Dit weekend, na heel wat stoeien met de kabelboom om de lichten
werkend te krijgen (hoe had ik dat nu ook weer bekabeld 6 jaar geleden??) heeft de CB zijn eerste echte ritje gemaakt.
De volgende punten hebben nog wat aandacht nodig:
* De accu laadt niet bij, maar in tegenstelling tot veel verhalen dat ik lees reed de CB slechts 1 kilometer om er daarna volledig mee op te houden.
Vreemd genoeg, na een 30tal minuutjes wachten start de motor opnieuw. terwijl na het uitvallen hij met 20kicks nog steeds niet wilde starten. Kan het zijn dat de batterij uit zichzelf zich wat herstelt?
Ik meet iig wel een goede output aan de alternator dus ga er vanuit dat enkel de spanningsregelaar stuk is.
* De achterrem is er letterlijk afgevallen. Deze was al niet goed dus een extra motivatie om deze te vervangen. Om een deftig werkende achterrem te krijgen moet er echter een nieuwe rearset gemonteerd worden. De voetsteunen van een cbr zijn niet gemaakt om echt kracht op te zetten doordat deze bedoeld is voor een rempomp.
* De polyester kuip moet flink aangepast worden om enigsinds aangenaam mee te kunnen rijden. De kuipruit komt veel te ver naar voren, en de onderste stukken zitten zeer oncorfortabel tegen de kniën te drukken. Voorlopig heb ik daarom maar een gewone ronde koplamp gemonteerd die ik nog liggen had. Ook de koplamp in de kuip schijnt helemaal naar links en daar zou om goed te zijn een ring voor gedraaid moeten worden om hem deftig te kunnen richten naar waar ik effectief licht wil hebben... vooraan dus!
* De voorrem remt steeds beter maar nog altijd niet echt even goed als een hydraulische schijfrem. Het is nog even afwachten of hij blijft beter worden. Anders zal ik eens hulp moeten inschakelen om het deftig remmend te krijgen. Bestaat FTR nog?
* Hij start goed, rijdt redelijk en trekt al redelijk goed door maar het kan nog een pak beter. als het laadprobleem is opgelost gaat die eens naar goes om op de testbank af te stellen.
* De steun voor het achterlicht en de kentekenplaat moet nog wat verstevigd worden.
* Er zit nog een lekje aan de oliepomp. Ik ga er van uit dat dit enkel de seals vervangen is en dat hij daarna eindelijk lekvrij is
* ook de benzinekraan lekt minimaal dus daar halen we ook nog een nieuwe pakking voor.
Wordt vervolgd!!
Hier zijn nog wat vage foto's