N
Op Woensdag 24 oktober 2001 09:50 schreef het volgende:
Kerels,
Grootste voordeel van injectie vind ik de perfecte koude start: meteen mooi rond lopen. Voor de rest inderdaad wat nerveus en zuipen...
Da\'s weer een Duc.... Hikt ook niet echt merkbaar (ST4 tenminste)...1 op 17 vind ik niet echt zuipen.
Goeie injectie past zichzelf daar toch op aan? Ookzullen de grote filterfabrikanten niet iets bouwen waardoor de motor slechter gaat lopen... Reputatie en zo...Bovendien kan je een carb afstellen en een injectie niet, zou dit gevolgen kunnen hebben als je een K&N filter monteert ivm de vergrote luchttoevoer of geldt dit alleen voor 2-takt ?
Ben ik het niet mee eens.Die stelling over injectie en zuipen kan je natuurlijk ook afschuiven op het feit dat motoren ook steeds meer pk-pakhuizen worden. Iedere nieuwe versie heeft weer meer power en zal dus automatisch meer verbruiken, carbs of injectie maakt dan ook niet meer uit.
Nou, 2000tpm bij start vind ik niet netjes (Honda inspuiting). Met mijn carbs moet ik hooguit een beetje gas bij geven na het starten (choke-mechanisme is zo slecht ontworpen dat het ook stuk MOEST gaan), dan loopt hij in het begin nog niet echt ideaal maar tijdens het aankleden (helm op, handschoenen aan, zadeltas erop) komt een hoop goed. Warm loopt hij 1000tpm.Grootste voordeel van injectie vind ik de perfecte koude start: meteen mooi rond lopen. Voor de rest inderdaad wat nerveus en zuipen...
Een injectie is veeeeeeeeel gevoelig bij b.v het vervangen van een brulpijpuitlaat d.w.z een compleet!!!1 uitlaatsysteem vervangen.
Onlangs iets gezien op een kawaZX12,alleen maar ellende ook Ruud frederiks kwam er niet uit,teveel druk verschil o.i.d(rijd nu weer met het orginele uitlaatsysteem en weer goed)
Geef mij maar carberateurs,de nieuwe R1 heeft ook zo\'n kutinjectie erop zitten BAAAAAHHHHHHHHHH.
Op Woensdag 24 oktober 2001 09:50 schreef het volgende:
je rijdt met een GSX-R 750 op de snelweg met een gangetje van 140 km p/u en het schijnt dan vrij moeilijk te zijn om dan het toerental constant te houden.
Bovendien kan je een carb afstellen en een injectie niet, zou dit gevolgen kunnen hebben als je een K&N filter monteert ivm de vergrote luchttoevoer of geldt dit alleen voor 2-takt ?