Casey Stoner deel 3

Voordat iemand denkt dat-ie maar liefst 20 minuten vrij moet maken, deze podcast duurt vier uur. :+

Ik heb er van de week ruim een uur naar geluisterd. Stoner vertelt uitgebreid, vertelt heel toffe details die je anders nooit gaat krijgen, en het is daarbij heel fijn om naar een topcoureur te luisteren die in zijn moedertaal spreekt. Het valt me wel op, zowel uit dit interview als uit eerdere interviews aan het einde van afgelopen seizoen, hoe mentaal complex de man in elkaar zit. Ik denk dat de psychologen en psychiaters met MotoGP-affiniteit hier echt vier uur op het puntje van de stoel naar kunnen kijken: niet alleen vanwege de angststoornissen waarvan hij zich bewust is, maar ook het ego dat eruit gutst als Stoner het heeft over zijn eigen handelen in vergelijking met de concurrentie.

Er wordt steeds vaker (openlijk) gesproken over een 'mental coach' als onderdeel van het team. Na zo'n podcast als deze zou elke teamleider die er nog géén inzet voor z'n coureurs toch maar eens heel snel de telefoongids erbij moeten pakken. :X
 
Verhouding verstand/gezondeheid en talent is bij de heer Stoner helaas niet in verhouding.

Geweldige coureur die echt super dingen heeft laten zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan