CBX 6cil
Rookie
Goede avond,
Het betreft een Suzuki GSF600S Bandit van 1996 GN77A
Carburateurs 4 stuks, Keihin 26E0.
Na een schoonmaakbeurt, omdat hij beroerd stationair liep, lekken carburateur 1 en 2 een beetje en zijn daardoor nat aan de zijkant en onderkant.
Er zitten geen overloopslangen aan en ik kan zo gauw niet ontdekken waar het uit komt maar het lijkt er op dat ze langs de O-ringen van de vlotterbakafdichting lekken op een hoger punt opzij of achter.
Mijn vraag is nu: Stel dat de vlotternaalden niet lekken kunnen de carburateurs dan toch overlopen via de vlotterbakafdichting wanneer de stationair staat te lopen of bij stilstand de benzinekraan op prime staat.?
De carburateurs zijn niet versleten (16.000kM, een paar langdurige stilstanden) maar de rubber onderdelen zijn evengoed 25 jaar oud.
De O-ringetjes van de mengselschroeven heb ik onlangs vervangen en de carburateurs gereinigd en zien er als nieuw uit van binnen.
De O-ringen van de vlotterbakken heb ik besteld maar vraag me af of de vlotternaalden uitgehard (versleten, beschadigd) zijn.
De carbs zijn nu gedemonteerd en ik ga kijken, of de naaldzittingen wel echt schoon zijn en de verglazing ook geheel weg is en niet half, anders de zittingen even polijsten en de naalden onder een vergrootglas inspecteren.
Gr. Wil
Het betreft een Suzuki GSF600S Bandit van 1996 GN77A
Carburateurs 4 stuks, Keihin 26E0.
Na een schoonmaakbeurt, omdat hij beroerd stationair liep, lekken carburateur 1 en 2 een beetje en zijn daardoor nat aan de zijkant en onderkant.
Er zitten geen overloopslangen aan en ik kan zo gauw niet ontdekken waar het uit komt maar het lijkt er op dat ze langs de O-ringen van de vlotterbakafdichting lekken op een hoger punt opzij of achter.
Mijn vraag is nu: Stel dat de vlotternaalden niet lekken kunnen de carburateurs dan toch overlopen via de vlotterbakafdichting wanneer de stationair staat te lopen of bij stilstand de benzinekraan op prime staat.?
De carburateurs zijn niet versleten (16.000kM, een paar langdurige stilstanden) maar de rubber onderdelen zijn evengoed 25 jaar oud.
De O-ringetjes van de mengselschroeven heb ik onlangs vervangen en de carburateurs gereinigd en zien er als nieuw uit van binnen.
De O-ringen van de vlotterbakken heb ik besteld maar vraag me af of de vlotternaalden uitgehard (versleten, beschadigd) zijn.
De carbs zijn nu gedemonteerd en ik ga kijken, of de naaldzittingen wel echt schoon zijn en de verglazing ook geheel weg is en niet half, anders de zittingen even polijsten en de naalden onder een vergrootglas inspecteren.
Gr. Wil