CB 500 rijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
yep, alles is opnieuw gespoten
stickers er zelf afgehaald (wat een kutwerk)
draadjes worden pas weggestoken als teller is aangesloten, lijkt me het beste

en dit tellerke word het
msc_schw_front_07_300.jpg
 
Vind ik wel mooier zonder stickers. Ik heb gelezen dat de stickers op de tank onder blanke lak zitten. Klopt het dat opnieuw spuiten noodzakelijk is als je die stickers er af haalt? Voor 150e lijkt het me wel de moeite waard. Zit er nu ook blanke lak op? Schijnt dat ze het doen ivm. de benzine die je kan morsen.
 
ja, stikkers zitten echt wel tehard onder de lak.
dus volgens mij is het niet mogelijk de stikkers eraf te halen zonder daarna opnieuw te moeten spuiten.
en zit denk ik wel blanke lak op, maar ik leg toch steeds wel op als ik tank dat ik zoweinig mogelijk mors.
 
owkee
stukken vandaag gaan halen bij de carrosie.
heb ze erop gezet, ze zijn mooi zwart, zal morgen een paar foto's trekken.

iemand soms nog een zet veren liggen? de mijne zijn nogal veroest.
Ik heb nog een set hagon veren liggen. Ze veren alleen niet meer als nieuw. Ze zijn een klein beetje slap. Er zit nauwelijks tot geen roest op!
 
Als je de tank eraf hebt kan je bij de meeste slangen goed bij. Mischien dat het handig is om gelijk je koelvloeistof te wisselen. In dat geval vind je links onder je blok je waterpomp, daar zit een aflaat bout in. Als je die losdraait komt je kloelvloeistof er gelijk uitzetten (pas op, is een aardig straaltje). Daarna ff spoelen met gewoon water om alle drap eruit te krijgen en vervolgens weer vullen met +/- 3 a 3,5 liter koelvloeistof. Om hem te ontluchten kan je het beste je vuldop er aflaten en je motor ff laten draaien (zit nog genoeg peut in je carburateur daarvoor) en vervolgens weer ff optoppen met koelvloeistof...

euhm phoenix, je spreekt hier over 3,5 liter koelvloeistof. Ik heb de mijne net vervangen en daar ging toch echt niet meer in dan een goeie 1,5 liter... Kan dat???
 
Dat kan... Wist het ff niet meer uit men hoofd. Net ff opgezocht. Volgens men wph kan er in totaal een 2 liter vloeistof in. Maar aangezien er altijd wel iets van vloeistof in blijft zitten kan 1,5 liter best. Voor de zekerheid: heb je goed ontlucht na het vullen? (ff motor starten met de dop eraf, hoeft maar een paar seconden)...
 
Ja, ik heb ontlucht hoor. Daarna kon er weer een cm of 2 bij, niet spectaculair dus. Maar ik denk wel dat het goed gebeurd is.
Nogmaals bedankt voor je uitleg destijds. Is me heel goed van pas gekomen :}
Ik dacht dat ik de ketting ook dringend moest stellen maar ik las dat als je het onderste deel naar boven duwt dit de kettingslider net niet mag raken. Dit is bij mij het geval. Da's best wel veel speling dat ie nodig heeft, maar goed.
Morgen toch ook maar es remvloeistof vervangen. Ik ben alleen bang dat ik er geen druk op ga krijgen zoals ik toch regelmatig las bij anderen. Maar ik probeer het wel. Dan heeft ie echt een toppie beurt gekregen :) en de volgende keer zal het al allemaal een heel stuk vlotter gaan ;)
 
Mocht het niet lukken kan je het beste je motor een nachtje laten staan met een tyrap om je remhendel. Soms zitten er hele kleine luchtbelejtes in de vloeistof, die gaan er dan uit. Maar als je het doet zoals ik eerder al schreef, zou het helemaal geen probleem moeten zijn, je krijgt immers helemaal geen lucht in je systeem. (En anders bel maar ff, kunnen we altijd nog ff kijken hoe of wat)
 
Dag allemaal
topicje precies dood
dus wat leven inbrengen

Ik heb een probleempje
ik vind die waterthermometer maar niet op mijn blokje.
olie druk waar zit dat?
en olie thermometer.
waar zit die, kan iemand me helpen?
cb uit 1998.

ben bezig met tellerke te installere en daar zit nieuwe sensor bij,
 
Dag allemaal
topicje precies dood
dus wat leven inbrengen

Ik heb een probleempje
ik vind die waterthermometer maar niet op mijn blokje.
olie druk waar zit dat?
en olie thermometer.
waar zit die, kan iemand me helpen?
cb uit 1998.

ben bezig met tellerke te installere en daar zit nieuwe sensor bij,
:^
Dan is meteen mijn vraag ook beantwoord :P Ik zet er ook nog een nieuwe teller op.

Oohja, heb ook een andere voorvork erin gezet. Een cbr600f om precies te zijn.
hpim34115kb.jpg

hpim34138dx.jpg



Toen voor de veiliheid maar een set nieuwe (en kleinere ;) ) spiegels gehaald.
hpim34142vf.jpg


Er komt nog een andere kroonplaat op met risers die naar achteren staan zodat die verder door de poten kan zakken 8-)
 
Dag allemaal
topicje precies dood
dus wat leven inbrengen

Ik heb een probleempje
ik vind die waterthermometer maar niet op mijn blokje.
olie druk waar zit dat?
en olie thermometer.
waar zit die, kan iemand me helpen?
cb uit 1998.

ben bezig met tellerke te installere en daar zit nieuwe sensor bij,


Lees voor de gein eens deze post van me en verder, zullen al je vragen beantwoord worden...
Staan zelfs foto's bij...
 
Olie temp sensor heeft iet trouwens niet... Staat ook nog ergens in die buurt beschreven hoe het anders kan...
 
Net aangemeld op het forum, gelijk maar even een plaatje van mij CB posten.
Inmiddels rijd ik al alweer een jaar of 5 met veel plezier op deze motor.

full
 
Laatst bewerkt:
Hi, ik kwam dit topic op google tegen, en heb hem voor een groot deel alweer doorgelezen... rustig op het werk, heb ik weer wat te doen ;)

Ik heb nu ook sinds November een cb500, en heb er alweer 15.000 km mee gereden :) ik rijd er dagelijks mee naar mijn werk. Ik had wel een paar vraagjes..

- Ik wil meer herrie uit mijn uitlaat :) ik had met motoport gebelt, en zij konden me een laser RVS demper met 2 db killers leveren.. maar ik vond hem erg duur (300eu) weten jullie ook nog iets anders dat er mooi uitziet?

- Ik heb een tijdje terug een dagje gehad van dingen veranderen.. en ik heb toen eerst mijn bandenspanning even iets omhoog geholpen naar wat er in mijn boekje stond.. en daarna een topkoffer laten plaatsen... (is toch wel erg handig :+ ) MAAR... nu als ik mijn stuur loslaat, begint mijn stuur als een idioot heen en weer te gaan.. ik heb eerst zelf even gekeken.. en het loodje was weg, toen ging ik naar zaanstad motoren in alkmaar, en die zei oowh het lijkt wel alsof er hier een loodje zat, en hij was zo groot | | en dus plak ik deze er op op die plek.. maja dat was dus niet de bedoeling (NIET NAAR HUN TOEGAAN DUS!! ;) ) en daarna naar een andere motor dealer en die heeft de band voor mij uitgelijnd. Het probleem is nu nogsteeds niet opgelost.. ik heb ook mijn bandenspanning geprobeerd wat lager te doen, en de topkoffer er afgehaald.. maar het gaat niet weg '(

- weten jullie verder nog leuke styling tips waarmee ik de motor een beetje kan onderscheiden van andere??

Alvast bedankt :) en ik hoop hier nog vele leuke posts te kunnen doen..

ps. Worden er nog een keer cb500 meetings gehouden? Want dan wil ik daar wel graag heen :)

Groetjes,
Herman
 
Welkom!

Ik ben van plan ooit andere spiegels er op te zetten. Ik heb een '97er met van die chrome spiegels maar die zijn nu nogal roestig en het zicht, de stand waar ik ze in kan krijgen, is niet optimaal. Iedereen die er op heeft gereden klaagt er over.

Voor de rest is mijn voorvelg best wel aangetast. Ik heb geprobeerd met remmenreiniger, wd40 en een tijdje zitten boenen met Never Dull. Dat helpt wel een beetje maar dan ben je wel een middagje zoet. Geen zin in dus. Dus misschien dat ik mijn velgen een keer zwart laat poedercoaten.

Als ik dan toch bezig ben wil ik de stickers er ook wel af, wat misschien betekent dat de tank en dan gelijk de andere kappen opnieuw zwart moeten worden gespoten.

Uitlaat wilde ik een tijdje ook wat harders voor maar dat heeft niet zo'n haast meer. Ook vanwege het beperkte aanbod en de prijs. Welke Laser past er op een cb500? Op hun site vind ik alleen een bochten set.
 
ik zou niet weten welke demper het was.. ze zeiden dat ze alleen die konden bestellen.. maar ik zou je velgen is proberen met velgen reiniger, en dan even in laten trekken (5 minuten ofzo..) en daarna even met een doek (geen spons) hard boenen.. dan zien ze er weer uit als nieuw.. dat kan je ook doen met je voorvork..
Die spiegels.. ik heb ze niet, maar al die andere dingen die ik heb die glimmen, heb ik afgelopen weekend met super licht schuurpapier lichtjes opgeschuurd (2 of 3 keer eroverheen met 600 korrels per cm2 geloof ik... (je moet wel ff zoeken naar het papier.. maar uiteindelijk vind je het wel, ik had het nog liggen van toen ik mijn scooter onderdelen ging polijsten... is ook mooi, net groom :) )

succes :)
 
Hoi Bonni3,
Heb je al een keer je balhoofd lager gecontroleerd? Als die versleten is kan dat een effect hebben zoals je beschreven hebt. Controleren doe je door je stuur als de band los van de grond is langzaam van links naar rechts en terug te bewegen. Dat moet ie vloeiend doen, zonder dipjes (let vooral goed op bij de rechtuit stand). Als dat goed is pak je beide voorvorkpoten (nog steeds met wiel van de grond) goed vast en probeer je ze naar voren/achter te bewegen. Hier mag je geen speling voelen. Let wel op: speling kan ook van je middenbok komen.
Andere oorzaken kunnen ook zijn: speling op je swingarm, versleten achter dempers, speling op je wiel lagers.
Voor een uitlaat zou je eens bij motorgoedkoop.nl kunnen kijken. Op zich hebben ze wel een interesant setje van BSM liggen.
 
ja dankje, ik ga het van het weekend wel even nakijken.. dat setje wat je bedoelt.. ik zie alleen maar uitlaten van boven de 320 eu... dat is dus een beetje te duur voor mij op het moment :(
 
Ik las dat jullie in het verleden meetings organiseerden... is dat misschien weer is een idee? om lekker een stukje te touren? Ik woon zelf in Heerhugowaard (noord holland) je kan hier heerlijk rijden over allemaal dijkjes enzo.. ik vind het erg leuk altijd.

Anders iemand anders ook nog ideeën? Het lijkt mij wel een grappig gezicht.. 50 cbtjes achter elkaar aan :)
 
48 bedoel je.. want ik rijd ook mee ;) ik heb er zekers zin in.. vorige week ook een hele mooie tocht gemaakt met mijn familie.. toen waren we met 8 motoren.. En als afsluiter ergens lekker gaan eten :) ik heb me echt super goed vermaakt, en ik hoop veel van dat soort tochten te maken.. aangezien ik 18 ben, rijden er nog niet zoveel van mijn vrienden motor.. en heb ik buiten mijn familie niemand om mee te rijden..

Ik hoor het wel :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan