het roken is onderdaad bijn a opgehouden en daar trek ik mij dus niet meer teveel van aan. dit mede omdat er een veel groter probleem is.
als de motor draaid dan stroomt (ja echt, stroomt) er olie van achter de cilinders naar voor, en dan op de grond. Het vreemde is dat dit komt niet tussen cilinderblok en blok, en dus een probleem met de pakking is, maar vanuit achteraan de 2de koelrib (dus niet de onderste) en het komt van de uiterst linkse achterste blokbout. Deze zijn als het goed is toch zichtbaar? daar lijkt de olie van te komen...
als je de uitleg een beetje snapt, heeft iemand enig idee wat er verkeerd is gegaan? heb ik iets bekend kapot gemaakt of vergeten? kan het gewoon dat hij niet hard genoeg is aangetrokken?
maw: het blok mag weer uit het frame en open helaas. buiten dit rijdt de motor geweldig eigenlijk
tussen de contactpunten zie ik wel serieuze vonken, dus de condensatoren moeten eens vervangen worden, maar dat is niet erg veel werk.
Ook de koppeling pakt wel heel erg snel, vanaf ik een beetje inknijp pakt die al, is dit mogelijk? of heb ik ook daar iets fout gedaan?
Ik had al gezegd dat ik 2 koppelingsdekselpakkingen moest monteren om de motor te kunnen starten, anders pakte de koppeling en draaide de krukas dus niet. Het mechanisme zit normaal wel correct gemonteerd en de koppelingskabel staat niet te strak...
ik heb dus wat hulp nodig