CB Twintopic: The Second

emiel1982

MF'er
23 dec 2014
241
26
Sambeek
Thanks!! :t Welke site, en hoe kom je daar nou bij?
Heb gegoogled en kon niks vinden...
Ja, een plaatje die ik niet kon lezen...
 

saien

Die hard MF'er
Donateur
24 jan 2004
487
0
zwolle
In mijn wphb staat 137-143 ATF-OLIE (van goede kwaliteit ) zelf neem ik altijd een iets dikkere olie.
 

Gerard2969

Die hard MF'er
7 dec 2012
424
71
49
HOORN
Thanks!! :t Welke site, en hoe kom je daar nou bij?
Heb gegoogled en kon niks vinden...
Ja, een plaatje die ik niet kon lezen...
Ik heb de info gevonden op www.louis.nl
Als je daar je motorgegevens invoert in het kopje mijn bike dan krijg je de technische gegevens.

Groeten,

Gerard
 

theredone51

Big Red
10 mei 2005
2.035
385
Mechelen, BE
Hallo Twin-rijders! Ik ben bezig met een CB125 projectje en ik heb 2 vragen voor de specialisten:
- Weet er iemand of de voetsteunbar van de eerste modellen ook past op de latere modellen? Ik zit nu met de grote aluminium driehoeken die ik graag wil laten vervallen.

- Heeft er iemand al eens een CB200 tank pas gemaakt voor een CB125? Zoja, enkele tips?

Alvast bedankt!
 

Harnios

Honda Grom, Honda cb200, Kawasaki W650
15 sep 2018
11
8
25
Nijmegen
Om deze topic weer tot leven te brengen show ik mijn cb200 met cl175 uitlaat.
Heeft iemand trouwens ervaring met het vervangen van de schijfrem naar een trommel?
IMG_20180922_142608_277.jpg
 

theredone51

Big Red
10 mei 2005
2.035
385
Mechelen, BE
Ook maar even hier proberen, uit mijn projecttopic:
Afgelopen weekend nog een poging ondernomen m.b.t. de CB die niet meer wil starten. Onder het motto, beter controleren dan gokken, kleppendeksel er af om de kleppen te stellen:


Creatief zijn om de merktekens netjes overeen te laten komen:


Kleppen stonden allemaal aan de losse kant (tussen 0,08 en 0,10 terwijl fabrieksopgave 0,05 is), dus was sowieso geen slecht idee. Maar zonder veel resultaat (VIDEO):
https://photos.app.goo.gl/E3yNhKiL8JSuQi129

Zoals te horen blijft hij niet draaien, ploft hij terug door de rechter carburateur, pruttelt in de uitlaat, slaat half aan, maar daar blijft het bij ... Wat ondertussen gechecked is:
- Carburateurs: helemaal schoongemaakt, etc.
- Ontsteking: contactpunten schoon, correct afgesteld, timing gecontroleerd, nieuwe bougies, nieuwe bougiedoppen, condensators vervangen
- Cilinders: compressie gemeten (een goede 6 bar koud, aldus de China-kwaliteit-meter)

Enige dat ik nog niet heb vervangen dat eventueel een probleem zou kunnen zijn: de bobines. En nog de tip gekregen van een collega om de contactpuntspeling wat kleiner te zetten, dat maar eens uittesten en dan verder kijken.. :/
Motor draaide naar behoren, daarna carburateurs gesynchroniseerd, 2 weken weg gezet. Motor gestart voor proefrit, laten warmdraaien en na 50m rijden uitgevallen en niet meer aan te krijgen.. Iemand een tip/idee?