Cardo vs Sena. Mesh en noise canceling

Athome

MF veteraan
11 nov 2011
5.538
185
Zwolle
Ik heb tot nu alleen nog maar ervaring met Cardo headsets.
Mijn huidige is de Cardo Packtalk Edge.

Ik ben aan het kijken om voor mij en mijn vrouw een nieuwe Shoei Neotec II met SRL Mesh headset te kopen.
Ik zou de Edge over kunnen zetten maar wij ervaren toch best wel wat geluidshinder van de headset aan de linkerzijde. Cardo Edge zit niet echt compact op de helm. Daarnaast lijkt Sena i.c.m de Goldwing 2018+ soepeler te werken dan met Cardo.

I.c.m de Honda Goldwing 2018+ is mesh intercom gewoon noodzakelijk als de headset is voorzien van Bluetooth 5.x of nieuwer. Dit werkt gewoon betrouwbaar. De oorzaak hiervan ligt bij Honda. Daar kan ik dus niets aan veranderen. Discussieren hierover is prima maar het veranderd voor mij helemaal niets.

Het onderwerp zegt het eigenlijk al.
Ik heb 2 vragen.

1.
De Cardo staan bekend om hun goede noise canceling. Sena zou een stuk minder moeten zijn. Met de Packtalk Edge ervaar ik niet tot nauwelijks windgeruis via de headset.
Zijn er mensen die met beide merken ervaring hebben en hier iets over kunnen zeggen.

2.
De mesh intercom bij Cardo staat permanent open. Wij kunnen dus constant met elkaar praten zonder eerst de intercom wakker te moeten maken. Wanneer er niet gesproken wordt, is er geen (wind)ruis hoorbaar (rijden met oordoppen). Accuduur is dan nog altijd meer dan 10 uur.
Hoe werkt Mesh intercom bij Sena.
 
Zoek eens op YouTube, cardo vs sena
Daar staan een aantal nuttige reviews op.
 
Heb ik gedaan.
Over noise canceling kom ik dingen tegen waar ze laten zien dat Cardo daarin beter is dan Sena. Maar dat zegt uiteindelijk niets over de gebruikerservaring.
Over de Mesh intercom gaat het vooral over de technische verschillen en dat Cardo en Sena niet combineren. Wederom over de gebruikerservaringen kom je niet zo veel tegen.

De gebruikerservaringen die er zijn, zit toch vaak een sponsorsausje overheen.
 
Ik heb sinds vorig jaar een Shoei Neotec 2. Begonnen met de SRL 2, die werkte prima maar veel wind herrie als de helm openstond op de intercom. Andere kapjes geprobeerd etc, maar dat hielp niet.
Deze winter in de aanbieding de SRL Mesh gekocht en die is een heel stuk beter. Vrouwtje blij dat ze de helm weer open mag houden tijdens het rijden en tot 100Km per uur geen last van windruis in de intercom. Mesh heeft ook betere speakers en dus ook microphone.
Ik heb geen ervaring met Cardo, kan dus niks zinnigs zeggen over het verschil tussen de 2.
Ik ben begonnen met een Sena SMH10 heel wat jaartjes geleden, daarna een 20S Evo en daarna dus de SRL 2 en de SRL Mesh. Ik moet zeggen het doet wat het moet doen, ik gebruik het alleen als intercom. Ik sluit er verder niks op aan.
Vroeger veel geprobeerd en geëxperimenteerd met navigatie aanwijzingen enzo via de headset, maar dat kreeg ik niet op een prettige manier werkend. Daar ben ik maar mee opgehouden, op de SRL Mesh en SRL 2 ook niet geprobeerd. Ik kijk wel op het scherm waar ik heen moet.
 
Ik heb afgelopen week voor het eerst 5 dagen met een communicatieset gereden, geen mesh maar een Cardo 2X, de set stond de hele dag open en noise canceling is fantastisch (compleet stil wanneer je niet praat) met aan het eind van de dag nog 50% batterij over.

Ik had vooraf niet verwacht dat het zo zou bevallen, namelijk vooral gekocht voor navigeluid en flitsmeistermeldingen.
 
Cardo is helemaal gaaf als t gaat om noise canceling,
Was voor mamma-dag onderweg naar moeders, afdeling.. verassing.. maar belde toch even voor ik er daadwerkelijk was.
( met 80km/u ) .

Ze dacht dat ik in m'n huiskamer zat , kreeg zelfs een compliment over de goede verbinding aangezien normaal als ik van
huis bel de verbinding vaak weg valt ( plaggenhut , woon nogal ver van de gsm mast af )

Totaal niet door dat ik onderweg was / op de motor reed.


M'n motor is vrij lawaaierig . ( is dit goed Nederlands ? :p ) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan