Geen massa? Gecoat stuur bijvoorbeeld.
Dodemansknop nagemeten deze is goed en doet het.
Regelunit bougies werk ook en krijgt spanning.
Moet nu de bobine doormeten op omhes. Maar heb daar geen ervaring mee?
Is er een handige klusser in de buurt van zoetermeer wie mij daarmee kan helpen.
Of kan ik de bougieskabel op een manier doormeten?
Waarom zou in vredesnaam een bobine kapot gaan door het vervangen van het stuur?Je hebt een primary en secondary resistance. De een is met beide pennen vd multimeter op de draadaansluitingen op je bobine. De andere is met een pen van je multimeter op een van de draadaansluitingen en een in je bougiekabel.
De weerstanden moet je even uit het WPHB/internet halen
Even snel gezocht, dit zijn de waardes van een bobine geschikt voor een CB-1
Resistance:
2.42ohm+/- 12%
11.5~12 k-ohm
waardes uit het WPHB zijn misschien anders, maar zullen waarschijnlijk in de buurt liggen
Zit er ook een schakelaar op je zijstandaard?? Dus als je hem in het verkeer uit laat vallen moet je eerst je standaard uitklappen?
Zijn er serieus motoren waarvan de zijstandaard moet zijn uitgeklapt om hem te kunnen starten
Veel motoren hebben een schakelaar op de standaard en op het koppelingshendel, als de motor in de versnelling staat en van zodra je de koppeling laat opkomen, valt deze dan uit als de standaard nog uitgeklapt is.
Bijvoorbeeld triumph.
Starten moet altijd met koppeling in.
Zijstandaard uit met lopende motor kan enkel in neutraal. En starten dus ook indien de standaard uit staat.
Staat hij in versnelling met koppeling ingeknepen en standaard uit; niet starten of motor wordt uitgeschakeld.
Waarom zou in vredesnaam een bobine kapot gaan door het vervangen van het stuur?
Start hij niet, of slaat hij niet aan..?
kill switch legt in sommige gevallen een circuit aan massa of net niet. als je nieuwe stuur geen massa is dan werkt e.e.a. niet meer. zoek de draad van je kill switch op in de draadboom en leg hem met de hand aan massa. Als het een echte schakelaar is dan zoek je beide draden op en verbindt die met elkaar.
benno
Kijk ik er overheen of zie ik geen kill-switch in die diagram staan? Of is het Ignition switch?
wat doet de cb1 wel en wat niet?
gaan er lampjes branden?
Klikt het startrelais?
draait de startmotor rond?
etc.