cb350f opknap project

Euhm nee.. Daar hoor een (of twee) zuigerveer klemmen voor te gebruiken:
full6605237_a.jpg


Het kan ook zonder, op straffe van het risico dat je na 100 km ontdekt dat er een veer gebarsten is en je opnieuw kan beginnen.
 
jaah dat ding zit zo allemachtig vast, daar heb je echt wel hele flinke handen voor nodig wil je dat los krijgen. Maar de "main cilinder" van de rempomp? is lek.

Zo'n revisie setje kost 27 pleuro's :W ...... gaan we niet doen. Dan maar een 2e handsje op de kop tikken voor 10 euro.

Ik maak het geld over via internet bankieren ( sns regiobank ) ga zo snel mogelijk weg bij die bank, want de boeking van mijn vakantie is ook al een keer bijna mis gegaan omdat het zo lang duurde met dat geld.....
Gek, ik heb ook SNS-Regiobank en meest is het met 2 dagen sowieso wel binnen :?
 
SNS wil geen vriendjes zijn met een aantal andere banken. Ik heb nu zelfs een waarschuwing op mijn site staan dat het tot 4 werkdagen kan duren tot een betaling binnen is.

Zelfs vanaf Fortis België naar Rabo NL is sneller B|
 
@ Skiddy : Het was ook bedoelt als leer project, ben nog geen 18, maar vind motoren en alles er omheen geweldig. Tot nu toe gaat alles nog goed, dus ben nog zeer tevreden.

En het is echt heel vervelend dat sns er zo lang over doet. Ik dacht, nu bestellen, morgen op de bus, overmorgen in huis. Niet dus :(

Trouwens, die zuigerveer klemmen kun je zelf ook wel maken van een stuk pvc buis toch? Morgen maar is kijken of ik zoiets kan fabrieken.

:W
 
Ik ben ook geen 18 (meer...) maar ook voor mij zitten er leuke leerpunten in...

En ja met pvc gaat het ook ..dat heb ik eens eerder hier gezien.. maar kon het zo gauw even niet vinden voor je!

Je bent goed bezig en veel succes!
 
ik doe het ook zonder gereedschap, het wil wel maar doe rustig aan, en niks forceren!! laat hem door het gewicht van het cilinder blok naar beneden glijden,terwijl je de veren op de knellende plekken naar binnen drukt, denk er om geduld is 95% van het werk!!
maar een stukje gereedschap maken/kopen is makkelijker
 
*O*

Eindelijk het blok weer dicht :) Vanmiddag direct na het werk naar de Doeland gefietst, en even een afvoerbuis gekocht.

Een afvoerbuis kan perfect als zuigerverenklem functioneren :Y

Stap 1* Koop een buis :
Foto-QTZOG7QS-D.jpg

Stap 2* Zoek je zaag op, en zaag :
Foto-PJHML46Z-D.jpg

Stap 3* Doe je gezaagde stukjes om je zuigerveren :
Foto-KYECFNMA-D.jpg

Stap 4* HOPPAA en daar is je blok weer in elkaar :
Foto-BNK3LQK7-D.jpg


Nu even kleppen stellen, en dan opzoek naar een bougie dop in de schuur, om vervolgens te testen of het blok loopt.
 
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe je je kleppen moet stellen? Ik dacht dat ik het met het WPH wel zou redden.

Maar als cilinder 4 goed staat, staat cilinder 1 niet goed? Deze zou je toch gelijk moeten afstellen op 0.05 mm ?
 
In volgorde van de ontsteking ook de kleppen stellen, dus 1 - 2- 4- 3.

Zorg dat cilinder 1 aan het eind van de compressieslag staat en dan de in- en uitklepspeling controleren en eventueel bijstellen. Dan krukas 180 graden draaien en dan is de volgende cilinder aan de beurt.
 
Hoe kun je zien dat cilinder 1 aan het eind van de compessie slag is? Moet dat ding? ander de contactpuntjes dan op T 1,4 staan? Ik ging er dan namelijk vanuit dan als hij op T 1,4 staat, je cilinder 1 en 4 stelt?

Maar je begint dus bij cilinder 1, stel je eventueel bij, draai je de krukas 180 graden, cilinder 2, enz enz enz?
 
Door de bougie er uit te draaien, er een dunne schroevendraaier in te stoppen en als deze bovenaan staat dan heb je je bovenste punt gevonden. Als hij dan op T1.4 staat en beide kleppen staan "los" dan kun je beginnen.
 
Laatst bewerkt:
nou, tot nu toe snap ik het voor de helft.

Maar vanavond ga ik op vakantie, dus zullen de trouwe volgers _O- van dit topic een week niks te lezen hebben.

volgende week weer verder dus :)
 
Laatst bewerkt:
uhm.. juist

de kleppen waren al een tijdje terug goed gezet. Maar toen had ik geen zin meer om aan het blok te werken.

Toch jeukte mijn handen :Y en krabben hielp niet :N dus maar aan het werk met de rest van de motor.

De voorvork + voorrem zien er weer zeer degelijk uit :
Foto-PKTN8FWM-D.jpg

Foto-UZOZMGDI-D.jpg


Ook de kroonplaat glimt weer na een halve staalborstel te hebben gebruikt :
Foto-WEI8KSLX-D.jpg


Toen wilde ik eens naar de achtervering kijken. Ik wist wel dat ze in slechte staat waren, maar met een busje verf was dat wel te verhelpen was de gedachte.

:N

Foto-88WQ7WI8-D.jpg


Je bent een hele knappe jongen als je hier met een busje verf nog een GOED resultaat mee krijgt :P

Volgende onderdeeltje wat ik nog had liggen. De koplamp houders. Die waren zo gewoontjes, en dat kan natuurlijk niet. 2 platgemepte hoekijzers (?) geen idee waar ze voor zijn. Maar prima materiaal om koplamporenorenstukjes van de maken.

Foto-AXNI43GC-D.jpg

Foto-6XYMSFUO-D.jpg


Gelukkig ben ik goeie vriendjes met de slijptol *O*

Foto-KZH4J44Z-D.jpg

Foto-FCZO8AOK-D.jpg


Dit is het tot zover. Vanavond een zwarte laag over de primer, en dan de boel in elkaar zetten. Foto's van het resultaat volgen :)

:W
 
Ik wil niet lastig zijn maar zit die remklauw dan wel vorkpoot niet verkeerd om? Of is het een upgrade? (om de klauw vóór de poot te krijgen).

Zou iig oppassen met ontluchten want de nippel staat nu niet meer naar boven toe.
 
lastig ben je niet, juist fijn dat er meegedacht wordt :)

De foto's zijn uit een redelijk gekke hoek genomen. Hij staat verkeerd om ( als je vooruit wilt rijden moet je dus vanaf foto 1 naar links ) Je kunt ook wel zien hoe hij staat, op foto 3.

Snappie? Anders maak ik morgen ff nieuwe foto's, want ik wil het ook zekerweten eigenlijk :P
 
Je krijgt er ook nog wel één van mij *D

Zelf dingetjes knutselen is leuk he *O*

dingen zelf maken is en blijft het leukste wat je kan doen :) helemaal als het lukt :+

vandaag de koplamp behuizing geplamuurt. Nouja, een poging tot. Wat een k*t werk.
Er staat op dat bakje van Albastine dat het sneldrogende plamuur is, geschikt voor metaal.

NIKS NIET :( na een halve dag is het nog steeds niet uitgehard. En dat terwijl het er niet eens dik opzit ofzo.
 
wat is het schakelpatroon van een honda cb350f blok uit 1976? Ik krijg hem namelijk niet in de vrij lijkt het wel?

Het blok hangt weer in het frame, en ik ben het frame weer rustig aan het opbouwen, vandaag olie in het blok gedaan, en de bougie's er in gedraaid.

Maar als ik wil hem eerst aan proberen te kicken, want de bedrading is deels niet aangesloten. Iedere keer als ik rustig dat kickstart as ding naar beneden druk wil de achterwiel er vandoor. Dat hoort niet toch ?

Ik hoop dat iemand mij ff uit de brand kan helpen, dan kan ik weer door met de motor :)
 
Volgens mij identiek aan de 500/550's, van onder naar boven 1-0*-2-3-4-5

* halve klik

Kan ook zijn dat ie "plakt" en je dus in zn 2 uitkomt. Dan kan je het best heen en weer rollen
(of iemand aan het achterwiel laten draaien) en nog eens zoeken.
 
normaal is plamuur na 15 min hard schuurbaar na 25 min (na het mengen) de potlife: (de tijd van na mengen tot einde smeren) zal zo'n 7 tot 10 min zijn! heb je er wel verharder dooor gedaan :) ??? er zijn ook plamuren die niet drogen maar gebruikt worden voor zeer zeer kleine putjes in je bestaande plamuur op te vullen!
 
Yes, ik heb de vrij gevonden. Het schakelpatroon is inderdaad zoals CB-Sacco zei. Danku ;)

@classicbikefanatic : Nee ik heb er geen verharder door gedaan? Ik wist eigenlijk niet dat dat ook moest. Het is geen plamuur waar bijstaat dat je er verharder door moet doen. Dus misschien is dit wel niet de goeie.

Weet iemand (CB-Sacco ?) of je je motor kan starten zonder dat de accu is aangesloten? Het lijkt mij van niet, want dan heb je geen vonk toch?

De accu moet opgeladen worden, hij heeft nog 0.42 volt als ik het goed heb gemeten. De accu heeft ook al 3 jaar niks gedaan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan