotterbak los te draaien...
 
Ik ben net in het bezit van een honda crf 450 uit 2007. Volgens de vorige eigenaar heeft de motor 5 jaar stil gestaan en loopt op dit moment niet mooi stationair. Alleen op de choke blijft ie draaien. Nou wou ik de carburateur demonteren maar dit gaat niet makkelijk. Is er een andere manier om de sproeiers etc schoon te maken zonder de carburateur te demonteren? Er is ook weinig ruimte om alleen de vlotterbak los te draaien...

Ik hoop dat de vorige eigenaar je de waarheid heeft verteld..... :Y 5 jaar stil staan van een motor is voor mij altijd verdacht. Zeker als de motor na die 5 jaar ineens slecht loopt. Ik heb nog nooit een goede motor 5 jaar laten staan :z Iemand met passie voor motor die zijn liefde tijdelijk aan de kant zet zorgt er voor dat er geen benzine in de carburateur zit e.d.

Maar je kan zeker mazzel hebben als het alleen het schoonmaken is.

Er zijn middeltjes die je bij de benzine kan voegen die de carburateur schoonmaken. Dat werkt bij 5 jaar oude benzine NIET. Daarbij moet de benzine wel door de carburateur stromen om overal te komen. Dat lukt met alleen stationaire draaien op choke niet echt.... dus NIET DOEN :)
Als je de carburateur wel kan aftappen zou je via de benzine slang direct carburateur reiniger (spuitbus bij de groothandel/ automaterialen zaak) er in kunnen spuiten. Dat is vrij agressief spul. 5 minuten laten inwerken en dan weer aftappen en OPVANGEN!!!. als de kleur groen/bruin is dan heb je oude benzine te pakken! herhaal dat dan een keer of wat tot er weer blank/ licht gele vloeistof uitkomt.

Wil je het echt goed doen. Dan zoals hierboven al aangegeven: demonteren en ultrasoon reinigen. Controleer ook de klepspeling gelijk, vervang de krukas en bak olie, controleer koelvloeistof en remvloeistof, vervang de bougie en maak de luchtfilter schoon. Allemaal zaken die goed moeten zijn zeker als een motor 5 jaar stil gestaan heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ook de krukas van de motor vervangen? Klepspeling controleren is het volgende wat ik ga doen want het schoon maken van de carburateur heeft niet geholpen.
 
Hij zegt dat je de olie moet vernieuwen niet de krukas zelf.

Heb je de sproeiers ook schoongeblazen?

Zou je kunnen laten weten als je het opgelost hebt ben benieuwd wat het was.
 
Laatst bewerkt:
Hij zegt dat je de olie moet vernieuwen niet de krukas zelf.

Heb je de sproeiers ook schoongeblazen?

Zou je kunnen laten weten als je het opgelost hebt ben benieuwd wat het was.
Ja nou lees ik het. Even andere krukas erin😊... Ja ik zal het zeker doorgeven als er vorderingen zijn. Ga straks eventuele lekkage s bekijken van luchtkant en uitlaatkant. Beetje demonteren en dan Klepspeling controleren. Er moet toch wat te vinden zijn. Op vol vermogen loopt de motor goed zonder haperingen. Trekt zo door op het achterwiel. 1x trappen en lopen. Maar wat ik al zei stationair beroerd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan